Boogschieten in vereniging Amsterdam

Ben je als beginnende schutter op zoek naar een vereniging?

Boogschieten in vereniging Amsterdam

Post Number:#1  Berichtdoor Colindemo » 30 mei 2014 06:38

Beste Allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Colin en ik doe aan traditioneel boogschieten (flatbows en longbows) die ik zelf maak. Sinds kort ben ik in Amsterdam gaan wonen en heb geen tuin meer, hierdoor kan ik m'n bogen niet meer op eigen terrein schieten. Nu was ik op zoek gegaan naar een vereniging in Amsterdam of omstreken maar kreeg te horen dat ik een beginnerscursus moet doen om lid te kunnen worden. Dat is in principe niet zo erg maar ik vind het een beetje overbodig omdat ik al een tijd zelf schiet en liever niet tijd en geld verlies met dingen leren die ik al weet. Ook zijn er redelijke wachtlijsten voor zo'n beginnerscursus en dat zou betekenen dat ik een tijd niet kan schieten. De vraag is: Is er een vereniging in de buurt van Amsterdam waar ik zonder cursus mag gaan schieten en/of zijn er sportvelden waar gebruik van gemaakt kan worden om mn bogen te testen en af en toe recreatief te schieten?
Niet geschoten is altijd mis, en wel geschoten meestal ook
Colindemo
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 4m 8s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Traditioneel

Re: Boogschieten in vereniging Amsterdam

Post Number:#2  Berichtdoor ThomVis » 01 jun 2014 09:05

Bij mijn vereniging (Den Haag) kijkt een trainer of je veilig een boog kan schieten en bepaalt of je de beginnerscursus moet doen ja of nee. En veilig houd ook in of je de juiste techniek gebruikt om later geen blessures te krijgen. Ben je al bij de vereniging langs geweest en weet je of dit een mogelijkheid is? Als je je zelf heb leren boogschieten bestaat de mogelijkheid dat je je dingen verkeerd heb aangeleerd, het kan dan helemaal geen kwaad om de beginnerscursus te doen.
ThomVis
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 12
Online: 2d 16h 34m 27s
Ik schiet graag: Recurve target

Re: Boogschieten in vereniging Amsterdam

Post Number:#3  Berichtdoor Colindemo » 04 jun 2014 05:32

Ik kan inderdaad eens gaan vragen of ik op een vereniging kan laten zien hoe ik schiet en dan kijken of ze een beginnerscursus nog nodig vinden. Van blessures etc op de duur zal ik waarschijnlijk geen last krijgen want ik wil niet al te vaak schieten, ik ben meer geintresseerd in het bouwen van de bogen en schieten doe ik eigenlijk alleen om te kijken of ze het goed doen zodat ik weet dat ik niet gewoon een mooie stok heb gemaakt.
Niet geschoten is altijd mis, en wel geschoten meestal ook
Colindemo
Aspirant E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 4m 8s
Ik schiet graag: Traditioneel

Keer terug naar Op zoek naar een vereniging