games

Rond de bar is het altijd lachen...
Bent u de leukste thuis, laat ons meegenieten...

games

Post Number:#1  Berichtdoor basbulletje » 29 jan 2012 21:44

Welke spellen zijn er (pc, wii, playstation, Xbox enz.) waar een boog in voorkomt ?
Ik ben dit onderwerp begonnen naar aanleiding van de nieuwe tombraider.

Afbeelding
Hoyt gold medalist met carbon latten 40#; carbofast stabilisatie; carbofast vizier; easton X7 eclipse 1914 (blauw met 3 witte veren)
Carbon Express X-buster 600 (zwart met 3 witte veren)
Easton Carbon One 600 (zwart met 3 witte veren)
basbulletje
Aspirant Ere Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 3
Online: 1d 18h 24m 58s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: in het geel......en op ping-pong-balletjes

Re: games

Post Number:#2  Berichtdoor Soundwave » 30 jan 2012 03:21

Een van de spel series waarin de traditionele en compound boog veelvuldig gebruikt werden zou toch wel Turok moeten zijn. In die games kon je naast met handwapens, shotguns en sniperrifles altijd rekenen op de boog als je het stilletjes wilde aanpakken.

"Helaas" werd niet voor de serieuze aanpak gekozen, je schiet de compound naar een crosshair in het midden en afstand doet er amper toe, daarnaast word de boog nogal vreemd opgespannen en gepositioneerd. Voor de traditionele klopte het allemaal wat meer. Maar goed, genoeg gezanik, het was erg leuk om te sluipen met de boog om zo (al dan niet gemuteerde) dinosauriërs te jagen. Mr. Turok was in ieder geval gespierder dan Rambo, want de meeste tientonners gingen gewoon neer met één enkele pijl!

De "serieuze" reboot van Tombraider lijkt mij best aardig te worden. Eens kijken of ik die weer eens wil gaan aanschaffen, zo 16 jaar na het origineel.
PSE Vendetta Custom w/ UF cams! 74# 28.8 -> 3D held!
PSE Full Throttle 29/70 -> 368 fps (thuis in de VS)
Soundwave
Kadet A Klasse

Heeft bedankjes: 20
Online: 1d 12h 54m 58s
Ik schiet graag: Heel hard raak.

Post Number:#3  Berichtdoor pokodada » 30 jan 2012 17:33

Bedoel je zoiets als The Witcher (2)? Een en ander is losjes gebaseerd op de boeken van Andrzej Sapkowski, een Poolse fantasyschrijver die vooral bekend is vanwege genoemde creatie Wiedzmin a.k.a. The Witcher a.k.a. The Hexer. Ooit heb ik nog eens deel 1 van de film gezien. Viel niet echt mee, zo zonder ondertiteling... :roll:

Het eerste linkje in dit antwoord stuurt je naar (zolang het web-aanbod geldt) een niet onaardige trailer van Game 2. Van de eerste film(s) was er ook een spel gemaakt, maar het is een beetje lastig zoeken wat daar nog van terug te vinden is. Ik ben zelf ook niet zo'n gamer, hooguit heb ik de tijd voor Freecell of Pool DeLuxe...

Nou vooruit, nog even een plaatje erbij, voor de sfeer...
Bijlagen
8876_64.jpg
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 25
Online: 3d 13h 29m 37s
Ik schiet graag: Samick Outlander

Post Number:#4  Berichtdoor infinite » 30 jan 2012 17:45

Zo'n beetje iedere Zelda game van de nintendo heeft een boog.
de nieuwst op de wii, Zelda skyward sword heeft hele mooie screenshots voor het boogschieten, helaas heb ik het spel, maar heb ik de boog nog niet kunnen bemachtigen.
Ik kan dus niet zeggen of het een beetje realistisch is.

Wii sports resort heeft ook handboog erin zitten, tis een leuk spelletje, maar er gaat natuurlijk niks boven een echte boog.
seek and you will find
infinite
Senior D Klasse

Heeft bedankt: 16
Heeft bedankjes: 8
Online: 2d 9h 25m 47s
Geslacht: Vrouw
Ik schiet graag: W&W infinite

Post Number:#5  Berichtdoor Soundwave » 31 jan 2012 22:20

The Witcher 2 is daarnaast een erg goed spel, mocht je van het genre of de setting houden, dan is het zeker een aanrader. Ik heb er volgens Steam 36 uur mee gespeeld voordat ik het zat was, wat voor de €24,- die ik betaald heb een heel heel erg goede deal is.
Overigens wel voor een (jong) volwassen publiek, wat eigenlijk een pluspunt is: geen zoetsappigheid en realistischere karakters.

Kwa RPG games is er eigenlijk altijd wel een traditionele boog te vinden. Diablo (2) en aanverwante spellen hebben altijd in de regel wel een speelbare schutter.

Ook de recente hit "Skyrim" uit de Elder scrolls laat je de keuze om diverse bogen als wapen te gebruiken. Je kunt zelfs op wat wild jagen mocht je honger krijgen. (Herten, wolven, konijnen, vis, (grote) krabben en wat niet meer)

Binnenkort eens bij iemand met een Playstation move en de sports daarvan aan de gang. Hopelijk is dat niet zo slap als dat spelletje voor de Wii. Nahjah, of eigenlijk waarom hoop ik er nog op, het suizen van de pijl, de kracht van opspannen, de concentratie, heh, dat is toch niet na te bootsen.
PSE Vendetta Custom w/ UF cams! 74# 28.8 -> 3D held!
PSE Full Throttle 29/70 -> 368 fps (thuis in de VS)
Soundwave
Kadet A Klasse

Heeft bedankjes: 20
Online: 1d 12h 54m 58s
Ik schiet graag: Heel hard raak.

Post Number:#6  Berichtdoor sammy » 02 feb 2012 18:22

Inderdaad wouw ik "Skyrim" Gaan zeggen maar iemand hierboven heeft het al gedaan , Wii-Sports heeft ook handboog , En voor de ps3 is er een 2 EN 3 D Versie van "Maple Story" Die werkt met Het "Playstation Move" Systeem , met twee controllers werkt het alleen net als een compound , Een controller naar achteren en een recht houden , De achterste controller werkt als release.
Afbeelding
sammy
Kadet C Klasse

Afbeeldingen: 1
Heeft bedankjes: 0
Online: 1d 8h 52m 16s
Ik schiet graag: Recurve op 25m en op rare dingen (mobieltjes enzovoorts)

Post Number:#7  Berichtdoor ThomVis » 25 apr 2012 08:37

Ik lees net in de review van de nieuwe Crysis 3 dat er een boog in voorkomt:
Afbeelding
ThomVis
Kadet C Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 11
Online: 2d 16h 15m 22s
Ik schiet graag: Recurve target

Post Number:#8  Berichtdoor Jerreke » 25 apr 2012 12:49

1 van de simelste games waarin een boog voorkomt (en nog redelijk realistisch voor zo'n se je moet rekening houden met afstand en hoeveelheid kracht)
Afbeelding
Jerreke
Aspirant D Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 2h 58m 43s
Ik schiet graag: Recurve

Keer terug naar Aan de bar