Sociale pagina's van de NHB

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Hoe denk je over de sociale paginas van de NHB?

Helemaal top, nu blijf ik altijd geïnformeerd.
7
33%
Wel lid geworden, maar verder doe ik er niets mee.
4
19%
Laat me koud (ik heb niets met sociale pagina's).
4
19%
Wat een onzin.
1
5%
Wat is een sociale pagina?
5
24%
Ik ben geen lid van de NHB.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen : 21

Sociale pagina's van de NHB

Post Number:#1  Berichtdoor DutchToxophilite » 23 apr 2010 12:44

Na de (her)oprichting van de communicatie commissie van de NHB, is een van de eerste zichtbare acties geweest, het registreren en in gebruik nemen van sociale pagina's van de NHB. Op de 4 meest gebruike sociale netwerken in Nederland, is de NHB nu officieel vertegenwoordigd.

Dit zijn die pagina's (in willekeurige volgorde):
Facebook
Hyves
LinkedIn
Twitter

Wat is jullie mening hier over?

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Re: Sociale pagina's van de NHB

Post Number:#2  Berichtdoor Grimlock » 23 apr 2010 16:38

Ik wil eigenlijk een antwoord geven dat het midden houd tussen de eerste en derde keuze, maar die is er niet dus even wat toelichting.

Ik vind handboogbond.nl als site nuttig in het kader van (informele) informatieverstrekking en discussie. Daar kan de NHB zaken, artikelen en toelichtingen kwijt die geen plaats hebben op handboogsport.nl. Dus Blogs, mededelingen etc. Ook kunnen leden van de NHB daar discussies starten en mededelingen doen. Allemaal handig en nuttig.

Wat betreft het sociale aspect heb ik zo mijn twijfels... Wat ik wel zie zitten is een variant op Linked-In voor handboogschutters. Een persoonlijk profiel zou ik ook nog wel invullen (al zal ik het niet vaak bijwerken). Aan de andere kant, als het Hyves-achtige vormen aanneemt (waar ik de meest idiote dingen langs zie komen) dan vind ik het al minder boeiend. Ze noemen het een 'sociaal' netwerk, maar in mijn ervaring is het juist weinig sociaal; Vooral oppervlakkig en weinig persoonlijk. Al gooien sommige mensen er zulke persoonlijke dingen op dat ik zoiets heb van 'dat wil ik niet eens weten'.

Wat ik wel irritant vind zijn Tweet's en dergelijke, zeker op de manier waarop ze nu op de site verschijnen. Je ziet op de hoofdpagina een serie (vaak interessante) discussie-items voorbijkomen, blogs, artikelen etc. Daar is weinig mis mee. Maar er zitten nu ook 'vriendschapsberichten' tussen (wat moet ik daarmee als het mij niet betreft). En Tweets vind ik ronduit storend. Ik chargeer nu even (overdrijven maakt duidelijk), maar het interesseert me geen biet of persoon X lekker gegeten heeft en persoon Y te laat op het werk was omdat hij of zij in de file stond. Als iemand dat kwijt wil, best, maar val mij er niet mee lastig. /Chargeren uit.

Mijn punt is dit: Het valt nu nog mee, maar als iedereen dat gaat doen raakt de verhouding tussen 'echte' artikelen en mededelingen en onzin-berichten helemaal zoek. En dan haak ik af want ik heb wel wat beters te doen. Dat gezegd hebbende, ik zou dus op deze voet doorgaan, maar haal de Tweets en vriendschapsberichten e.d. er standaard af. Maak ze opt-in of zet ze ergens apart, dat maakt de site in mijn optiek een stuk ordentelijker en beter bruikbaar. En je valt mensen niet lastig met berichten die ze niet interesseren. Tweets zijn in mijn ogen veelal nutteloze berichten die het niveau van spam benaderen...
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#3  Berichtdoor DutchToxophilite » 26 apr 2010 10:31

Hallo Grimlock.

Ik snap je hele verhaal gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet.

Op de persoonlijke overzichten van bv hyves komen allerlei "updates" voorbij, van je vrienden.
Dat is min of meer inherent aan de "sociale sites", maar volgens mij kan je die updates veelal uitzetten.
Op de "handboogsport"pagina's daarentegen komen alleen dingen te staan die daadwerkelijk van "de Bond" afkomen, meestal door middel van de RSS feed.

De pagina's zijn ook echt bedoeld om nuttige informatie te verstrekken, zonder dat iedereen die toch al dagelijks zijn hyves/facebook/linkedin bekijkt nog eens naar de site van de NHB hoeft te gaan.

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Post Number:#4  Berichtdoor Grimlock » 26 apr 2010 11:10

DutchToxophilite schreef:Hallo Grimlock.

Ik snap je hele verhaal gedeeltelijk wel en gedeeltelijk niet.

Op de persoonlijke overzichten van bv hyves komen allerlei "updates" voorbij, van je vrienden.
Dat is min of meer inherent aan de "sociale sites", maar volgens mij kan je die updates veelal uitzetten.
Op de "handboogsport"pagina's daarentegen komen alleen dingen te staan die daadwerkelijk van "de Bond" afkomen, meestal door middel van de RSS feed.

De pagina's zijn ook echt bedoeld om nuttige informatie te verstrekken, zonder dat iedereen die toch al dagelijks zijn hyves/facebook/linkedin bekijkt nog eens naar de site van de NHB hoeft te gaan.

grtz,
Twan

Ik zie op handboogbond tussen de informatieve berichten door toch heel veel meldingen verschijnen als 'Y is nu vrienden met X' terwijl ik die mensen niet ken en ze niet in mijn vriendenlijst zitten. Ik verwacht eventueel berichten van vrienden en 'gelinkte' mensen te zien. Maar ik heb nu de indruk dat ik ALLES zie..... of heb ik ergens een configuratie-optie gemist?
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#5  Berichtdoor DutchToxophilite » 26 apr 2010 11:33

Hallo Grimlock.

Op welke pagina zit je te kijken, waarschijnlijk aan de berichten te zien op de Facebook pagina.
Kan je mij per mail even een screenshot sturen?

Je moet vast wel ergens een email adres van me hebben!! ;)

grtz,
Twan
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Post Number:#6  Berichtdoor Grimlock » 26 apr 2010 12:23

Ik kijk op mijn NHB. Maar ik denk dat ik al begrijp wat er gebeurd...

Mijn NHB staat default op 'Alle berichten', en niet op 'mijn vrienden'. Maar ik had die opties niet eens gezien, de tabs waren me niet opgevallen omdat de lichtblauwe tekst bijna wegvalt tegen de grijze achtergrond... :oops: Zal wel aan mij en de monitor hier op het werk liggen... De monitor heeft een lage contrastratio en ik heb zelf soms ook wat moeite om het verschil te zien tussen kleuren die teveel op elkaar lijken (e.g. lichtblauw en lichtgrijs, of donkergeel en de wat minder felle oranje kleuren).
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Keer terug naar Kritiek en Commentaar