[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/prime_links.php on line 121: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/prime_links.php on line 122: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/prime_links.php on line 121: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/prime_links.php on line 122: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nederlands(talig) HandBoog Forum • Toon onderwerp - minder schieten door kilometerheffing?

minder schieten door kilometerheffing?

Over koetjes en kalfjes....

minder schieten door kilometerheffing?

Post Number:#1  Berichtdoor Budgetschutter » 11 dec 2009 10:43

Hoe denken jullie over het verhaaltje met de kilometerheffing, voor ons uit Zuidlaren komt de sport dan in gevaar, wij hebben vorig jaar meer dan 10000 km voor de sport gereden en ik denk niet dat wij dat nog gaan doen als het afstanden rijden zo duur wordt.
Ik weet het, een hobby mag wat kosten maar zo is de lol er snel van af.

kijk ook allemaal even hier:
http://www.kilometerheffingnoway.nl/

Groeten Budgetschutter
Handboogschieten met een vizier is als een boek lezen met een bril...., je doet het alleen als je niet zonder kunt
Budgetschutter
Kadet B Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 4
Online: 15h 48m 58s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag:

Re: minder schieten door kilometerheffing?

Post Number:#2  Berichtdoor DutchToxophilite » 11 dec 2009 11:19

Ik had al getekend.

Heb eens voor de lol berekent hoeveel km ik dan zou mogen rijden, om niet duurder uit te zijn, puur op basis van wat ik nu per maand aan belasting betaal.
€35/€0,03=1167KM/maand.

Nou daar kom ik makkelijk aan.
En dan moet het op een gegeven moment €0,067 p/k worden.
Dat zijn dan 523 km p/m.

En dan zou het systeem niet duurder worden voor 70% van de mensen?
Dacht het niet. Ja, als je een nieuwe auto koopt, dan wel.

Gelukkig vallen hier in het zuiden de afstanden tijdens competities wel mee. Maar bij individuele wedstrijden zal er toch heel snel een afweging gemaakt worden of dat dan niet allemaal heel erg duur wordt.

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag:

Post Number:#3  Berichtdoor Grimlock » 11 dec 2009 11:56

Dit geldt voor heel wat sporten...

Overigens kan het zoals ik begrepen heb nog veel duurder uitpakken. Wat veel mensen niet weten is dat de provincies geen opcenten meer krijgen en dat mogen compenseren. Wat zijn opcenten? Dat is het deel van de motorrijtuigenbelasting (en wegenbelasting?) dat naar de provincies gaat, te weten in totaal 1,4 miljard!!! per jaar. In het nieuwe voorstel gaan nl. voortaan alle opbrengsten van de kilometerheffing naar de nationale infrastructuur en niets meer naar de provincies. En de provincie is wel verantwoordelijk voor een stuk infrastructuur. In het nieuwe voorstel is het dan ook zo dat de provincies daarvoor een compensatie-heffing mogen invoeren (noem het provinciale belastingen, maar kan ook evt. ook via het waterschap). De term 'ingezetenenbelasting' valt dan wel eens. Zie dit artikel:

http://www.mdweekly.nl/922091/kilometer ... r-opcenten

De overheid heeft gelijk dat kilometerheffing op zich de gemiddelde automobilist niet meer gaat kosten (op termijn) dan de combinatie motorrijtuigenbelasting en wegenbelasting NU kost. Maar de 1,4 miljard aan inkomsten die de provincies hierdoor kwijtraken mogen ze wel bij ons verhalen. Maar de provincies mogen hun 'verlies' aan inkomsten compenseren (ongeacht of ze dat nodig hebben), oftewel, wij gaan dus 1,4 miljard EXTRA betalen. En daar zit overigens dat 'eerlijkheidsprincipe' in waar een aantal politici nu mee strooien in het kader van rekeningrijden. ALLE ingezetenen krijgen deze nieuwe provinciale heffing, wat betekent dat het 'eerlijker' is omdat de automobilisten nu niet alles hoeven te betalen (want uit dat geld wordt ook onderhoud van fietspaden en voetpaden e.d. betaald)... Wat op zich ook nog wel klopt, want nu betaal je als fietser of voetganger ook niet mee aan de infrastructuur.

Maar wat ze voor het gemak wel even vergeten te melden is dat we straks (als dit voorstel er door komt) en de provincies volledig mogen compenseren (wat dan ook wel zal gebeuren, ambtenaren gaan altijd voor maximale heffing) we met zijn allen tot max. 1,4 miljard extra moeten ophoesten, ongeacht wat je doet... En dan hebben we het ook niet over het nadeel van mensen die een auto hebben gekocht en de BPM al hebben betaald. Die worden ook niet gecompenseerd. Leuk voorstel he? :shock:

En dat privacy verhaal, tja... Ze hebben misschien niet de intentie, maar wel de mogelijkheid. En ik geloof wel dat het NU niet de intentie is om die gegevens te gebruiken, maar ik ben er ook van overtuigd dat ze dat in de toekomst geheid wel een keer gaan doen...

PS: Ik heb ook geen behoefte een zo'n plak-kastje aan mijn ruit. Was al blij dat ik van die TomTom aan mijn voorruit was verlost.
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag:

Post Number:#4  Berichtdoor Noeky1980 » 11 dec 2009 12:58

Ja dat gaat dadelijk mij ook allemaal een hoop meer kosten ik ben best veel op de weg te vinden...

Als ze nou eens iets verzinnen om je boog op de motor makkelijker mee te nemen (behalve een aanhanger :roll: ) dan kan ik die gebruiken is goedkoper...hihi
*Compound blank, waarom? Waarom niet! :-)*
Noeky1980
Kadet E Klasse

Heeft bedankjes: 1
Online: 9h 39m 58s
Geslacht: Vrouw
Ik schiet graag:

Post Number:#5  Berichtdoor Gerrit » 11 dec 2009 15:11

Dan maar met het openbaar vervoer he...

OH NEE!! Dat is NOG duurder! :thumbdown:
May the Runes rise to the moonlight and the Dragons have your back.
Gerrit
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 5
Heeft bedankjes: 0
Online: 7d 1h 3m 14s
Geslacht: Man
Ik schiet graag:

Keer terug naar Alledaagse Dingen