carter solution 2.75 release??

Post en vind hier alle informatie over het zelf bouwen van je boog, en ook van andere benodigdheden.

carter solution 2.75 release??

Post Number:#1  Berichtdoor neorez » 28 jan 2015 17:36

Heb sinds een paar dagen de carter solution 2.75 van iemand over gekocht. Eerst schoot deze zeer goed, alles werkte prima. Na een paar pijlen begon ik te merken dat ik deze backtension zelfs met de veiligheid op kon laten afgaan wat ik heel vreemd vond. Heb nog steeds niet gevonden wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn of wat ik eventueel fout doe (beginnende schutter :D ) . Misschien staat hij te gevoelig en werkt daarom de veiligheid niet goed? Iemand hier ervaring mee?
neorez
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 12m 45s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: carter solution 2.75 release??

Post Number:#2  Berichtdoor CW1 » 03 feb 2015 10:55

Ja, de afstelling kan het probleem zijn. Het kan een tijdje duren voor je het afstelboutje goed hebt staan. Dat kan ook verlopen als je dit niet met een beetje Loctite geborgd hebt. Verder kan het helpen om het kogeltje iedere paar maanden een klein drupje naaimachine olie te geven. Als de losser te droog wordt kan deze sneller (te snel) af gaan. Je merkt dat vanzelf onder het schieten.
Ook om de drie maanden schoon maken kan nodig zijn. Leg de losser dan minstens een halve dag in een bad met b.v. thinner of petroleum. (dit lost ook de Loctite op!) Daarna uitblazen met perslucht en laten drogen. Wel het kogeltje weer oliën, en mogelijk moet je de losser weer helemaal afstellen. Als dat allemaal niet helpt zal hij naar de dealer moeten voor onderhoud/reparatie of zelfs naar de fabrikant in Amerika.
Als deze losser goed werkt is het wel een hele fijne losser.
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 16h 19m 41s

Re: carter solution 2.75 release??

Post Number:#3  Berichtdoor CW1 » 15 maart 2015 16:54

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je met je release gevaren bent. Werkt deze intussen goed en wat heb je gedaan?
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 16h 19m 41s

Keer terug naar Boog en materiaal bouw