[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3884: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3256)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3886: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3256)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3887: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3256)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3888: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3256)
Nederlands(talig) HandBoog Forum • Toon onderwerp - Hoe stel ik een trainingsschema op.

Hoe stel ik een trainingsschema op.

Voor spelletjes tijdens/met het schieten

Hoe stel ik een trainingsschema op.

Post Number:#1  Berichtdoor kevertje65 » 05 jan 2015 14:45

Even mij zelf voorstellen. Ben 49 oud en schiet bij een verenging in zuid-holland. Dat doe ik nu een kleine 2 jaar.
Ik schiet met een recurve boog van 28 pond voornamelijk op de afstanden 18 en 25 indoor.
Mijn PR op de 18m is 243 (3 pijlen 10 x). Vorige jaar kwam ik uit op een 7.7 gemiddeld.

Nu wil ik graag verder komen dan die 7.7 maar hoe krijg ik dit voor elkaar? Welke oefeningen zijn er voor, enz.
Avatar gebruiker
kevertje65
Aspirant D Klasse
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 29 okt 2013 16:24
Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 48m 48s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Hoe stel ik een trainingsschema op.

Post Number:#2  Berichtdoor BroeksmaTeam » 05 jan 2015 15:08

dit is kort hoe wij een trainingsschema hebben gemaakt bij de rayon-selectie

Eerst maak je een lijst hoe je weekplanning eruitziet. Hierin zet je alles wat je elke dag doet. Ook schrijf je er een tijd bij.
Als je dit klaar hebt kun je, als het goed is, een paar momenten prikken die je vrij hebt.

Op die plekken ga je trainingen plaatsen (2 of 3 schiettrainingen is meer dan genoeg), niet alleen schiettrainingen maar ook kracht en conditie.

Het best kun je je schema in blokken verdelen. 1 blok bestaat uit 5 of 6 weken en per blok maak je een duidelijk punt waar je aan gaat werken.

Neem ook elke week een dag rust zodat je lichaam kan herstellen.

Gijs
Nooit geschoten, altijd mis!
Avatar gebruiker
BroeksmaTeam
Aspirant Ere Klasse
 
Berichten: 71
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd op: 30 okt 2013 22:09
Heeft bedankt: 12
Heeft bedankjes: 2
Online: 10h 28m 6s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag:

Re: Hoe stel ik een trainingsschema op.

Post Number:#3  Berichtdoor BroeksmaTeam » 05 jan 2015 15:09

Je kunt het best vragen aan een trainer op de vereniging welke oefeningen het best zijn voor jou. Dit is voor ieder persoon anders
Nooit geschoten, altijd mis!
Avatar gebruiker
BroeksmaTeam
Aspirant Ere Klasse
 
Berichten: 71
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd op: 30 okt 2013 22:09
Heeft bedankt: 12
Heeft bedankjes: 2
Online: 10h 28m 6s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag:

Re: Hoe stel ik een trainingsschema op.

Post Number:#4  Berichtdoor kevertje65 » 21 jan 2015 12:25

Dank jullie wel voor de info, wat moet ik me voor stellen van kracht training speciaal voor de handboogsport?
Avatar gebruiker
kevertje65
Aspirant D Klasse
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 29 okt 2013 16:24
Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 48m 48s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Hoe stel ik een trainingsschema op.

Post Number:#5  Berichtdoor BroeksmaTeam » 22 jan 2015 10:41

Nooit geschoten, altijd mis!
Avatar gebruiker
BroeksmaTeam
Aspirant Ere Klasse
 
Berichten: 71
Afbeeldingen: 0
Geregistreerd op: 30 okt 2013 22:09
Heeft bedankt: 12
Heeft bedankjes: 2
Online: 10h 28m 6s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag:

Re: Hoe stel ik een trainingsschema op.

Post Number:#6  Berichtdoor whoot » 22 jan 2015 16:41

Kracht training? Puur voor het boogschieten zou ik dat niet doen. Of anders, als je dat serieus gaat doen, zal je dat juist terugzien in lagere scores tijdens het schieten wegens vermoeiing.
(Met name de schouders)

Juiste techniek helpt een hoop en met regelmaat schieten wordt je vanzelf "sterker", mits je het goed doet. Als je je rugspieren veel gaat trainen, zal je ze ook behoorlijk moeten rekken en dit geld al helemaal voor de borst. Ik neem aan dat je zwaarder wil kunnen schieten om snelheid te pakken, en dat gaat vervelend als je voor iedere 10 pond zwaarder een halve inch treklengte inlevert door kortere dikkere spierbundels. Als je vooral stabieler wilt kunnen vasthouden, kan je beter juist een beetje lichter gaan schieten en minder gewicht aan je boog hangen (en de extra beweging voor lief nemen / aanwennen).

De enige spieren die je wel zou kunnen trainen, als je daar aanleiding toe ziet, zijn de spieren waarmee je rechtop blijft staan, onderrug, buik, heup, bovenbenen.

Grote biceps hoeven niet zo nodig in de weg te zitten hoor, zie b.v. bekendheid Cameron Hanes of een aantal leden hier op het forum zelfs geloof ik. Die zijn ook gewoon (compound) begonnen met van 55->60->70->90 (+ wel fanatiek sporten).

Er is wel een verschil in gewichtheffen om "groot" te worden, of met als doel meer functionele kracht. Ik zou dus zelf, zoals ik vaker heb gehoord van anderen, ervoor kiezen om de oefening heel traag te doen. Dus in plaats van een "row" voor je rug met 40kilo in 3 seconden, dezelfde row met 32 kilo uitvoeren en dan 3 seconden aantrekken, vasthouden, stukje loslaten, halve seconde vast, weer verder loslaten, vast, etc. Zo raak je gewend aan het moeten houden van zware lasten tijdens de hele beweging = meer stabiliteit, minder brute kracht.

Consulteer je handboogtrainer, ervaren clubleden of laat je adviseren bij de betere fitnessclub.
Avatar gebruiker
whoot
Aspirant C Klasse
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 30 nov 2011 02:54
Woonplaats: Rotterdam
Heeft bedankt: 3
Heeft bedankjes: 0
Online: 7h 23m 13s
Geslacht: Man
Ik schiet graag:


Keer terug naar Training en Spelletjes

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron