[GEZ?] Silver boog

Post en vind hier alle informatie over het zelf bouwen van je boog, en ook van andere benodigdheden.

[GEZ?] Silver boog

Post Number:#1  Berichtdoor MCBijtje » 09 maart 2014 21:31

Hallo iedereen,

ik ben opzoek naar een bepaalde boog alleen heb ik de betaalmethodes niet,
vandaar dat ik iemand zoek die eventueel een site of dergelijke weet waar ik de volgende boog kan kopen en betalen in een winkel zelf (cash), PayPal, of bankoverschrijving,
of eventueel iemand hier die er zo eentje heeft en verkoopt?

Het gaat om de (Silver/Black) Capitol Recurve Bow [-> http://www.jakesarchery.com/hungry-for-archery ]
Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet
MCBijtje
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 5m 55s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: [GEZ?] Silver boog

Post Number:#2  Berichtdoor Grimlock » 10 maart 2014 13:22

Ik heb ze in NL nog niet gezien, en gezien de tekst op de site denk ik ook niet dat ze hier in de winkel verkocht zullen worden. Er staat SKU bij en hoewel die naam wat bellen doet rinkelen, kan ik er weinig tot niets over vinden.

Dat gezegd hebbende, de prijs is erg laag. De pijlen en accessoires die er standaard bij zitten vormen al minstens de helft van het bedrag. Dat roept vragen op over de kwaliteit van de boog. Prijstechnisch gezien is de kwaliteit waarschijnlijk niet heel erg groot. Verder lijkt deze boog niet echt op de boog waarmee ze in de Hunger Games schieten, qua prestaties is dat waarschijnlijk ook het geval.

Voor wat betreft de betalingsmethode, je zou een wegwerp/prepaid creditcard aan kunnen schaffen voor eenmalige betaling. Maar houdt er wel rekening mee dat er waarschijnlijk bijkomende kosten zijn. Ten eerste verzendkosten, die zullen aanzienlijk zijn als ze al naar het buitenland versturen (veel bedrijven uit de VS doen dat helemaal niet). Wanneer ze het wel doen heb je nog kans dat er BTW/import/handling kosten bovenop komen. Voor je het weet wordt het ineens twee keer zo duur.

Tenslotte weet ik niet of je schietervaring hebt, maar voor het geval dat niet zo is: Een handboog is iets wat je beter niet ongetraind/zonder begeleiding kunt kopen en gebruiken. Als je niet weet wat je treklengte of trekkracht is, of bij incorrect gebruik, kunnen er blessures optreden en ongelukken gebeuren. Laat je adviseren door een kenner en volg training. Uit de bijgeleverde handleiding zul je het denk ik niet op een correcte manier leren.
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#3  Berichtdoor ThomVis » 12 maart 2014 14:10

Grimlock schreef:Er staat SKU bij en hoewel die naam wat bellen doet rinkelen, kan ik er weinig tot niets over vinden.

SKU = Stock keeping unit, oftewel inventarisnummer. Als je de tekst selecteert komt het nummer te voorschijn (zwarte tekst op zwarte achtergrond, briljante website).

En wat Grimlock zegt, als je geen ervaring met boogschieten heb, is het verstandig eerst een cursus te volgen.
ThomVis
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 11
Online: 2d 16h 15m 22s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve target

Post Number:#4  Berichtdoor buitenbeentje » 12 maart 2014 14:36

Grimlock, ben je misschien in de war met de SKB van Samick, een ruiterboog? 8-)
Handboogsport: ook op facebook
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 50
Online: 116d 21h 39m 44s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#5  Berichtdoor Grimlock » 12 maart 2014 18:17

buitenbeentje schreef:Grimlock, ben je misschien in de war met de SKB van Samick, een ruiterboog? 8-)

Ja dat was hem... ik ben een ramp met namen. ;)
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#6  Berichtdoor MCBijtje » 13 maart 2014 16:46

Nou, ivm het leren moeten jullie je geen zorgen te maken ;)

Ben alleen opzoek naar ergens waar ik deze boog zou kunnen kopen / bestellen en betalen met PayPal of bankoverschrijving of dergelijk.

Alvast bedankt
MCBijtje
Beginner

Heeft bedankjes: 0
Online: 5m 55s

Post Number:#7  Berichtdoor Grimlock » 13 maart 2014 17:26

MCBijtje schreef:Ben alleen opzoek naar ergens waar ik deze boog zou kunnen kopen / bestellen en betalen met PayPal of bankoverschrijving of dergelijk.

Gezien de tekst op hun site gaat dat denk ik dus niet lukken. Ze geven expliciet aan dat deze boog(set) alleen via hun site te bestellen is. Als je het merk boog weet zou je nog eens elders kunnen kijken, maar ik vermoed dat die proprietary is. Dus ik acht de kans zeer klein. En de vraag is dus of ze uberhaupt buiten de VS verzenden.

Maar waarom mail je ze niet gewoon even met die vraag? Misschien zijn ze eenmalig bereid een paypal storting te accepteren? Of ken je iemand die een creditcard heeft?

Een bankoverschrijving kun je denk ik overigens wel vergeten. Dat moet naar de VS volgens mij via een zogenoemde Money Order (een paar jaar geleden in ieder geval nog wel). En dat kost echt handenvol geld. Ik moest toen geloof ik voor een betaling van 120 euro nog eens 80 euro bijbetalen voor de money order zelf! :shock:
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#8  Berichtdoor Arnold Heemskerk » 17 maart 2014 14:35

Wel,

ik ben bang dat je het zowie zo niet gaat lukken en zeker vandaag de dag niet.
een jaar of 6 geleden heb ik het nl. ook geprobeerd, een boog uit Amerika ( het kost daar geen drol ), besteld en nooit aangekomen ( wapen uitvoer in Amerika is een crime) om het kort te houden, heeft mij gewoon geld gekost, en geen boog.

en toen was er geen eens aanspraak van aanslagen zoals vandaag de dag.
al zou de beste man het willen versturen, de kans dat het de grens overkomt is zeer klein
W & W Winact Chroom
Winex 48#
Green hoorn cream elipes 52#
Recureve Barebow schutter.
Hoyt Stiker (1998)
Compound Blanc
Arnold Heemskerk
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 6
Online: 23h 6m 34s