Advies???

Heb je vragen over welk schiet materiaal je het beste kan kiezen?

Advies???

Post Number:#1  Berichtdoor M.L. » 04 jan 2018 21:39

Hallo iedereen.

Ik wil me eerst even kort voorstellen. Ik ben Max ben 18 jaar en ik heb sinds kort een interesse voor bogen en het boogschieten.

(Sorry als ik dit topic in een verkeerd board heb gezet.)

Ik zou graag willen beginnen met boogschieten, ik heb al wat dingen opgezocht op internet. Jullie kunnen mij hier waarschijnlijk nog wel meer dingen vertellen. Of er zijn dan nog dingen die ik vergeten ben te vertellen.

Ik zou graag een Longbow willen kopen, en hier natuurlijk ook mee willen schieten. Bij dat schieten zie ik een aantal problemen. Ik woon namelijk in een woonwijk, ik heb wel een tuin van 13 meter lang en er staat een schuur achter van ongeveer 3 meter hoog. Ik heb dus ongeveer 10 meter de ruimte om te schieten in mijn achtertuin. Nou heb ik ergens gelezen dat dat niet erg aan te raden is. Bij mij is de dichtsbijzijnde vereniging al 30 minuten rijden. Datzelfde geldt ook voor een weiland. Er is wel een grasveld 5 minuten bij mij vandaan waar ik wel genoeg ruimte heb. Alleen is dat gewoon openbaar terrein. Ik heb namelijk geen zin als ik om 19:30 terug kom van mijn werk om nog een uur heen en weer te gaan naar een vereniging. Ik zou liever eerder elke dag even 10 minuten gaan schieten buiten.

Ik zou graag een Longbow willen. Wat raden jullie qua trekkracht aan voor iemand van 18. Ik zat zelf wel te denken aan een wat hogere trekkracht. Om te kunnen schieten heb je natuurlijk een boog en pijlen nodig (niet geheel onbelangrijk), een armbeschermer, handschoen en een doel. Vergeet ik nog iets?? En bij welke website of eventueel winkel kan dit allemaal het beste halen.

Hebben jullie eventueel nog ander advies voor mij?

(Sorry als er rare typfouten in zitten. De autocorrect op mijn telefoon staat aan)

Met Vriendelijke groet,
Max
M.L.
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 3m 35s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Advies???

Post Number:#2  Berichtdoor ThomVis » 08 jan 2018 14:29

Het is niet verstandig in een woonwijk en/of openbaar terrein zelf te gaan staan schieten met een handboog. Je kan de veiligheid van omstanders niet garanderen en de politie zal ongetwijfeld vragen komen stellen.
Meestal blijft het advies vanaf hier je toch aan te sluiten bij een club. Voordelen hiervan zijn dat je het boogschieten goed aanleert, een verkeerde basishouding kan tot vervelende blessures leiden. Je heb toegang tot een veilige omgeving waar je met een handboog kan schieten. Je leert waarschijnlijk sneller en meer omdat je samen bent met gelijkgezinden.
Over trekkracht, bij de meeste verenigingen hebben ze clubbogen waarmee je les krijgt, en waarschijnlijk van verschillende treksterktes. Zo kan je zelf proberen wat je comfortabel aan kunt, en anders kan je misschien van een clublid iets lenen. Als je een betere (basis)houding heb kan je ook meer trekgewicht aan.
Veel plezier met het boogschieten!
ThomVis
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 11
Online: 2d 16h 15m 22s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve target

Re: Advies???

Post Number:#3  Berichtdoor M.L. » 10 jan 2018 18:40

Dankuwel ThomVis.

Ik zal anders nog wel even kijken bij de vereniging, en misschien hebben hun nog wel wat meer advies voor de dingen die ik heb. Ik kan daar iniederegeval gaan kijken naar de soort boog die ik wil.
M.L.
Beginner

Heeft bedankjes: 0
Online: 3m 35s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Keer terug naar Materiaalkeuze