Bow Quiver

Voor de BareBow schutters

Bow Quiver

Post Number:#1  Berichtdoor Loki » 09 jun 2014 22:59

Hoi.

Weten jullie of een Bow Quiver is toegestaan bij het bare bow schieten tijdens een 3d? Ik snap dat de boog dan niet meer door de ring past, maar misschien dat hiervoor een uitzondering word gemaakt? Er staan nogal wat verschillende regels op internet, sommige zijn heel specifiek, andere staan open voor interpetatie.

Mvg
"a man with a rifle, he could have been some kind of photographer or a soccer coach back in the day. But a bowman’s a bowman through and through"

The Walking Dead
Loki
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 25m 26s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: pijlen

Re: Bow Quiver

Post Number:#2  Berichtdoor Arnold Heemskerk » 11 jun 2014 18:28

Wel,

Ik zelf heb meerdere malen bare-bow ( BBR) geschoten met een quiver aan de boog (want dat zal je wel bedoelen denk) en daar nog nooit problemen en of aanmerken over gehad.
Hierbij moet ik wel vermelden dat dat toch al weer een paar jaar terug is, of ze hier nog zo soepel in zijn dat kan ik je niet vertellen.

Maar das gewoon in kwestie van informeren bij de clubs waar de wedstrijd gehouden wordt.
W & W Winact Chroom
Winex 48#
Green hoorn cream elipes 52#
Recureve Barebow schutter.
Hoyt Stiker (1998)
Compound Blanc

Voor dit bericht heeft Arnold Heemskerk dankbaarheid ontvangen van :
Loki
Arnold Heemskerk
Kadet C Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 6
Online: 22h 56m 17s
Ik schiet graag: 3D animals

Post Number:#3  Berichtdoor scarlet » 14 jun 2014 20:06

Na mijn experiment met een back quiver schiet ik nu enkele jaren met een bow quiver zonder dat ik daar aanmerkingen op krijg.
Echter ik schiet met een jachtboog en natuurlijk zitten er geen markeringen op de quiver of iets wat daar op lijkt.
Het verhaal dat de boog door een ring moet kunnen geld voor een (Engelse) longbow
Omdat deze over zijn totale lengte buigt (ook in het handvat) past hier geen bowquiver op omdat deze star is en door het buigen dus stuk gaat dan wel je boog sloopt.
Dus op een boog met een midden stuk wel een bowquiver op een longbow misschien wel maar een van beide gaat waarschijnlijk stuk.
Echt origineel lijkt het me ook niet op een longbow, hoewel ik mij daar meestal niet druk over maak.
De roos raken is leuk.
De weg er naar toe de uitdaging.

Voor dit bericht heeft scarlet dankbaarheid ontvangen van :
Loki
scarlet
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankjes: 11
Online: 1d 17h 44m 26s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Post Number:#4  Berichtdoor Loki » 15 jun 2014 21:40

Hoi

Bedankt voor de opheldering, er zijn namelijk zoveel regels en ik zie sommige dingen in het engelse regelement staan wat er in de vertaalde versie weer uitgelaten word. het zou natuurlijk jammer zijn als ik 100 euro, of iets dergelijks, uitgeef en dan niet in de geïntendeerde klasse kan/mag schieten.
Overgens schiet ik met een jachtboog en geen longbow, dus dan zal het wel geen probleem zijn

Tnx!

Loki
"a man with a rifle, he could have been some kind of photographer or a soccer coach back in the day. But a bowman’s a bowman through and through"

The Walking Dead
Loki
Aspirant E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 25m 26s
Ik schiet graag: pijlen

Post Number:#5  Berichtdoor scarlet » 16 jun 2014 21:36

Toen ik jaren geleden begon met 3D schieten hield men niet van strakke regeltjes.
Gezond verstand was de drijf.
Tegenwoordig moet alles steeds meer volgens de regeltjes, welk ieder vervolgens op z'n/haar manier uitlegt.
Ik pas me nu aan bij de spelregels die op dat moment worden toegepast.
Ben eigenlijk nooit bezig om bij de top vijf te willen horen.
Eerst en vooral wil ik een leuke dag en probeer ik steeds beter in de ranglijsten te komen, dus mijn schiet techniek te verbeteren.
De roos raken is leuk.
De weg er naar toe de uitdaging.
scarlet
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankjes: 11
Online: 1d 17h 44m 26s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Keer terug naar Barebow