Hoyt Spirit recurve booog

Hier kan je van alles kwijt, over handboogschieten.

Hoyt Spirit recurve booog

Post Number:#1  Berichtdoor rbak » 21 dec 2015 15:19

Ik ben op zoek naar meer informatie over een Hoyt Spirit recurve boog. Is er iemand op dit forum die meer informatie over deze boog heeft? Op de Hoyt website kan ik over deze boog niets terug vinden. Ik vermoed dan ook dat het een boog is van voor 1997 maar ik kan het uiteraard mis hebben.
rbak
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 5m 34s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Hoyt Spirit recurve booog

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 21 dec 2015 22:34

Hoi, welkom op het handboogforum. :thumbsup:

Heb je er een paar foto's van? Dat spreekt wat meer. Ik ken de boog in ieder geval zo niet.
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 47
Online: 116d 16h 24m 35s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Re: Hoyt Spirit recurve boog

Post Number:#3  Berichtdoor rbak » 21 dec 2015 23:25

buitenbeentje schreef:Hoi, welkom op het handboogforum. :thumbsup:

Heb je er een paar foto's van? Dat spreekt wat meer. Ik ken de boog in ieder geval zo niet.

Dank je! Helaas heb ik geen duidelijke foto's van de boog zelf. Er staat een Hoyt Spirit te koop maar ik kan geen verdere informatie vinden dus vandaar dat ik het hier eens probeer. Ik heb het vermoeden dat het een erg oude booog is gezien het feit dat ik er niets over terug kan vinden. Op de Hoyt site kan ik hem ook niet vinden als ik in oude manuals graaf in het support deel en dat loopt toch wel een behoorlijk aantal jaren terug.
rbak
Beginner

Post Number:#4  Berichtdoor buitenbeentje » 22 dec 2015 09:51

Er is inderdaad niet zo veel te vinden over deze boog op internet. Wat ik zo snel heb geveonden is dat het een jeugdboog zou zijn, van rond 1995 - 2000. Het middenstuk zou later gebruikt zijn als basis voor een compound. Het middenstuk was er in 2 lengtes, 20 en 24 inch.

Voor plaatjes: er staat er momenteel eentje te koop op ebay: http://www.ebay.de/itm/ARCO-VINTAGE-HOY ... 2065193215
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 47
Online: 116d 16h 24m 35s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#5  Berichtdoor rbak » 22 dec 2015 10:20

buitenbeentje schreef:Er is inderdaad niet zo veel te vinden over deze boog op internet. Wat ik zo snel heb gevonden is dat het een jeugdboog zou zijn, van rond 1995 - 2000. Het middenstuk zou later gebruikt zijn als basis voor een compound. Het middenstuk was er in 2 lengtes, 20 en 24 inch.

Voor plaatjes: er staat er momenteel eentje te koop op ebay: http://www.ebay.de/itm/ARCO-VINTAGE-HOY ... 2065193215

Die op ebay had ik inderdaad ook zien staan maar ik vond de foto's niet erg duidelijk. Dat komt omdat ik deze op mijn mobiel had bekeken en dan zie je de overige foto's niet staan. Die zijn namelijk een stuk duidelijker ;-) Ik heb inderdaad ook gezien dat er twee tussenstukken zijn de H20 en de H24 (ook goed te zien op de foto's bij deze advertentie). Wanneer de armen met de H20 gebruikt worden heb je een 62"boog en met de H24 een 66"boog. Is de 66" dan nog steeds een jeugd boog?

Maar zoals gezegd kan ik verder niets vinden over deze boog.
rbak
Beginner

Post Number:#6  Berichtdoor pokodada » 22 dec 2015 11:10

Als die boog inderdaad zo oud is, dan kan het best zijn dat er weinig tot niks online staat. Maar misschien kun je contact opnemen met Hoyt Customer Support. Telefoontje is misschien wat prijzig, mailtje kost minder. Of doe desnoods een briefje (zo'n blaadje papier met tekst er op, envelopje er omheen, postzegeltje d'r op). Ze zullen toch wel een beetje hun archieven bijhouden, neem ik aan.
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 25
Online: 3d 13h 31s
Ik schiet graag: Samick Outlander

Post Number:#7  Berichtdoor rbak » 22 dec 2015 11:51

pokodada schreef:Als die boog inderdaad zo oud is, dan kan het best zijn dat er weinig tot niks online staat. Maar misschien kun je contact opnemen met Hoyt Customer Support. Telefoontje is misschien wat prijzig, mailtje kost minder. Of doe desnoods een briefje (zo'n blaadje papier met tekst er op, envelopje er omheen, postzegeltje d'r op). Ze zullen toch wel een beetje hun archieven bijhouden, neem ik aan.

Ik heb gisteren ook al een bericht achtergelaten op de Hoyt support website middels hun contactformulier. Maar ik veracht dat het even kan duren voordat ik daar een reactie op krijg.

Telefoon kan ook en kost tegenwoordig niet veel meer en zeker niet als je via VoIP belt. Via de email vind ik overigens wel zo pretttig dan heb ik gelijk de informatie zwart op wit. Ook geeft het hun wat meer tijd om de informatie op te zoeken en het is niet zo dat ik er opeens heel veel haast mee heb.
rbak
Beginner

Keer terug naar Allerlei