[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nederlands(talig) HandBoog Forum • Toon onderwerp - cartel mini compoundboog ballonen schieten

cartel mini compoundboog ballonen schieten

Voor spelletjes tijdens/met het schieten

cartel mini compoundboog ballonen schieten

Post Number:#1  Berichtdoor P.schut » 11 jul 2014 11:35

mijn dochter heeft een cartel mini compoundboog gehad van ons. Samen met haar vrienden schieten ze de hele vakantie door. Nu kom ik er achter dat de winkel waar ik deze boog besteld heeft de pijlen niet kan naleveren. wie weet welke pijlen ik kan gebruiken en waar te krijgen? het liefst de originele want die zijn mooi dun en van carbon.
P.schut
Aspirant D Klasse

Heeft bedankt: 4
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 57m 56s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: cartel mini compoundboog ballonen schieten

Post Number:#2  Berichtdoor pokodada » 12 jul 2014 00:51

Dat is helaas het probleem met deze bogen; de handel verkoopt alleen het setje, verder niks. Eigenlijk jammer want het is reuze leuk spul. Het zou nog best een leuke indoor-discipline kunnen worden. Gewoon voor de lol, als extraatje.

Als ik in de bekende zoekmachine van Amerikaanse makelij de termen "mini compound bow spare arrows" invoer, dan krijg ik toch wel wat sites te zien waar reserve setjes van 3 worden aangeboden. Ik zou zeggen, benader ze eens. Een complete boog uit USA laten opsturen schijnt vandaag de dag niet zo makkelijk te gaan, maar een los setje van drie dwergpijltjes moet toch lukken.

En anders? Misschien kun je bestaande carbonpijlen inkorten? Uiteraard geen zaagje of pijpensnijder gebruiken, maar de echte slijpschijf die daar speciaal voor bedoeld is. Dan moet je wel eerst weten welke schachtmaat/spinewaarde je moet gebruiken, maar dat is waarschijnlijk nog wel op te meten. Misschien dat de firma Cartel, de bouwer van deze boogjes, daar uitsluitsel over kan geven. Maar je kunt ook gewoon een oude carbonpijl pakken die er een beetje op lijkt, en die vervolgens verbouwen. Als-tie op dezelfde manier door het zwerk suist, dan heb je de juiste maat te pakken.
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 28
Online: 3d 13h 44m 32s
Geslacht: Man
Ik schiet graag:

Post Number:#3  Berichtdoor Soundwave » 14 jul 2014 12:20

Even opgezocht wat de specs ongeveer zijn van deze boog, maar met 19" AtA en zo'n 9~10# trekgewicht heb je inderdaad relatief bijzondere pijlen nodig. Echter: zo'n beetje de goedkoopste pijl die er te vinden is, de Beman Carbon Flash, zou je hier wel voor kunnen gebruiken.

Spine maatjes 1000-1200-1400 (extreem flexibel) worden in "kinderlengte" geleverd (22-25" lang maar) en zijn voor bogen met een trekgewicht van 20-27# geschikt. Als je deze pijlen in de kortste variant besteld, dus 1200 van 22" of 1400 van 21", de standaard punt erin lijmt, nock zit er al op en een drietal vaantjes erbij, dan heb je waarschijnlijk al een pijl die redelijk goed zal werken op deze boog. Wat exact de juiste pijl is weet ik niet, ik gebruik (gek genoeg) nooit pijlen in dit flexibele kaliber.

Deze pijlen zijn veel goedkoper dan "normale" sportpijlen, namelijk zo rond de €2,50 per stuk (excl vaantjes, maar verder compleet, indien je een dozijn besteld). Er zijn voldoende zaakjes in Nederland waar je ze ook compleet gebouwd kan bestellen, maar vaak wel wat duurder dan (€4 a 5 per stuk).

Normaliter kan je enkel pijlen tot een spinewaarde van 900 of 870 bestellen. Deze inkorten van de normale 28" tot 30" tot een passend maatje, zal je waarschijnlijk een te stijve pijl opleveren, welke dus niet prettig vliegt. Nou kan je er natuurlijk gewoon weer een zware punt in zetten, zodat het wat beter werkt, maar komt de pijl ook meteen weer minder ver. (en draag meer energie, dus kan er meer mee gesloopt worden)

Succes met de speurtocht.
PSE Vendetta Custom w/ UF cams! 74# 28.8 -> 3D held!
PSE Full Throttle 29/70 -> 368 fps (thuis in de VS)
Soundwave
Kadet A Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 20
Online: 1d 12h 54m 58s
Geslacht: Man
Ik schiet graag:

Post Number:#4  Berichtdoor P.schut » 15 jul 2014 13:42

Gevonden, gebeld met de fabrikant, die heeft mij door gestuurd naar buitenlucht.eu. Ik heb ze inmiddels ook binnen dus mijn dochter is helemaal blij. Bedankt voor de tips allemaal
P.schut
Aspirant D Klasse

Heeft bedankt: 4
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 57m 56s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Keer terug naar Training en Spelletjes