Hoe dan ook.......een ruiterboog is wel de slechtste boog om mee te nemen op de jacht.
Veel te onnauwkeurig.
Als je serieus met de boog wil jagen (en ook nog een kans maken iets te raken), dan dien je een compound mee te nemen.
Niet dat je met een Recurve of een Longbow niks kan raken, maar de maximum afstand die je daarmee kan schieten op de jacht is zo'n 15 meter (ervarings-kwestie). Bij een Compound is 30 meter nog aanvaardbaar.
Ik ga er van uit dat je er zeker van wil zijn dat je schoten ook het bedoelde doel treffen (ik heb het dan niet over het dier, maar de vitale delen van het dier) en dan heb je toch wel heel wat beter materiaal nodig dan een ruiterboog.
Ik heb de voorgaande posts met veel interesse gelezen en veel goed-bedoelde tips gezien, maar neem van mij aan dat bv. training op een veld of 3D niet voldoende is.
Het "stalken"van een dier is al een kunst op zich. Bovendien blijven de "doelen" bij de jacht, niet stil staan om het voor jouw gemakkelijker te maken, en zul je ze dus erg dicht moeten benaderen om uberhaupt een goed schot te kunnen maken.
Bij een 3D staan de meeste "beesten" je aan te kijken als je ze schiet. Dit is absoluut not done in de jacht, omdat je dan al helemal geen kans maakt. Aangezien je dus van alle kanten kan schieten, is het erg belangrijk dat je de anatomie van de dieren in allerlei posties en standen in je hoofd hebt zitten, want nog even opzoeken voor je gaat schieten is er niet bij.
Ergens in de posts las ik dat de boogjagers er op de foto's wel erg stoer uit zien, maar dat er in de parktijk altijd een geweerjager achter staat om het karwei af te maken. Nou ik weet niet waar diegene die het schreef al zijn wijsheid haalt, maar dat is dus pure onzin. Het is in meerdere amerikaanse staten verboden om een geweer/pistool bij te hebben tijdens het boogjacht-seizoen, zelfs al is het voor zelfbescherming. Het bijhebben van zo een wapen betekent dat je aan het stropen bent (waar erg zware straffen op staan), omdat het geweer-seizoen één tot twee maanden later is. De regels worden gelukkig wel iets gemakkelijker en het is nu vaker toegestaan een pistool/revolver mee te nemen voor zelfbescherming tegen bv. beren.
Als ik jou was, zou ik mijn tijd minder besteden aan online discussies, maar een makkelijk draagbare (vergeet aub die ruiterboog) compound (camo-kleur, dieren zijn niet blind) van tenminste 55 pond uit gaan zoeken. Daarbij zware carbon-pijlen, die zijn het sterkste en gaan niet krom. Een pin-vizier met pins tot max. 30 meter en dan flink trainen op het schieten vanuit allerhande posities (staand, knielend, zittend etc etc).
Intussen alle boeken, die je kan vinden, lezen over de anatomie van de dieren die je denkt/wilt gaan schieten.
Dan heb je wellicht een kans dat je niet verhongerd (als je tenminste van de jacht afhankelijk bent)

Het klinkt misschien allemaal erg dramatisch wat ik schrijf. Maar het is wel erg belangrijk dat je goed voorbereid bent voor je vertrekt.
En ik zou, als ik enigzins de kans had, toch proberen een vergunning voor een geweer te krijgen. De bogenjacht is voor ervaren boogschutters al erg moeilijk, laat staan als je binnen 4 maanden alles onder de knie moet krijgen.
succes
Nosights.
p.s. Als je nog evt. vragen hebt, dan gaarne een PM