Eerste Boog

Heb je vragen over welk schiet materiaal je het beste kan kiezen?

Eerste Boog

Post Number:#1  Berichtdoor Eltra » 08 sep 2016 22:13

Hoi allemaal,

Bij ons op de vereniging gaat het schieten inmiddels goed. Ik schiet met een basic houten boogje, maar rond het einde van de introductie gingen gemiddeld de meesten hun eerste spullen kopen voor een boog, dus mij werd aangeraden om in de komende maand een bezoekje te brengen aan het ASC in Horst. Nu heb ik even gepraat vanavond met een van de jeugdtrainers, en hij heeft me kort even alles uitgelegd. Nu heeft hij me even kort uitgelegd over hoeveel ik waaraan moet uitbesteden, en we zijn hierop uitgekomen gebaseerd op het budget wat wij ongeveer willen besteden:

- Een Hoyt Formula Excel van 25" (schiet een 68" boog)
- In ieder geval foam latten van 20#, aangezien volgens meerderen gewoon hout minder soepel was?
- Een goed vizier, merk maakte volgens hen niet al te veel uit, moest wel een aardig centje in zitten.
- Een goede pijlenoplegger
- Een goede stabilisator, maar ABSOLUUT geen goedkope van het merk Axiom, met ook siderods zoals zij het uitlegden.
- De benodigde bescherming en accesoires zoals rugzak, pijlentas enz. enz.
- Pijlen, de schacht beter aluminium voor nu, de rest (veertjes, nokken, pijlpunten enz.) zou worden aangepast wanneer we daar de spullen gingen halen.

Over buttons, clickers enz. werd niks gezegd.
Nu wou ik even vragen, heeft iemand ervaring met deze onderdelen of zijn er suggesties? (Ik weet dat sommige delen voor wat betere schutters zijn, maar dit is wat mij was aangeraden door de trainer en een paar bekenden die al jaren met een boog in de weer zijn.)
Alvast bedankt :D

Eltra
Eltra
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 32m 51s
Geslacht: Vrouw
Ik schiet graag: Recurve Indoor 18/25m Rechtshandig - Hoyt Horizon Pro 2017 - Electric Teal, KAP Winstorm I - 68inch, 22#, 1616 Easton Platinum Plus XX75 pijlen, KAP Winstorm stabilisatie, SF Carbon Sight.

Re: Eerste Boog

Post Number:#2  Berichtdoor Eltra » 09 sep 2016 09:10

Excuses alvast, ik bedoelde de Hoyt Formula Excel Pro. En volgensmij heb ik Axiom geschreven ipv. Avalon
Oeps :?
Eltra
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 32m 51s
Geslacht: Vrouw
Ik schiet graag: Recurve Indoor 18/25m Rechtshandig - Hoyt Horizon Pro 2017 - Electric Teal, KAP Winstorm I - 68inch, 22#, 1616 Easton Platinum Plus XX75 pijlen, KAP Winstorm stabilisatie, SF Carbon Sight.

Keer terug naar Materiaalkeuze