Dag lieve mensen!

Vertel even wie je bent, en wat je doet....

Dag lieve mensen!

Post Number:#1  Berichtdoor Martijn » 18 jun 2017 23:09

Goeiesavonds!
Ik ben sinds kort lid geworden van handboogvereniging Sagittarius in Emmen,
Ik schiet in principe met een compound, Mathews solocam switchback, ik ben van plan een nogal ongewoonlijke discipline te gaan schieten, nl, compound "blank"... dwz, ik sloop al Mn richtmiddelen v Mn boog af, en ga intuïtief, instinctief schieten.....
Ik geloof dat er niet zo gek veel mensen zijn die dat doen, die compound heb ik nu eenmaal, en door een hoornvliesbeschadiging aan mn rechter(richtend!) oog, zijn geavanceerde richtmiddelen niet echt meer aan mij besteed.
Helaas. Het is zo.
Maak niet uit. Ik zie het best met 2 ogen open, en dan is dit toch de beste optie, lijkt het.
Vraagje; is het mogenlijk de trek lengte van mìjn boog aan te passen...?
Volgens de specs is hij nu 28 inch, volgens de metingen bij de vereniging is de treklengte 29,5 inch, en zou ik in principe 28 inch moeten hebben....
De pees zit nu halverwege Mn wang, en zou eigenlijk in Mn mondhoeken moeten zitten....
Eigenlijk is tie ongeveer 4cm te lang..., is dit aan te passen, of moet ik op zoek naar een andere boog??
Het vervelende is, dat iedereen het "lijkt" te weten, maar iedereen verteld een ANDER verhaal...
Ik zou Mn boog echt graag houden, het is een geweldig ding, en verkoop en Nieuwkoop, gaat heeel veeel kosten...
Zo jammer!!!
Misschien is hier iemand die het WEL echt weet...?

Alvast heel erg bedankt voor je moeite,

Martijn
Martijn
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 48m 19s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Dag lieve mensen!

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 19 jun 2017 09:18

Hoi Martijn, welkom op het handboogforum. :dag:

Neem eens contact op met een goede handboogzaak, daar zullen ze je zeker verder helpen met je vraag over het aanpassen van de treklengte. Ik ben niet al te best thuis in Mahews, maar vermoedelijk zal het neerkomen op het verwisselen van een cam van je boog. Dat heeft een vorige eigenaar kennelijk ook al gedaan. De cams zijn wel te vinden op ebay.
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 23
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 13h 14m 52s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Re: Dag lieve mensen!

Post Number:#3  Berichtdoor Arnold Heemskerk » 23 jun 2017 17:38

Wel,

Ik heb de zelfde boog een paar jaar geleden gehad, schoot trouwens ook blanc, maar dat even ter zijde.
om je treklengte aan te passen moet je echt aan een cam wissel, de mathews cams kunnen maar een halve ichn, korter of langer, net naar gelang op welk punt hij nu staat. bijvoorbeeld een 28 cam kan naar 27,5 of 28,5 net naar gelang welke versie er in zit, alles wat je anders wil qua treklengte wordt een cam-wissel.
Het beste kan je hiervoor Milco huisman inschakelen, de Mathews dealer van nederland, die kan je er alles over vertellen en wat evt. de kosten zijn.
ga er ook even vanuit dat je ook aan andere pees en kabels moet ( het wordt langer of korter).

Succes, en de Swihtsback zijn hele fijne bogen, goed te doen met de vingers, maar zijn daar niet speciaal voor gemaakt
W & W Winact Chroom
Winex 48#
Green hoorn cream elipes 52#
Recureve Barebow schutter
Arnold Heemskerk
Kadet D Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 4
Online: 21h 23m 50s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: 3D animals

Keer terug naar Even Voorstellen