Behalve dat ik je een uitgebreide training training / oefening adviseer,is het ook belangrijk dat je het juiste materiaal gebruikt en kleding.Je schiet vanuit onmogelijke posities...Schiet je instintief? Met vizier?Compound?
In NL is het dus verboden das duidelijk.Wat men vaak vergeet is dat onder andere in NL dus ook je een dier niet mag doodmaken.Ook al zijn het je eigen kippen in de achtertuin..Dat gebeurt natuurlijk wel ,maar het mag niet anders dan met een jachtvergunning en dan zijn er ook nog regels dat je bepaalde dieren niet mag schieten die bv onder staatsbosbeheer vallen of zo.
Andere landen hebben zo hun eigen regels of gedoogtradities..Hoe verder van regeltjes NL af hoe groter je kans dat je iets "legaals "gaat doen.
Waarom training en materiaal? Voor het dier dat je van plan bent te gaan schieten. Pijlen trekkracht punten of blunts. Weidelijk jagen dus.
Met broadheads schieten is voor klein wild zinloos, dwz je schiet het kleine beestje aan flarden...Blunts zijn goed ..Metalen stoppers ook..Het bezit hier van alleen al is in NL een misdrijf dus als je die ergens koopt en je neemt dat mee naar huis ...stront aan de knikker..
Misschien heb je 3D ervaring en weet je wat de KE is van je boog en wat je nodig hebt voor kleinwild....Bij deze..Een 50 lbs met 400 grain met een blunt en goed mikken volstaat wel voor een konijntje.Iets minder ook nu ik er over nadenk.. Voor klein wild volstaat 25 ft lbs al.... 50 lbs, 170 ft/s .400 grain heb je al 26 KE..Het is maar een voorbeeld. Ik zelf geef meer voorkeur aan wat zwaarder pijlen voor dit ..meer trajectum (lagere snelheid) ,maar wel meer KE..
Een groot prive terrein ergens in Italie waar jij mag rondlopen (vrienden of familie) zal geen probleem opleveren.Frankrijk bv moet je wel degelijk een vergunning hebben.Denemarken ook.Idd Belgie heeft een beleid zo als wij met weet hebben ...inconsequent dus...
Je zal veel uren tijd moeten hebben Geen haast en eindeoos geduld.De meeste missers worden veroorzaakt door de haast waar mee je de prooi weer wegjaagt zeg maar haha...Loop op goede dichte hoge schoenen met afgesloten broek..(Teken komen via de lage grassen en struiken niet uit de bomen zoals zo veel mensen denken.De meeste slangen ook)
Tip: Stay downwind and don't f**king move...to much.......

Ik hoop dat je Engels redelijk is want je zal vooral Amerikaanse sites vinden met informatie.
Tik bowhunting in en er gaat een wereld voor je open..
Gr H
Schiet met een PSE Dakota Inferno single cam 60# vingerschutter en een Raven Innu 30# recurve voor instinctief schieten.