Open Senior Games 2009 - Handboogschieten

Tot 50 meter schieten...

Open Senior Games 2009 - Handboogschieten

Post Number:#1  Berichtdoor SeniorGames » 28 jul 2009 16:01

Beste handboogschutter,

In Zeeland gaan in september van dit jaar maar liefst 3000 sporters van vijftig jaar en ouder in Europees verband de sportieve strijd met elkaar aan voor de hoogst haalbare prestatie. Er wordt gestreden om het goud tijdens de Senior Games 2009, in 21 takken van sport. De provincie Zeeland (Nederland) heeft hiermee de primeur, aangezien een dergelijk sportevenement voor 50-plussers niet eerder in Europa heeft plaatsgevonden.

Handboogschieten is één van de sporten uit het hoofdprogramma. De wedstrijd wordt georganiseerd door UNO Borsele in samenwerking met de NHB en vindt plaats in Ovezande, accommodatie van de Stichting Handboogsport.

Programma
Voor een overzicht van de programma-indeling, verwijs ik u naar de website www.seniorgames2009.com

Deelname
Deelname is mogelijk voor leden van zowel de Nederlandse Handboog Bond (NHB) als internationale bonden. Er zijn geen limieten of handicaps.

Leeftijdscategorieën
Dames en heren: 50-59 jaar en 60 jaar en ouder.

Informatie en inschrijven
De organisatie van de Senior Games 2009 nodigt u van harte uit om u via onze website in te schrijven voor dit unieke sportevenement. Ook voor meer informatie kunt u op onze website www.seniorgames2009.com terecht.

Schrijf u snel in, want er zijn maar een beperkt aantal plaatsen!
SeniorGames
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 0s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Open Senior Games 2009 - Handboogschieten

Post Number:#2  Berichtdoor DutchToxophilite » 28 jul 2009 16:30

Heel goed initiatief.

Maar €75 vind ik toch wel een behoorlijk bedrag. Natuurlijk krijg je er best wel wat voor terug. Maar evengoed, ben je voor dat bedrag toch bijna 2 jaar lid van de bond.

Heel veel succes voor de Nederlandse en Vlaamse deelnemers!!

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#3  Berichtdoor CW1 » 29 jul 2009 12:46

Ik onderschrijf voorgaande reactie. Het feit dat er nog maar eens een bericht geplaatst wordt dat er nog ingeschreven kan worden geeft naar mijn idee aan dat de belangstelling gering is.

En dat van de bond; nou ja vooruit. Dan de Vlaamse bond, die zorgt in ieder geval nog voor een onderkomen tijdens dit evenement voor haar deelnemende masters. De NHB echter doet er helemaal niéts mee, evenals met de Mastergames in Australië. Er zou toch op z`n minst geprobeerd kunnen worden een Nederlandse/NHB afvaardiging op de been te brengen en in te schrijven.
Ouderen wel als doelgroep omschrijven maar er verder niets voor doen!
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 15h 48m 59s

Post Number:#4  Berichtdoor DutchToxophilite » 29 jul 2009 13:39

He Ouwe.

Kom er maar in!!
(Alhoewel jij volgens mij liever "de jonkies" op eigen terrein verslaat!! ;) )

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#5  Berichtdoor Ouwe » 29 jul 2009 14:28

Hoi,
Het initiatief vind ik geweldig, maar er zijn een aantal redenen dat ik niet deelneem.
Op de eerste plaats schiet ik liever een kleine Fita, dus vier afstanden met de 60 meter, als de grote Fita een bezwaaar is voor de meerderheid van de sporters.
Drie korte afstanden schieten en dan over twee dagen boeit mij niet.
Als ik zowel Recurve als Compound had mogen/kunnen schieten had ik wel deelgenomen, al vind ik het inschrijfgeld wel hoog, maar kan daar wel enig begrip voor opbrengen, zo'n organisatie is ook niet niks.
Verder ben ik een week onder de pannen voor zo'n honderd pijlen plus finales en dat vind ik wel erg lang.
Ik had ook graag aan het golfen willen deelnemen als ik daar toch een week ben, heb ik tenminste wat te doen en ik sla ook nog wel een goed balletje voor mijn leeftijd. (handicap 13,9)
De dag na de finales van het boogschieten is het tevens veteranendag en moet ik de dag daaropvolgend als nederlands kampioen op de 25 meter ook de interland schieten tegen onze zuiderburen.
Het past dus ook niet helemaal in de voorbereiding voor die interland.
Hoewel ik nog een herinnering heb gekregen vanuit het bondsbureau voor inschrijving laat ik het dus helemaal afweten.

gr. Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Heeft bedankjes: 1
Online: 17h 23m 49s
Ik schiet graag: Zowel Fita Indoor als Fita Outdoor met Recurve en Compound.

Keer terug naar Short Metric