Welke kleur pees zie je het beste bij uitlijnen

Voor de Recurve schutters

Welke kleur pees zie je het beste bij uitlijnen

Post Number:#1  Berichtdoor keesje » 14 feb 2017 08:17

Hallo,

Iedereen kent het wel. De wazige pees die je ziet en die je in het lastigste moment van het schieten (als alles op spanning staat) even uit lijnt (als je dat al doet) of net erlangs/erop wil kijken wat je wil...

Wat is dan de beste kleur voor een pees zodat je een wat strakker lijntje ziet als de pees zo vlak bij je oog zit. Ik heb momenteel een donkere kleur omdat ik denk dat je door een witte eerder alles ziet als schaduw ipv een strakke lijn waar je nog iets mee kunt.
Wat is jullie ervaring? Tegenwoordig kun je elke kleur wikkelen zelfs meer door elkaar heen maar of dat dan zin heeft...
keesje
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 2m 43s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Welke kleur pees zie je het beste bij uitlijnen

Post Number:#2  Berichtdoor ThomVis » 14 feb 2017 11:21

Mijn ervaring:-
- 1 kleur fluor of lichte kleur pees kan onder direct licht jouw middenstuk doen wegvallen.
- Pees dezelfde kleur als jouw middenstuk kan het een stuk lastiger maken uit te lijnen op jouw middenstuk (zwart op zwart bijvoorbeeld).
De redenen waarom ik tegenwoordig een 50/50 mix van fluor oranje en zwarte pees voor mezelf maak. Maar wat voor mij werkt hoeft niet voor jou te werken, dus proberen is meestal het devies.
ThomVis
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 12
Online: 2d 16h 34m 27s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve target

Re: Welke kleur pees zie je het beste bij uitlijnen

Post Number:#3  Berichtdoor keesje » 16 feb 2017 07:10

Ok bedankt voor het bericht. Ik zal het eens gaan proberen met een gemengde kleur...
Zwart werkt tot nu het beste voor mij als 1 kleur.
Je ziet de pees toch nooit scherp blijft beetje gokken op een paar mm hoe deze ongeveer staat maar als je de schaduw maar een beetje ziet kan het nooit helemaal fout zitten denk ik dan.
keesje
Aspirant E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 2m 43s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Keer terug naar Recurve