Nou we het toch over de wet hebben.
Los van de evt.niet nette cq misdadige intenties, al dan niet uitgevoerd...geheel neutraal en juridisch...
Als je in het "wild"rond loopt en je wordt gezien door een ambtenaar ,en je verteld dat je oefent voor 3d wedstrijden bv. wordt je beboet of gewaarschuwd dat er een gevaarzetting is.Er is geen bewijs dat je aan het jagen bent. Dat die man je raar vind omdat je in het camo pakje loopt doet daar niet van af.Jij houdt vol en hij heeft geen heterdaad.Op een natuur terrein, weiland ed. Met toestemming van een boer? Dan hangt het er van af waar en hoe. Stad of park ...het maakt het verschil.
Stropen is misdrijf (Wet op economische delicten) U is de sigaar..
Nou is het moeilijk te bewijzen dat je aan het stropen bent anders dan dat er 10 fazanten en 3 hazen aan je riem hebt hangen.Echte stropens doen het uit winst bejag (cht)

meestal s'nachts en met de bedoeling grote hoeveel heden te vergagen.Of stiekem met strikjes en vallen.Je moet betrapt worden.Geen weidelijk schot dus (Met verblindings lampen enz.)
Schiet je bv een dier dood met de bedoeling het op te eten vanuit een romantisch terugnaardenatuurgevoel dan hoeft en kan dat niet meteen met stropen bestraft worden.Het is er maar een en met een niet erg effectief wapen (wat nog niet eens een wapen is).Je wordt bestraft wegens het doden van een dier en dat mag in NL niet.Je mag nog niet eens een dood (nog eetbaar) dier van een verkeersongeval in je auto gooien. Stropen moet dus aannemelijk gemaakt worden.Dat gaat zo maar niet!!
Kort om: het zit hem in hoe je te werk bent gegaan.En wat ze gezien hebben ...het is een kat en muisspel. Loop je met een vuurwapen in het bos (al dan niet met vergunning is het weer een ander verhaal)
* Gevaarzetting algemeen.
* Doden van een dier (ook die kip van je zelf in de achtertuin niet dus)
* Doden van dieren met winst oogmerk.
Broadheads zijn per definitie verboden om in je bezit te hebben,ook in je huis in de garage, verroest na vele jaren.. Dit is de enige wet die duidelijk is en meteen aan toonbaar. Dat laatste is behalve bij heterdaad het rammelende gedeelte in de wet.
Onvoldoende bewijs dus vaak.
Wat ik dus uit bovenstaande begrijp is dat blunts niet verboden zijn en dat je dus daar lekker me kan oefenen op takken en ballen enz.om je afstand te leren inschatten zonder dat je pijl meteen de grond in verdwijnd. ( ik heb trouwens een leidingzoeker van Bosch gekocht en vind mijn alu pijlen dus terug....werkt best) Die kosten haar je er dus uit. ( 5 tienjes geloof ik)
Ik zal nog even een blunt laten zien op een foto eerdaag die een steen raakte. Het alu is helemaal als een bloem omgekruld.Niet te geloven...dus pas maar op met die dingen...De blunt was heel trouwens hahaha... hoezo KE ?
Gr H
Schiet met een PSE Dakota Inferno single cam 60# vingerschutter en een Raven Innu 30# recurve voor instinctief schieten.