Poetsen Jachtboog en kleine reparatie.

Post en vind hier alle informatie over het zelf bouwen van je boog, en ook van andere benodigdheden.

Poetsen Jachtboog en kleine reparatie.

Post Number:#1  Berichtdoor Lesley775 » 29 aug 2015 08:00

Hallo hallo.

Ik heb een prachtige (tweedehands) jachtboog gekocht. ziet er mooi uit maar er zit een kleine beschadiging op en wilde deze herstellen.
Ik ben timmerman en heb dus wel wat kennis maar weet niet wat ik wel en niet mag toepassen. Het gaat hierom:

https://www.dropbox.com/s/m4g05o1k33y3w6n/image1.JPG?dl=0

Ik weet het, het echt een kleine beschadiging, maar ik ben een mieren ....... ;) Dacht eraan om met 3000 schuurpapier, dit heel licht glad te schuren, de kerf zelf ook en deze met botenlak (2 componenten botenlak of normaal) te vullen en hierna op te schuren en te poetsen.

Nu heb ik dit alleen nooit gedaan en kan ik zo boog wel poetsen (om de lichte krassen weg te krijgen, met commandant 2 ofzo?) en mag ik op het handvat wel schuren? ik weet dat het bij een boog nauw luistert allemaal.

Bedankt en ik hoor graag van jullie!
Gr Lesley
“Here have I come to die,' he said, 'and where else could I ask to die but in your arms?”
― Roger Lancelyn Green, The Adventures of Robin Hood ―
Lesley775
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 39m 1s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Poetsen Jachtboog en kleine reparatie.

Post Number:#2  Berichtdoor pokodada » 30 aug 2015 22:24

Zo te zien gaat het om een putje in het handvat, en niet in de werparmen. In het laatste geval zou ik er heel voorzichtig mee zijn, maar hier kan het m.i. geen kwaad. Ik krijg de indruk dat er al een keer over dat putje heen is gelakt, gezien het (niet aanwezige) kleurverschil.