turkse boog

Voor traditionele bogen.

turkse boog

Post Number:#1  Berichtdoor Prince hunus » 01 nov 2013 12:29

hallo
ik schiet nu 1 jaar lekker mijn mijn Hongaar maar ik wil misschien wat anders
ik zat te denken aan een Turkse boog. ik ben dan ook van plan om met duimring te gaan schieten. maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee.
is er iemand die mijn er wat over kan vertellen en of er in nederland plekken zijn waar ik een turkse boog kan komen

alvast bedankt
Prince hunus
Aspirant B Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 19h 23m 45s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: meest ruiterboog, heel soms nog met recurve

Re: turkse boog

Post Number:#2  Berichtdoor pokodada » 06 nov 2013 16:19

Maar... hoe ben je aan die Hongaar gekomen, dan?

Zowel Grozer als Kassai hebben diverse modellen ruiterbogen in de aanbieding. Volgens mij zitten daar ook wel Turkse / Avaarse / Persische / Scythische / overige modellen bij. Misschien dat Fairbow nog een leuk Turks-achtig boogje heeft? Of anders Simon Longbows (in de buurt van Arnhem, meen ik).

Wat duimringen betreft, het is in het begin nogal zoeken naar een goed passend model. Dat luistert vrij nauw, en na verloop van tijd heb je weer een ietsje grotere duimring nodig. Die duim wordt namelijk wat dikker door deze manier van schieten. Zomaar een duimring per postorder bestellen is dus geen goed idee. Bij de stand van Fairbow (Saense 3D) zag ik een bak vol met die dingen; mocht je kunnen achterhalen waar en wanneer ze weer ergens de kraam opbouwen dan kun je daar wel wat uitzoeken.

In het nieuwste "Archery Magazine" worden wat boeken besproken die over het schieten met duimringen gaan. Kost een paar stuivers maar dan heb je ook wat.

In plaats van een harde duimring kun je er ook een van leer nemen. Ideaal voor de eerste proefperiode. Een leren duimring geeft niet zo'n scherpe lossing als een duimring van hoorn / been / metaal / ivoor / whatever, maar je kunt er best een aardige schiettechniek mee opbouwen. Trouwens, bij Kyudo gebruiken ze handschoenen met een verstevigde duim, dus eveneens met een leren opppervlak wat tegen de pees rust. Bij die sport moet je iets langer wachten voordat je weer 's een pijl voorbij ziet snorren, maar ze gaan echt wel de goede kant op.
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 25
Online: 3d 13h 24m 17s
Ik schiet graag: Samick Outlander

Post Number:#3  Berichtdoor Prince hunus » 07 nov 2013 10:45

erg bedankt ik ga eff rond googelen
Prince hunus
Aspirant B Klasse

Online: 19h 23m 45s
Ik schiet graag: meest ruiterboog, heel soms nog met recurve

Post Number:#4  Berichtdoor CestFleur » 28 dec 2013 18:33

Het boek ' The art of shooting a short reflexed bow with a thumb ring' van Adam Swoboda is ook een aanrader als je wilt gaan beginnen met het schieten met een duimring.
CestFleur
Beginner

Online: 19m 27s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Post Number:#5  Berichtdoor pokodada » 30 dec 2013 23:38

Dat is inderdaad een van de betere boeken die momenteel over dit onderwerp verkrijgbaar zijn. Het is via Thumb Ring Archery te bestellen. Ziet er best gelikt uit.

Trouwens... als je moeite hebt met het Engels, dan kun je op Zekier ook een Poolse versie bestellen. Service, niet waar? :hihi:
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 25
Online: 3d 13h 24m 17s
Ik schiet graag: Samick Outlander

Keer terug naar Traditioneel