Voorstellen: Marco omgeving Rotterdam

Vertel even wie je bent, en wat je doet....

Voorstellen: Marco omgeving Rotterdam

Post Number:#1  Berichtdoor marcovp » 13 jan 2016 09:55

Ik zal me ook even voorstellen.
Ik ben Marco, 40 jaar oud en ik woon in de omgeving Rotterdam. Al een jaar of 7 wil ik starten met boogschieten maar door gebrek aan een goede plek om te oefenen ben ik er nooit aan begonnen. Natuurlijk zijn er bij mij in de buurt wel handboogverenigingen maar ik ben een buitenmens en wil dus ook buiten schieten en dan liever niet op een doelpak op een vaste afstand. Een paar weken geleden vertelde iemand mij over 3D schieten en na wat inlezen ben ik verkocht. Dit is wel wat ik zoek. Ik kwam ook de website van Traditioneel Boogschieten Flakkee tegen en de mogelijkheden om daar te oefenen lijken aan te sluiten bij wat ik wil.

Aankomende vrijdag ga ik dus in Middelharnis kijken en vanavond ga ik naar All-in Traditional om me te laten voorlichten over een goede boog. Het lijkt dus eindelijk te gaan lukken.

Ik heb nog wat andere hobby’s die met buiten te maken hebben. Sowieso kamperen. Dat doe ik het hele jaar door met zo minimaal mogelijk middelen. Een paar nachten het bos in met tarp en bivakzak is waar ik gelukkig van wordt, helemaal als het ’s nachts nog gaat sneeuwen ook. Verder schiet ik nu ongeveer 15 jaar met luchtbuksen. Begonnen met Field Target en dit jaar wil ik gaan kijken naar Hunter Field Target.

Wat forumgebruik betreft ben ik voornamelijk een lezer. Alleen als ik echt het antwoord op een vraag niet kan vinden dan plaats ik een bericht. Verwacht dus niet dat ik binnen 3 dagen 500 berichten op mijn naam heb.
marcovp
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 1
Online: 5h 11m 12s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Voorstellen: Marco omgeving Rotterdam

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 13 jan 2016 13:22

Hoi Marco omgeving Rotterdam (originele achternaam ;) ), welkom op het forum, en veel plezier met het 3D-schieten! :thumbsup:
Handboogsport: ook op facebook
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 48
Online: 116d 17h 57m 28s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#3  Berichtdoor marcovp » 13 jan 2016 13:27

Haha, thanks. Ik dacht dat het misschien makkelijk was meteen maar in de titel te zetten waar ik ongeveer vandaan kom.

Overigens nog een aanvulling op mijn eerste post. Ik heb me in ieder geval ingeschreven voor een dagcursus bij http://www.traditionalarcherytraining.nl/. Ik ga dus niet zonder training aan de slag. Mogelijk zal ik nog wel een aantal andere trainingen volgen. Met de luchtbuks schieten is redelijk ongevaarlijk wat betreft blessures, maar dat is voor boogschieten wel anders heb ik begrepen.

Daarnaast doe ik redelijk wat aan krachttraining waarbij TRX-en een vast onderdeel is. Bij dit soort training wordt je lichaam constant in onbalans gebracht waardoor je spieren effectiever getraind worden. Ik kan me voorstellen dat dit bij het boogschieten alleen maar een voordeel is.
marcovp
Aspirant E Klasse

Post Number:#4  Berichtdoor redbulljohn » 11 feb 2016 12:37

Hoi marco

Ik ben ook geïnteresseerd in 3d schieten en heb een club gevonden die dit regelmatig doet, ik zit nu bij USV in beverwaard, en heb zaterdag de eerste indoor 3d wedstrijd meegemaakt, echt leuk, ze hebben een groot buitenterrein waar hij weer gepland staat voor van de zomer.
Als je wil laat ik je de datum weten kun je is kijken niet te ver van huis.

john
redbulljohn
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 5
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 54m 50s
Ik schiet graag: Compound. en ruiterboog eigenbouw.

Post Number:#5  Berichtdoor marcovp » 16 feb 2016 12:24

Hoi John,

Daar ben ik zeker wel in geïnteresseerd. Ik ga binnenkort we starten met een introductietraining bij een vereniging in Oud-Beijerland, en di zou ook een buitenterrein hebben maar een club waar ze regelmatig 3d oefenen is zeker welkom.

Voor dit bericht heeft marcovp dankbaarheid ontvangen van :
redbulljohn
marcovp
Aspirant E Klasse

Post Number:#6  Berichtdoor marcovp » 25 apr 2016 15:49

Ik heb een aantal keer de introductieles bijgewoond maar kan het niet vinden bij de vereniging waar de training werd gegeven. Ik heb nu dus contact opgenomen met USV in Beverwaard. Eens kijken wat daar de mogelijkheden zijn.
marcovp
Aspirant E Klasse

Post Number:#7  Berichtdoor buitenbeentje » 25 apr 2016 15:58

Jammer, kan gebeuren. Hopelijk is de klik er bij USV beter. :thumbsup:
Handboogsport: ook op facebook
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 48
Online: 116d 17h 57m 28s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Keer terug naar Even Voorstellen