welke rug pijlenkoker?

Hier kan je van alles kwijt, over handboogschieten.

welke rug pijlenkoker?

Post Number:#1  Berichtdoor Nance » 04 okt 2015 12:09

Welke rug pijlenkoker is handig. Ik heb de ronde kokers gezien waarbij de pijlen gewoon los staan en ook de plattere waarbij de pijlen naast elkaar gestoken zitten. Welke is het handigst en stabiel? Gebruik je binnen kokers of niet etc.

Ik kan mezelf een verjaardagskado geven haha.

Groetjes Nancy
Nance
Aspirant D Klasse

Heeft bedankt: 6
Heeft bedankjes: 1
Online: 3h 33m 43s
Geslacht: Vrouw
Ik schiet graag: raak

Re: welke rug pijlenkoker?

Post Number:#2  Berichtdoor pokodada » 09 okt 2015 13:16

In een ronde koker kunnen de pijlen wat meer om elkaar heen dwarrelen. Vooral als je zelf beweegt kan het dan lastig zijn om een pijl te pakken. En het maakt extra herrie. Dat effect wordt nog versterkt bij (sommige) kokers die alleen maar aan een schouderband hangen. Er zijn ook kokers met een driepuntsgordel; die zitten wat steviger om je lijf.

Verstelbare riemen is ook wel handig, vooral als je daarmee de koker goed strak tegen je rug kunt trekken. Als een koker een beetje afstand van de bovenkant van je rug heeft, dan wordt het al gauw een acrobatische toer om er vlot een pijl uit te pakken. Je "Hunger Games" showtje kun je dan wel vergeten.

O ja, als je een 3D parcours loopt, en die pijlen worden door gepasseerde takken uit je koker getrokken, dan is dat ook niet echt fijn, vooral als je het pas later merkt. Variant op dat scenario: je buigt voorover om iets van de grond te pakken (rugzak, gevonden pijlen, etc) en de hele boel dondert uit de pijlenkoker. Als je pijlen met stalen punten hebt dan zou je een magnetisch laagje onderin je pijlenkoker kunnen plaatsen. Stukje uit een conservenblik knippen en dat op de bodem leggen, met een paar flinke prikbordmagneten oid daar onder; misschien helpt dat.

Kortom, een rugkoker is m.i. wel het laatste wat je zo eventjes per postorder moet bestellen. Liever even een winkel opzoeken die een goed assortiment heeft, en dan goed uittesten wat er bij jouw postuur en lenigheid past. Experimenteer zelf even met een geïmproviseerde koker (posterkoker, eindje touw of lint, etc) om globaal de gewenste maten uit te zoeken, en kijk dan of die mooie leren koker uit de winkel een beetje jouw wensen realiseert. Uhhh, zei ik "een beetje"? Jouw wensenpakket moet natuurlijk helemaal worden verwezenlijkt.
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 25
Online: 3d 13h 29m 37s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Samick Outlander

Keer terug naar Allerlei