NHB-lidmaatschap verplicht?

Hier kan je van alles kwijt, over handboogschieten.

NHB-lidmaatschap verplicht?

Post Number:#1  Berichtdoor euroschutter » 19 feb 2018 22:03

Beste allemaal, ik ben relatief nieuw in de handboogsport en heb me ook bij een vereniging aangesloten met mooie accommodatie, maar die vereniging is niet aangesloten bij de NHB. Toch wil ik graag aan wedstrijden van de NHB meedoen zonder dat ik ineens bij naar een andere vereniging hoef of van twee verenigingen lid hoef te worden. Weet iemand hier een oplossing voor? Kent de NHB individueel lidmaatschap? (volgens de website niet als ik het goed lees). Alvast dank! :schutter_r:
euroschutter
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 14m 33s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: NHB-lidmaatschap verplicht?

Post Number:#2  Berichtdoor ThomVis » 21 feb 2018 09:01

Makkelijkste is denk ik een berichtje richting de NHB zelf: https://www.handboogbond.nl/over-nhb/
ThomVis
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 10
Online: 2d 15h 10m 42s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve target

Post Number:#3  Berichtdoor euroschutter » 21 feb 2018 10:32

Ja heb ik al gedaan maar die zeggen dat ik dan maar bij andere vereniging lid moet worden. En dat wil ik nu net niet... Beetje kort door de bocht vind ik.
euroschutter
Beginner

Post Number:#4  Berichtdoor CW1 » 21 feb 2018 20:00

Lidmaatschap van een NHB club zal dan toch noodzakelijk zijn. Misschien wil een NHB club er aan meewerken dat je via hun alleen NHB lid wordt en alleen daarvoor contributie betaald? Clubs in je buurt kun je vinden op de site van handboogsport.nl/accommodaties. Als je huidige club aangesloten is bij Gezellig Samenzijn (Lmb.) is er misschien een mogelijkheid om dispensatie van de NHB te krijgen? Heb je dat, als dat aan de orde is, al aangekaart?

Succes, en welkom bij onze mooie handboogsport.
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 16h 2m

Post Number:#5  Berichtdoor euroschutter » 07 maart 2018 21:10

CW1 schreef:Lidmaatschap van een NHB club zal dan toch noodzakelijk zijn. Misschien wil een NHB club er aan meewerken dat je via hun alleen NHB lid wordt en alleen daarvoor contributie betaald? Clubs in je buurt kun je vinden op de site van handboogsport.nl/accommodaties. Als je huidige club aangesloten is bij Gezellig Samenzijn (Lmb.) is er misschien een mogelijkheid om dispensatie van de NHB te krijgen? Heb je dat, als dat aan de orde is, al aangekaart?

Succes, en welkom bij onze mooie handboogsport.

Dank voor je reactie! Ik heb begrepen dat bij de NHB alleen leden van een NHB-club lid kunnen worden en dat de NHB geen individueel lidmaatschap kent. Dispensatie heb ik niet aan gedacht en vraag ik na. Huidige club is niet aangesloten bij Gezellig Samenzijn; die zit in Limburg en mijn club in Overijssel. Van de site van GS begrijp dat het alleen verenigingen zijn die daar al heel lang bij zijn aangesloten, dus ik vermoed dat dit geen optie is. Mijn huidige club was lid van de NHB en is nu aangesloten bij de Ned. Culturele Sportbond. Ik blijf verder zoeken!
euroschutter
Beginner

Keer terug naar Allerlei