Ben nieuw en hoop dat iemand mijn keuze kan bevestigen

Voor de Compound schutters

Ben nieuw en hoop dat iemand mijn keuze kan bevestigen

Post Number:#1  Berichtdoor beginnersenior » 22 sep 2017 07:41

Beste Mensen ik ben nieuw met de boogsport maar het is heel leuk.

Heb heb recurve geprobeerd en compound en de keuze isop compound gevallen gezien
een nekbreuk 4 jaar geleden en een ellenboog breuk is de Let off in mijn voordeel.

Wel heb ik een keuze moeten maken en ben met "niet lachen"een pse fever van 29# max
begonnen en ik schiet er op 18 meter nu 260 punten mee en dat is niet hoog maar ben 52
en ben 4 weken bezig en schiet 70 pijlen per dag.

Ik ben verder gaan kijken voor een langere boof ATA boven de 34" en ik ben uitgekomen
op een PSE Supra EXT 2017 een 30# tot #40 gekocht. Ik durf het gezien mijn problemen niet aan om een
40# tot #50 verstelbaar te kopen omdat ik gezien mijn nek problemen een te grote stap maak en
dan mijn nek, schouder en ellenboog dik ga overbelasten. Na 70 schoten op 26# a 30# voel ik de spanning
in nek en schouder en zeker ellenboog omdat ik dan met de Thumb release niet kan draaien en de hand gewoon
vlak houd.

Wellicht vinden jullie een #40 een heel slechte keuze en een keuze voor de loser maar helaas. Ik denk aan de opbouw.
Wellicht zal ik niet buiten aan de 50 meter mee kunnen doen maar dat hoor ik wel van jullie.

Is de drawcycle een beetje redelijk bij de PSE Supra?

Mijn dank alvast voor het plaatsen en voor de mensen die dit lezen.
beginnersenior
Beginner

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 0
Online: 44m 40s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Ben nieuw en hoop dat iemand mijn keuze kan bevestigen

Post Number:#2  Berichtdoor pokodada » 22 sep 2017 20:58

Als houtschutter kan ik weinig over compoundbogen vertellen. Maar deze opmerking heb ik wel, naar aanleiding van

beginnersenior schreef: [Ik] ben met "niet lachen" een pse fever van 29# max begonnen