[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nederlands(talig) HandBoog Forum • Toon onderwerp - Recurve boog van deze houtsoorten

Recurve boog van deze houtsoorten

Post en vind hier alle informatie over het zelf bouwen van je boog, en ook van andere benodigdheden.

Recurve boog van deze houtsoorten

Post Number:#1  Berichtdoor Nieuwsgierigaagje » 03 jul 2018 19:57

Hoihoi,
Ik wil graag een recurve boog maken van de houtsoorten grenen en douglas.
De boog hoeft niet perse heel goed te zijn, het wordt een cadeau voor iemand die nog nooit heeft geschoten en is bedoeld om af en toe een pijl mee te schieten en vooral om als accesoire in de kamer te hangen.
Nu was mijn idee om gewoon van een grenen lat de boog zelf te maken en dan met douglas het op sommige stukken sterker maken (handvat).
Nu vraag ik me af, is dit een goed idee of heeft iemand misschien een beter idee om deze 2 te combineren?
Groetjes,
Nieuwsgierigaagje
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 8m 37s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Recurve boog van deze houtsoorten

Post Number:#2  Berichtdoor Arnold Heemskerk » 04 jul 2018 19:06

Wel,

toevallig ben ik ook met zo'n project bezig, vuren,grenen is niet zo geschikt als hout voor een boog, om daadwerkelijk een te maken waarmee je kan (blijven) schieten.
het heeft over het algmeen te warrige nerven, wat kom door de noesten, wil je hem puur als sier aan de wand hangen dan maakt het uiteraard niets uit.
Ik heb op het net wat info opgespeurd en ben daarmee aan de slag gegaan ( ik heb trouwens noord-amerikaans essen gebruikt), en dit heb ik als leidraad gebruikt " doe het zelf maak een flatbow" is in het nederlands dus lekker duidelijk, alleen om er toch een beetje moeilijkheidsgraad in te brengen heb ik de mijne gebogen.

Succes.
W & W Winact Chroom
Winex 48#
Green hoorn cream elipes 52#
Recureve Barebow schutter.
Hoyt Stiker (1998)
Compound Blanc
Arnold Heemskerk
Kadet C Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 6
Online: 23h 6m 34s