Kledingvoorschriften: Wat mag nu wel/niet?

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Kledingvoorschriften: Wat mag nu wel/niet?

Post Number:#1  Berichtdoor Grimlock » 10 jan 2008 23:47

Ik breng dit topic weer even naar voren om input van anderen te vragen over de nieuwe kledingregels. Voor de volledigheid, ons clubtenue is nu een witte (sport)broek met een wit of zwart clubshirt met logo, naam en clubnaam. Er is geen specificatie wat voor sportbroek dat moet zijn.

Nu heb ik vernomen dat twee schutters van onze club een waarschuwing hebben gehad over hun kleding van scheidsrechters. De eerste had een volledig witte spijkerbroek aan. Dat zou volgens de scheidsrechter niet mogen. De tweede had een normale, volle lengte sportbroek aan (dus tot over de enkels), deze had echter een streep aan de zijkant over de volle lengte van het been. Deze 'biesjes' of strepen zouden ook niet mogen... :shock:

Nu heb ik de nieuwe reglementen en de nieuwsbrieven van 2007 erop nageslagen, en het volgende is het geval:
- In zowel de reglementen als de nieuwsbrieven kan ik geen woord vinden over biesjes of strepen op de sportbroek.
- In de nieuwsbrief van Juli 2007 staat een artikel ter verduidelijking en aanvulling van de regels, waarin het volgende staat: "Spijkerbroeken (uitgezonderd witte spijkerbroeken) en cargo broeken zijn niet toegestaan)."

Die regels leken me duidelijk en veel van onze schutters hebben kleding conform deze reglementen aangeschaft. Verder heb ik dit maanden geleden al telefonisch bij de NHB bevestigd.

Nu heb ik heb zelf vanwege mijn postuur de grootst mogelijke moeite om kleding te vinden die aan deze voorwaarden voldoet. Uiteindelijk is dit na 3 maanden zoeken en 12 (bedrijfskleding)winkels later gelukt. Ik overdrijf nu niet, dit heeft me veel tijd en geld gekost. Uiteindelijk slaagde een winkel erin een passende broek te leveren die eigenlijk een halve spijkerbroek is. Ze hadden ook een schildersbroek, maar daar zatten steekzakken op de bovenbenen (en ik heb van een scheidsrechter vernomen dat dat ook niet mag). Daarnaast met veel moeite een voetbalbroek gevonden (die overigens niet lekker zit) die strepen op de zijkant heeft....

Als het bovenstaande klopt heb ik dus een probleem en ben ik een hele hoop tijd en geld kwijt, mogelijk voor niets. :|

Dat brengt me dus terug bij mijn vraag. Weet iemand hoe nu eigenlijk hoe het echt zit? Ik kan er geen wijs meer uit....
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Re: Kledingvoorschriften: Wat mag nu wel/niet?

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 11 jan 2008 08:16

In de nieuwsbrief van december 2007 staat:
Kledingvoorschrift

Er komen nog steeds vragen binnen m.b.t. kledingvoorschriften, daarom nogmaals een overzicht van wat wel en niet mag.

Broek/rok
- Vrouwen dragen een rok of een korte of lange broek.
- Mannen dragen een korte of lange broek.
De onderstaande broeken mogen volgens het kledingvoorschrift:
- Een trainingsbroek (ongeacht kleur)
- Een pantalon mits deze deel uitmaakr van het verenigingstenue
- Een witte broek (geen verdere vereisten, dus bij voorbeeld pantalon, trainingsbroek, bedrijfskleding, spijkerbroek)
Niet toegestaan:
- Spijkerbroeken (uitgezonderd witte spijkerbroeken),
- cargo broeken
- zogenaamde oversized/baggy broeken.
Bij veldwedstrijden zijn outdoorbroeken en spijkerbroeken wel toegestaan.
De korte broek mag niet korter zijn dan de vingertoppen van de sporter als hij/zij zijn armen langs zijn/haar lichaam houdt.

Bovenkleding
Het bovenstuk is een poloshirt, t-shirt, bloes, top, trui vest of shirt met korte of lange mouw. Beide schouders dienen volledig bedekt te zijn.
Als de boog uitgetrokken wordt/is dient het shirt het middenrif en de buik te bedekken.

Schoeisel
Dichte schoenen (geen sandalen, slippers, open outdoorschoenen).

Dit lijkt me redelijk eenduidig. Zowel de witte spijkerbroek (expliciet genoemd) als de trainingsbroek zouden dus moeten kunnen.

Misschien in het vervolg een uitdraai van de memo in de koffer meenemen om de scheidsrechter te overtuigen. Ga ik in ieder geval wel doen. ;)
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 15h 17m 47s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#3  Berichtdoor Grimlock » 11 jan 2008 08:57

De nieuwsbrief en een kopie van de kledingregelementen zitten al in mijn koffer.... ;)
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#4  Berichtdoor ghent » 11 jan 2008 09:39

Grimlock schreef:Nu heb ik vernomen dat twee schutters van onze club een waarschuwing hebben gehad over hun kleding van scheidsrechters. De eerste had een volledig witte spijkerbroek aan. Dat zou volgens de scheidsrechter niet mogen. De tweede had een normale, volle lengte sportbroek aan (dus tot over de enkels), deze had echter een streep aan de zijkant over de volle lengte van het been. Deze 'biesjes' of strepen zouden ook niet mogen... :shock:

Nu heb ik de nieuwe reglementen en de nieuwsbrieven van 2007 erop nageslagen, en het volgende is het geval:
- In zowel de reglementen als de nieuwsbrieven kan ik geen woord vinden over biesjes of strepen op de sportbroek.
- In de nieuwsbrief van Juli 2007 staat een artikel ter verduidelijking en aanvulling van de regels, waarin het volgende staat: "Spijkerbroeken (uitgezonderd witte spijkerbroeken) en cargo broeken zijn niet toegestaan)."

Zowel de witte spijkerbroek als de sportbroek (welke kleuren dan ook) zijn toegestaan, de scheidsrechter was hier blijkbaar verkeerd voorgelicht... Ik zou je willen vragen om betreffend voorval ook te melden bij de NHB (kan gewoon via info@ , er is volgens mij ook een email adres voor de scheidsrechtercommissie (scheidsrechters@handboogsport)). Dan kan er nog eens aandacht aan worden besteed bij de scheidsrechters.

Grimlock schreef:Die regels leken me duidelijk en veel van onze schutters hebben kleding conform deze reglementen aangeschaft. Verder heb ik dit maanden geleden al telefonisch bij de NHB bevestigd.

Nu heb ik heb zelf vanwege mijn postuur de grootst mogelijke moeite om kleding te vinden die aan deze voorwaarden voldoet. Uiteindelijk is dit na 3 maanden zoeken en 12 (bedrijfskleding)winkels later gelukt. Ik overdrijf nu niet, dit heeft me veel tijd en geld gekost. Uiteindelijk slaagde een winkel erin een passende broek te leveren die eigenlijk een halve spijkerbroek is. Ze hadden ook een schildersbroek, maar daar zatten steekzakken op de bovenbenen (en ik heb van een scheidsrechter vernomen dat dat ook niet mag). Daarnaast met veel moeite een voetbalbroek gevonden (die overigens niet lekker zit) die strepen op de zijkant heeft....

Als het bovenstaande klopt heb ik dus een probleem en ben ik een hele hoop tijd en geld kwijt, mogelijk voor niets. :|

Dat brengt me dus terug bij mijn vraag. Weet iemand hoe nu eigenlijk hoe het echt zit? Ik kan er geen wijs meer uit....

Het probleem is een beetje, er is te veel ruimte voor interpretatie, niemand weet exact hoe het zit... (bijvoorbeeld; de regels stellen: geen spijkerbroek, de toelichting van de bond stelt: wel witte spijkerbroek, de regels stellen expliciet geen trainingspakken (dus ook, broeken), toelichting stelt: alle sportbroeken toegestaan) Niet heel vreemd dat er verschillen in interpretatie ontstaan, wel heel vervelend voor de betrokkenen.

Bij mijn weten zijn witte (bijna) spijkerbroeken, en (any kleur) sport- of trainingsbroeken toegestaan. Schildersbroeken inderdaad niet (steekzakken = cargobroek)

Maar misschien is mijn interpretatie wel net zo fout ;-)
ghent
Kadet E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 8h 45m 13s
Ik schiet graag: Recurve - Field en Indoor

Post Number:#5  Berichtdoor Grimlock » 11 jan 2008 09:44

ghent schreef:Zowel de witte spijkerbroek als de sportbroek (welke kleuren dan ook) zijn toegestaan, de scheidsrechter was hier blijkbaar verkeerd voorgelicht... Ik zou je willen vragen om betreffend voorval ook te melden bij de NHB (kan gewoon via info@ , er is volgens mij ook een email adres voor de scheidsrechtercommissie (scheidsrechters@handboogsport)). Dan kan er nog eens aandacht aan worden besteed bij de scheidsrechters.

Ik zal de betrokken schutters eens vragen of ze dat aan willen kaarten.
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#6  Berichtdoor buitenbeentje » 11 jan 2008 10:06

ghent schreef:
Grimlock schreef:Nu heb ik vernomen dat twee schutters van onze club een waarschuwing hebben gehad over hun kleding van scheidsrechters. De eerste had een volledig witte spijkerbroek aan. Dat zou volgens de scheidsrechter niet mogen. De tweede had een normale, volle lengte sportbroek aan (dus tot over de enkels), deze had echter een streep aan de zijkant over de volle lengte van het been. Deze 'biesjes' of strepen zouden ook niet mogen... :shock:

Zowel de witte spijkerbroek als de sportbroek (welke kleuren dan ook) zijn toegestaan, de scheidsrechter was hier blijkbaar verkeerd voorgelicht... Ik zou je willen vragen om betreffend voorval ook te melden bij de NHB (kan gewoon via info@ , er is volgens mij ook een email adres voor de scheidsrechtercommissie (scheidsrechters@handboogsport)). Dan kan er nog eens aandacht aan worden besteed bij de scheidsrechters.

Grimlock schreef:Die regels leken me duidelijk en veel van onze schutters hebben kleding conform deze reglementen aangeschaft. Verder heb ik dit maanden geleden al telefonisch bij de NHB bevestigd.

Het probleem is een beetje, er is te veel ruimte voor interpretatie, niemand weet exact hoe het zit... (bijvoorbeeld; de regels stellen: geen spijkerbroek, de toelichting van de bond stelt: wel witte spijkerbroek, de regels stellen expliciet geen trainingspakken (dus ook, broeken), toelichting stelt: alle sportbroeken toegestaan) Niet heel vreemd dat er verschillen in interpretatie ontstaan, wel heel vervelend voor de betrokkenen.

Bij mijn weten zijn witte (bijna) spijkerbroeken, en (any kleur) sport- of trainingsbroeken toegestaan. Schildersbroeken inderdaad niet (steekzakken = cargobroek)

Maar misschien is mijn interpretatie wel net zo fout ;-)

Een schildersbroek valt onder bedrijfskleding, dus die zou in principe weer wel mogen volgens de nieuwsbrief van december 2007.

buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Post Number:#7  Berichtdoor Grimlock » 11 jan 2008 10:12

Ik heb de nieuwsbrief van december 2007 gisteravond over het hoofd gezien. En inderdaad, het wordt nog een keer herhaald dat witte spijkerbroeken (en zelfs elke vorm van witte broek) mag.

Al heb ik persoonlijk vernomen van een scheidsrechter dat steekzakken absoluut niet mogen, ook niet op een schildersbroek (weer een inconsistentie?).

Overigens is de mededeling over het kledingvoorschrift in deze nieuwsbrief niet helemaal consistent met die van juli 2007. Maar goed, de nieuwsbrieven gaan de koffer in. Als een scheidsrechter er een probleem van maakt krijgt ie een stapeltje nieuwsbrieven aangeboden. :lol:
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#8  Berichtdoor ghent » 11 jan 2008 10:42

Grimlock schreef:Ik heb de nieuwsbrief van december 2007 gisteravond over het hoofd gezien. En inderdaad, het wordt nog een keer herhaald dat witte spijkerbroeken (en zelfs elke vorm van witte broek) mag.

Al heb ik persoonlijk vernomen van een scheidsrechter dat steekzakken absoluut niet mogen, ook niet op een schildersbroek (weer een inconsistentie?).

Overigens is de mededeling over het kledingvoorschrift in deze nieuwsbrief niet helemaal consistent met die van juli 2007. Maar goed, de nieuwsbrieven gaan de koffer in. Als een scheidsrechter er een probleem van maakt krijgt ie een stapeltje nieuwsbrieven aangeboden. :lol:

idd:
NHB Nieuwsbrief december 2008 schreef:Toegestaan: Een witte broek (Geen verdere vereisten (...)).
Niet toegestaan: cargo broeken.

Mogen witte cargobroeken nou wel of niet? En is een schildersbroek (met zakken op de pijpen) een cargobroek of bedrijfskleding? :roll:
ghent
Kadet E Klasse

Online: 8h 45m 13s
Ik schiet graag: Recurve - Field en Indoor

Post Number:#9  Berichtdoor buitenbeentje » 11 jan 2008 11:09

Dat ga ik een keer uitproberen, als ik aan een witte cargo kan komen voor niet al te veel. :twisted:

buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Post Number:#10  Berichtdoor Grimlock » 11 jan 2008 11:28

Ghent schreef:Mogen witte cargobroeken nou wel of niet? En is een schildersbroek (met zakken op de pijpen) een cargobroek of bedrijfskleding? :roll:

Als ik de nieuwsbrieven mag geloven wel, als ik de scheidsrechter en de reglementen lees niet. Precies de reden waarom ik dit onderwerp aankaarte...

Hebben we toevallig een scheidsrechter die lid is van dit forum? Misschien kan die helderheid verschaffen...
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#11  Berichtdoor DutchToxophilite » 11 jan 2008 20:16

En jij hoopt dat een scheidsrechter hier nog wel wijs uit kan worden?

Daarbij, wat wordt nou precies onder een cargo broek verstaan?
(Een broek waar je een cargo vliegtuig in kwijt kan? :roll: )
Is een afritsbroek, met een zak op de pijp dat dan ook? Zo'n outdoor broek van Lifeline?

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#12  Berichtdoor Grimlock » 11 jan 2008 21:26

DutchToxophilite schreef:En jij hoopt dat een scheidsrechter hier nog wel wijs uit kan worden?

Daarbij, wat wordt nou precies onder een cargo broek verstaan?
(Een broek waar je een cargo vliegtuig in kwijt kan? :roll: )
Is een afritsbroek, met een zak op de pijp dat dan ook? Zo'n outdoor broek van Lifeline?

grtz,
Twan

Ik denk dat niemand er helemaal wijs uit kan, maar de scheidsrechters beslissen... Ik heb overigens de originele FITA regels erop nageslagen. Daar staat 'cargo type pants', maar zonder nadere omschrijving. Ik kan ook op internet geen eensluidende definitie vinden van een cargobroek.

Maar wat me opviel is dat er opmerkelijke verschillen tussen de Nederlandstalige en Engelstalige FITA reglementen zitten, ondanks het oorspronkelijke bericht van de bond dat ze nauwgezet de FITA regels willen volgen om afwijkingen te voorkomen (een redenering waar ik me op zich wel in kan vinden).

Zo staat in de orginele engelstalige FITA reglementen dat alle teamleden hetzelfde tenue moeten dragen. In de Nederlandse vertaling staat dat echter dat alle leden van een team EN vereniging hetzelfde tenue moeten dragen. En er zijn meer inconsistenties.

Maar de meest opmerkelijke is wel dat in de originele 'Dress Regulations' expliciet staat dat ze bestemd zijn voor WK's en de Olympische spelen. Quote: "During the Target Archery Men and Women World Championships and Olympic Games competitions.....", waarna de hele opsomming volgt die in onze vertaling staat. In onze regels is het bovenstaande vertaald naar 'alle A-status wedstrijden', FITA's en kampioenschappen (rayon/bond/NK).

De enige conclusie die ik kan trekken is dat elke schutter op een FITA of kampioenschap, of het nu een topper is of een recreatieschutter uit de laagste klasse, aan kledingvoorschriften moet voldoen die feitelijk strenger zijn dan die van een WK of de Olympische spelen........ :shock:

Ik vraag me overigens af of we dan ook allemaal een kledingsponsor krijgen die de gemaakte onkosten vergoed. Ik vind het in ieder geval maar een vreemde manier van 'vertalen'....
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#13  Berichtdoor DutchToxophilite » 11 jan 2008 21:39

Grimlock, jou kan ik volledig de hand schudden.....

Je bent trouwens erg sterk in understatements....

grtz
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Post Number:#14  Berichtdoor DutchToxophilite » 11 jan 2008 21:50

Sterker nog.....

De NHB kan zelf geen sluitende verklaring geven omtrent de term CargoBroek.....

En (hoe kan het ook anders) na herhaaldelijk aandringen, was er het groote stilzwijgen....

grtz,
Twan
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Post Number:#15  Berichtdoor Grimlock » 11 jan 2008 22:03

DutchToxophilite schreef:Grimlock, jou kan ik volledig de hand schudden.....

Je bent trouwens erg sterk in understatements....

grtz
Twan

Tja, ik heb hier een heel uitgesproken mening over, maar in mijn ervaring kom je verder met het overtuigen van mensen door de feiten te presenteren en ze zelf hun conclusie te laten trekken dan met een tirade (hoe verleidelijk het in dit geval ook was). Maar dan lijken het wel understatements. :P

PS: We hebben elkaar de hand al eens geschud. Peelkoektoernooi 2007. :D
Grimlock
Senior D Klasse

OGIO Eindhoven

Post Number:#16  Berichtdoor DutchToxophilite » 11 jan 2008 22:08

Grimlock schreef:We hebben elkaar de hand al eens geschud. Peelkoektoernooi 2007. :D

Ja, ik weet het nog wel.....

En toen heb je vast wel gezien, waarom ik zo veel moeite heb met deze regel....

Maar goed, ik heb 1 witte sportbroek kunnen vinden, en als ik die ongeveer 5 cm te laag draag, heb ik geen hoog water.....

Ben benieuwd of ik iets te horen krijg over de strepen, op de zijkant....

grtz,
Twan
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Post Number:#17  Berichtdoor die-languh » 17 jan 2008 12:10

Vind het nog steeds raar dat je er zoveel moeite mee hebt, ik pak google er bij zoek op "basketbal trainings broeken", en ik krijg genoeg hits.
die mensen zijn immers ook heel groot.
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery
die-languh
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankjes: 2
Online: 1d 7h 57m 45s
Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Post Number:#18  Berichtdoor Undo » 18 jan 2008 22:45

Een reactie op de kleding voorschrift. De scheidsrechters gebruiken de uitleg over de kleding uit de nieuwsbrief van december 2007. Die is zeer duidelijk. De kleding voorschriften zijn ingevoerd april 2007, met het uitkomen van de nieuwe reglementen. Iedereen heeft er dus 8 maanden aan kunne wennen om in het wit te gaan schieten.
Laat iedereen zich aan die kleding voorschriften houden dat voorkomt teleurstelling. Die niet voldoet aan de kleding voorschrift kan weer naar hui.

Met cargo broeken zij die grote wijde broeken met die grote, op de pijpen, genaaide zakken.

mvg
undo
Undo
Aspirant D Klasse

Online: 15m 42s
Ik schiet graag: Veld en animal rondes in de discipline longbow

Post Number:#19  Berichtdoor die-languh » 18 jan 2008 23:42

Iedereen heeft er dus 8 maanden aan kunne wennen om in het wit te gaan schieten.
Laat iedereen zich aan die kleding voorschriften houden dat voorkomt teleurstelling. Die niet voldoet aan de kleding voorschrift kan weer naar huis

Heb je helemaal gelijk in.
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery
die-languh
Kadet Ere Klasse

Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Post Number:#20  Berichtdoor die-languh » 19 jan 2008 20:10

er werden vandaag verschillende mensen waar onder ik aangesproken in boekel omdat wij een een shirt aanhadden wat geen club kleding was en niet wit was, het betrof een hoyt shirt, een shirt van win en win en een shirt van Archeryservicecenter, sponsor shirts dus.
gaat dit niet een beetje te ver... ik meende dat team shirts wel mochten..
die-languh
Kadet Ere Klasse

Post Number:#21  Berichtdoor DutchToxophilite » 19 jan 2008 20:32

He Sander....

Even een vraagje....

Die wedstrijd in Boekel, was dat een persoonlijke (A-status) wedstrijd?

Als dat zo is, kan de Bond volgens mij onmogelijk hard maken, dat je dan een club shirt moet dragen.
Je staat namelijk als individu te schieten (wat de essentie van handboogschieten is), en dat je lid moet zijn van een bij de NHB aangesloten vereniging om deel te mogen nemen, wil niet automatisch zeggen dat je namens die vereniging daar staat te schieten....

Ik kan me niet aan de indruk ontrekken, dat onze top schutters toch zelden in club kleding aan het schieten zijn....

Maar voor hen, zal dat wel niet gelden.

Overigens, heeft de bond, volgens hun eigen regels, helemaal geen poot om op te staan:

NHB Nieuwsbrief december 2007 schreef:Bovenkleding
Het bovenstuk is een poloshirt, t-shirt, bloes, top, trui, vest of shirt met korte of lange mouw.
Beide schouders dienen volledig bedekt te zijn.
Als de boog uitgetrokken wordt/is dient het shirt het middenrif en de buik te bedekken.

Helemaal niets over reclame dan wel club logo's......

grtz,
Twan
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Post Number:#22  Berichtdoor Trykon » 19 jan 2008 21:22

Als ik de reglementen goed heb gelezen kan je club je verplichten om de kampioenschappen in het clubshirt te schieten.
Er staat zelfs ergens beschreven dat als je met twee of meerdere personen deel neemt een clubshirt verplicht is.

Bovendien zou ik het heel normaal vinden dat als je namens je vereniging deelneemt, je ook in het clubshirt schiet.

Het zal mij totaal niet verbazen, dat als je tijdens een NK in een sponsor shirt schiet je gediskwalificeerd wordt.
M.vr.gr.
Trykon
Trykon
Aspirant Ere Klasse

Online: 43m 37s
Ik schiet graag: Compound

Post Number:#23  Berichtdoor buitenbeentje » 19 jan 2008 22:04

Wanneer je de reglementen er op na slaat vind je onder andere artikel 3.22.1.1:
- Alle leden van een team of vereniging dienen hetzelfde tenue te dragen. Er mag een verschil zijn in ontwerp of kleur tussen het vrouwen en het herenteam.
- Dezelfde kleur en stijl shirt/bloes en dezelfde kleur en stijl (lange/korte)broek/rok dient gedragen te worden.
- Indien geen vereniging- of teamtenue voorhanden is dan dienen sporters gekleed te gaan in witte kledij die voldoet aan
bovenstaande bepalingen.

Hieruit blijkt dat schutters van de zelfde vereniging als zodanig herkenbaar moeten zijn door hun kleding.

En in artikel 3.22.2:
Het is niet toegestaan om reclame, in welke vorm dan ook, te dragen op het tenue die sporters en/of vertegenwoordigers aan hebben tijdens de wedstrijd, behalve als hiervoor een ontheffing is verleend door de NHB. Uitgezonderd hiervan zijn regulier aangebrachte geregistreerde merknamen. Zie ook de officiële Engelse versie van het FITA reglement, art 2.2.6, 2.2.7 en 2.2.8 van Boek 1.

Als ik dit goed lees mag een sponsorshirt van bij voorbeeld Hoyt of Archeryservicecenter dus (helaas) niet.

En dit is de onderbouwing van wat Trykon al postte. ;)

buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Post Number:#24  Berichtdoor Budgetschutter » 19 jan 2008 22:21

Nog even om een beetje olie op het vuur te gooien....., ik heb wat mensen van een mode academie gevraagd, die leren ervoor, dus die zullen toch de kennis in pacht moeten hebben.
Steekzakken zijn niet de zakken aan de zijkant van de broekspijpen, steekzakken zijn de zakken aan de bovenkant/zijkant van een broek, dus wat iedereen zijn broekzakken noemt en wat je dus ook aan zo goed als elke spijkerbroek, trainingsbroek of wat voor broek dan ook maar kunt vinden.
De definitie van een steekzak is een in de broek genaaide zak waarbij de toegang tot deze verkregen wordt door een opening in de buitenkant van de broek.
Wat de NHB onder steekzakken bedoelt zijn aan de buitenkant van de broek bevestigde zakken.

Misschien iets voor de NHB om met een kledinglijn te komen om deze ergernis te voorkomen en heel veel overbodige kosten voor schutters die deze onzin van de bond ter wille willen zijn en in hun ogen de juiste kleding aanschaffen?

Wij hangen ook, ons clubtenue is doorgegeven aan een dame die ermee gestopt is en wij hebben geen schriftelijke bevestiging gekregen van die dame toen ze nog voor het bondsbureau werkte.
De uitspraak dat ons tenue nu aangegeven is en dus mag worden gebruikt bij wedstrijden is gehoord door drie bestuursleden en een lid (Mevrouw stond op de speaker van de telefoon) maar dat zal wel niet geldig zijn voor ons.
De broek die bij ons clubtenue hoort is een zwarte combatbroek die de bond waarschijnlijk door deze slechte definitie van kleding als cargobroeken zal afdoen en de opgenaaide zakken aan de zijkant van de broekspijpen als steekzakken zal betitelen.

Ik ben benieuwd hoe dit zich nog gaat ontwikkelen
Handboogschieten met een vizier is als een boek lezen met een bril...., je doet het alleen als je niet zonder kunt
Budgetschutter
Kadet B Klasse

Heeft bedankjes: 4
Online: 15h 48m 58s
Ik schiet graag: pijlen

Post Number:#25  Berichtdoor buitenbeentje » 19 jan 2008 22:26

Budgetschutter schreef:Nog even om een beetje olie op het vuur te gooien....., ik heb wat mensen van een mode academie gevraagd, die leren ervoor, dus die zullen toch de kennis in pacht moeten hebben.
Steekzakken zijn niet de zakken aan de zijkant van de broekspijpen, steekzakken zijn de zakken aan de bovenkant/zijkant van een broek, dus wat iedereen zijn broekzakken noemt en wat je dus ook aan zo goed als elke spijkerbroek, trainingsbroek of wat voor broek dan ook maar kunt vinden.
De definitie van een steekzak is een in de broek genaaide zak waarbij de toegang tot deze verkregen wordt door een opening in de buitenkant van de broek.
Wat de NHB onder steekzakken bedoelt zijn aan de buitenkant van de broek bevestigde zakken.

Misschien iets voor de NHB om met een kledinglijn te komen om deze ergernis te voorkomen en heel veel overbodige kosten voor schutters die deze onzin van de bond ter wille willen zijn en in hun ogen de juiste kleding aanschaffen?

Wij hangen ook, ons clubtenue is doorgegeven aan een dame die ermee gestopt is en wij hebben geen schriftelijke bevestiging gekregen van die dame toen ze nog voor het bondsbureau werkte.
De uitspraak dat ons tenue nu aangegeven is en dus mag worden gebruikt bij wedstrijden is gehoord door drie bestuursleden en een lid (Mevrouw stond op de speaker van de telefoon) maar dat zal wel niet geldig zijn voor ons.
De broek die bij ons clubtenue hoort is een zwarte combatbroek die de bond waarschijnlijk door deze slechte definitie van kleding als cargobroeken zal afdoen en de opgenaaide zakken aan de zijkant van de broekspijpen als steekzakken zal betitelen.

Ik ben benieuwd hoe dit zich nog gaat ontwikkelen

Zolang jullie geen A-wedstrijden gaan schieten hebben jullie in ieder geval geen probleem. En als jullie veldwedstrijden gaan schieten mogen outdoor- en cargobroeken ook gewoon.

buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Volgende

Keer terug naar Kritiek en Commentaar