Schietwand stramit foam

Hier kan je van alles kwijt, over handboogschieten.

Schietwand stramit foam

Post Number:#1  Berichtdoor kevertje65 » 17 dec 2015 10:54

Wie heeft er ervaring met de schietwand, momenteel 1 deel stramit. En 1 deel foam blokken. We schieten op 18 en 25 meter.
Wie heeft ervaring met de levensduur van een schietwand van foam t.o.v. stramit.
kevertje65
Aspirant D Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 48m 48s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Schietwand stramit foam

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 18 dec 2015 08:03

Wij schieten op binnen opstramit en hebben net een groot deel van de wand vervangen. de vorige zal er net 2 jaar hebben gezeten, de kwaliteit van de stramit was nogal matig. De wand daarvoor heeft zeker 10 jaar gestaan, en daar werd toch best intensief op geschoten.
Foam heb ik geen ervaring mee.
Handboogsport: ook op facebook
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 48
Online: 116d 18h 59m 53s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#3  Berichtdoor amazone » 02 jan 2016 22:41

Foam is niet slecht maar als je met meer dan 30 pond bogen schiet zit je er zo door.

ik heb ook een Foam doel hangen thuis en ga er nu zo een gele mouse in steken die ze ook gebruiken voor de katrol bogen, je schiet tog altijt op de zelvde plaats en als die dan kapot geschoten is kan je het makkelijk vervangen en je pijlen trekken er ook een stuk makelijker uit. ik schiet 38 pond recurve
amazone
Aspirant D Klasse

Heeft bedankt: 0
Online: 5h 26m 26s

Post Number:#4  Berichtdoor Ruben » 04 jan 2016 17:24

Er is niets zo slecht voor je pijlen als een stramit doel en of wand omdat de stopkracht heel hoog is.
Hierdoor is de kans op compressiescheuren, breuken en/of krom trekken van je pijlen vele malen hoger dan de foam wand.
Het grote nadeel is de hoge aanschafprijs van een foamwand/doel ten op zichte van die van Stramit, maar uiteindelijk is het gebruik goedkoper.

Het is lastig om een knap antwoord te geven op de vraag van Amazone want foam pakken kun je krijgen in verschillende diktes en kwaliteit soorten. Als hij een goedkoop en dun pakje heeft, ja dan ga je er snel doorheen.

Informeer eens bij ElzingaArchery (info@elzingaarchery.com of 0031(0)367070776), daar hebben ze ontzettend veel ervaring met diversen foam pakken en wanden.
Ruben
Aspirant D Klasse

Online: 1d 9h 3m 17s

Post Number:#5  Berichtdoor amazone » 06 jan 2016 14:20

hoi ruben het is niet zo dat je er dadelijk door heen schiet hoor maar ik heb hem nu een jaar thuis hangen en doordat je telkens op de zelvde plaats schiet heeft de foam al heel wat geleden op die plaats, en merk ik dat hij in het midden niet echt goed meer is. ( ik schiet iets van een 100 pijltjes per dag ) in de zomer
ik zelf ben ook wel voorstander van foam maar na een tijtje versleet alles daarom wil ik in het midden van het doel een gele foam steken die ze daar spesiaal voor verkopen.
als deze dan stuk is kan ik die makkelijk vervangen want die gaan naar gelang hoeveel je er op schiet ook om zeep. en zo kan ik de rest van mijn doel toch nog laten dienen want daar is hij nog erg goed. zelfs stramid gaat stuk of schiet je naar een tijt door heen, en dan moet je het middenste ook vervangen.

het enige dat bestand is tegen peilen is een betonnen muur maar dat is dan weer niet erg goed voor je pijlen :thumbdown:
amazone
Aspirant D Klasse

Online: 5h 26m 26s

Post Number:#6  Berichtdoor amazone » 06 jan 2016 14:39

dit is mijn doel 30 cm dik en schiet op 25 m

Afbeelding
amazone
Aspirant D Klasse