Nieuwe Handboog, Goed genoeg?

Hier kan je van alles kwijt, over handboogschieten.

Nieuwe Handboog, Goed genoeg?

Post Number:#1  Berichtdoor Rusty » 07 jun 2015 15:59

Ik heb zelf 2 jaar bij een club geschoten, daar ben ik uiteindelijk weggegaan omdat we steeds minder gingen schieten. Nu wil ik een nieuwe boog kopen voor thuis, de mk-cb010b of de geologic initech 2 xl, (maar aanraders zijn altijd welkom. Ik wil wel graag een wat goedkopere boog tot 100 euro kopen. Er is alleen een probleem, op de club schoot ik met een 35 pond boog die relatief zwaar was, de mk is 25 pond en de initech is 28 pond, zijn ze dan wel zwaar genoeg? Daarbij moet je bij de initech steeds een nieuw pijlenopleggertje erop doen (zou je misschien een vaste andere kunnen kopen en erop zetten?), ook vind ik de wieltjes op de mk een beetje raar vergeleken met andere compoundbogen, als dat er niet anders uitziet en niet raar uitziet vergeleken met andere bogen, zou ik dat graag horen, (wil er niet te raar uitzien met mijn boog). Alvast bedankt voor uw hulp. (Ik ben 14 jaar, 1.75 lang, als dat belangrijk is)
Rusty
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 8m 45s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Nieuwe Handboog, Goed genoeg?

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 07 jun 2015 17:36

Hoi Russsty, welkom op het handboogforum. :thumbsup:

Voor 100 euro zal je geen super boog moeten verwachten, maar dat heb je zelf al wel door. :) Wat voor jou een goede boog is, is zo op afstand niet echt goed te zeggen. En ook: de eerste boog die je noemt is een compound, de tweede een recurve. En dat maakt het vergelijken lastig. Verder ben je nu 2 jaar verder. Je zal je techniek even weer op moeten halen, dus een opfriscursus bij een club zou ook niet verkeerd zijn. Daarna weet je waarschijnlijk ook beter wat voor jou geschikt is.
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 47
Online: 116d 16h 24m 35s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Re: Nieuwe Handboog, Goed genoeg?

Post Number:#3  Berichtdoor Rusty » 07 jun 2015 20:44

buitenbeentje schreef:Hoi Russsty, welkom op het handboogforum. :thumbsup:

Voor 100 euro zal je geen super boog moeten verwachten, maar dat heb je zelf al wel door. :) Wat voor jou een goede boog is, is zo op afstand niet echt goed te zeggen. En ook: de eerste boog die je noemt is een compound, de tweede een recurve. En dat maakt het vergelijken lastig. Verder ben je nu 2 jaar verder. Je zal je techniek even weer op moeten halen, dus een opfriscursus bij een club zou ook niet verkeerd zijn. Daarna weet je waarschijnlijk ook beter wat voor jou geschikt is.

Dat is dus het probleem, ik ben gestopt omdat we veel minder schoten en dat soort cursussen ook steeds minder waren en iedereen ging daar weg, ik weet niet eens op de club nog wel bestaat. Daarbij weet ik nog wel hoe het moet enzo, dus kan ik dat thuis wel weer opfrissen (ik heb erg grote tuin ook). Ik weet ook dat het een compound en een recurve zijn, na verder kijken denk ik toch dat ik een compound boog wil. Maar de meeste bogen die ik zie lijken veel lichter dan 35 pond terwijl de leraar (of iets) altijd zei dat ik op zijn minst 35 pond moest schieten. Het gaat er ook om dat hij hard genoeg schiet.
Rusty
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 8m 45s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Keer terug naar Allerlei