Eerst een beetje over mezelf, ik ben:
90kg
186cm
man van 25
atleet die een jaar bezig is met speerwerpen(incl. kracht/conditie training)
ik heb al met een 66" 24lbs recurve geschoten(met vizier) en dat ging prima(geen last van de armen)
ik denk dat mijn techniek goed genoeg is en dat de bogen die ze hebben bij de club mij een beetje tegenhouden(verkeerde lengte enzo, en sommige trillen ook als iemand met ervaring ze uitprobeert)
Nou van mijn onderzoeken op het internet heb ik gevonden dat ik zo iets als dit nodig hebt:
25" aluminium of carbon middenstuk met lange latten gemaakt van hout aan de binnenkant en carbon/glasvezel aan de buitenkant(70" total) en een totale trekgewicht van 26lbs(wordt 28lbs vanwege mijn 29+" trek lengte)
Qua prijs wil ik niet te hoog gaan maar ik wil wel kwaliteit. Ik zie bij voorbeeld niet een goede reden om in plaats van een SF Forged+(rond 240 euro) een W&W INNO AXT(rond 570 euro) te kopen. Ik ben geen professionele schutter die veel geld heeft en maximale prestaties nodig heeft. Ik wil gewoon een kwaliteit middenstuk dat alles kan doen en lang mee gaat en dat het ook het geld waard is voor wat die kan doen. Voor de latten heb ik nog niet echt onderzoek gedaan maar ik zat te denken dat ik gewoon wat goedkopere koop tot dat ik ervaring heb en dus dezelfde trekgewicht kan gebruiken. Ik heb het gevoel dat ik in de komende tijd nog wat omhoog kan in lbs. Wat voor latten en middenstukken zouden jullie aanraden? Het zou ook fijn zijn als je mij dingen kan vertellen zoals welke soort pees ik moet hebben en andere spullen zoals het vizier en die soort dingen.
Ik heb al wat pijlen gekocht die van carbon zijn gemaakt met synthetische veren en een bullet point. Ze hebben dacht ik een spine van 570. Ik heb ook al een pijlenkoker van Easton(Flipside 3 Tube).
Hopelijk kunnen jullie mij verstaan want mijn Nederlands is nog niet helemaal terug(heb een lange tijd in Nieuw Zeeland gewoond).
Alvast bedankt,
Tom