Schiet mij maar lek!

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Re: Schiet mij maar lek!

Post Number:#26  Berichtdoor EmielCusters » 25 nov 2010 20:39

Ouwe schreef:Straat, gaf aan dat het F2F toernooi al vol zat, maar toen ik mijn verzoek deed stonden er 92 sporters op de deelnemerslijst, vandaar mijn verzoek aan de organisatie.

Nico, denk je echt dat de F2F organisatie, die iedere editie moet knokken om de financien rond te krijgen, iemand met jouw kwaliteiten gaat weigeren om zichzelf op deze manier meer dan 50 euro door de neus te boren, puur om jou dwars te zitten?

Damn Nico, dat is wel heel ver gezocht. Die Calimero positie van 'Nico tegen de rest' waar je jezelf in aan het wurmen bent gaat wel erg ver...

Waarschijnlijk waren er al meer dan 92 inschrijven maar hadden ze nog niet alles verwerkt.

Ouwe schreef:Zo als ik al eerder aangaf, dat er een viertal selectie wedstrijden moeten komen waarvan de beste drie resultaten bepalend zijn voor uitverkiezing, ongeacht leeftijd, kernploeg of jong oranje.
Laat iedereen er maar voor knokken.

Hier ben ik het overigens wel mee eens maar uiteindelijk moet er dan waarschijnlijk, bij de heren compound, toch een keuze gemaakt worden uit 5 a 6 schutters waarvan er niemand echt boven uit steekt, nou ja, eentje dan ;). Ik vind het dan ook niet gek dat er, gekeken naar het belang van synergie binnen een team, gekozen wordt voor een groep die al vaak samen met elkaar getraind heeft.
Dat er personen worden gekozen uit de kernploeg, waar de bond vrij in is om schutters voor te selecteren, vind ik dan ook niet gek. De keuze voor een selectiebeleid waarin veel jonge schutters worden geselecteerd is gewoon iets dat men moet accepteren. Of solliciteren, aangenomen worden en het anders doen natuurlijk :D.
Het gebeurt overigens in iedere sport dat er sporters bij elkaar worden gezocht die bij elkaar passen, dit hoeven niet perse de allerbeste te zijn.
EmielCusters
Kadet D Klasse

Heeft bedankt: 3
Heeft bedankjes: 1
Online: 1d 23h 25m 50s
Geslacht: Man

Post Number:#27  Berichtdoor Ouwe » 25 nov 2010 22:17

Ik wil toch even reageren op het schrijven van Emiel.
Volgens mij heb ik de organisatie van F2F geen verwijt gemaakt.
Als anderen dat doen is dat voor hun verantwoording maar moet je dat mij niet aanwrijven.
Toen ik zag dat Ditmar Trillus op de lijst stond begon het bij mij te kriebelen, toen stonden er nog maar 92 op lijst en dacht ik nog een kans te hebben, inmiddels geloof ik van 102.
Als ik daarna bericht krijg van de organisatie dat ik me alleen nog kan plaatsen via de Open Selectie Ronde, is het aan mij op daarop in tegaan.
Dat jij als oud kernploegschutter moeite hebt met mijn mening is de meesten wel bekend, maar ga geen spijkers op laag water zoeken, evenals Sander Dolderman (languh).
Als je bewijzen hebt dat ik de waarheid niet spreek, mag je me daarop aanvallen.

gr, Nico Kamp (Ouwe)
Ouwe
Kadet A Klasse

Heeft bedankt: 0
Online: 17h 23m 49s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Zowel Fita Indoor als Fita Outdoor met Recurve en Compound.

Post Number:#28  Berichtdoor EmielCusters » 26 nov 2010 00:30

Ouwe schreef:Ik wil toch even reageren op het schrijven van Emiel.
Volgens mij heb ik de organisatie van F2F geen verwijt gemaakt.

Nico, ik wil hier geen welles nietes spelletje van maken maar mijns inziens doe je dat dus wel.

Ouwe schreef:Wel heb ik de organisatie van F2F per mail gevraagd om op basis van hoog Nationaal niveau ( criteria voor rechtstreekse toelating ) te worden toegelaten. Twee keer achtereen 2e op NK, wereldrecord over 12 pijlen en 594 in de eerste wedstrijd.
Per mail kreeg ik het antwoord dat men dat niet WILDE doen en ik me twee dagen later maar via de openronde in Amsterdam moest zien te plaatsen.

Gaat mij om het woordje WILDE, komt op mij over ofdat je denkt dat het F2F gewoon geen zin had om je toe te laten en dat ze je naar de OR stuurden. Als je ze geen verwijt had willen maken had je 'dat men dat niet KON doen' moeten typen. Klinkt misschien een beetje zeikerig maar zo komt het gewoon over.

Ik kom hier niet vaak meer op dit forum, af en toe lees ik nog eens wat. Als ik die stukjes van jou lees komt dat altijd zo 'Calimero' (iemand een beter woord?) op mij over.

Echt Nico, ik zeg dit niet om je persoonlijk aan te vallen. Ik schiet zelf nog maar nauwelijks, beetje 25m1p met recurve (moet ik hier nou ook mijn scores en gemiddeldes van de laatste 3 jaar gaan noemen :? ;) ?) en ik kon nauwelijks meer 'in den landen', de meeste bekenden zie ik dus nog maar af en toe, ik kom hier dus ook echt geen mensen verdedigen. Dus hou aub op met dat 'oud kernploeg' gel**, Ik ben al ruim twee jaar uit de ploeg en ik heb voorlopig weinig ambitie en al helemaal geen tijd om terug te keren. Wel weet ik wat al die kernploegschutters er voor moeten doen en laten en daarom vind ik het echt niet vreemd dat de NHB ze 'voorrang' verleend bij gelijke kwalificatieresultaten.
EmielCusters
Kadet D Klasse

Post Number:#29  Berichtdoor EmielCusters » 26 nov 2010 01:19

En dan nog ff dit:

Ouwe schreef:Andere toppers ( Breedte sport)hebben vrijwel geen enkele kans meer, vanwege het aanwijsbeleid dat is ingesteld circa 5 jaar geleden toen tijdens een selectie wedstrijd alleen Peter Elzinga en Ouwe de limiet schoten in de Compoundklasse.
Ouwe kwam niet uit de opleiding, maakte geen deel uit van de kernploeg en paste mogelijk niet in de groep met jonge schutters. Verder zou hij conditioneel niet kunnen deelnemen aan conditietrainingen.

Ouwe schreef:Ik ben indertijd wel gepolst of ik eventueel in de kernploeg zou willen als er een beroep op mij gedaan werd.
Daarop heb ik ontwijkend geantwoord (dat weet ik nog niet) omdat ik nog niet gevraagd was.
Ik zat daar ook niet op te wachten en het antwoord zou ook "nee"geweest zijn, maar het is mij nooit direct gevraagd.

Je hebt ontwijkend gereageerd, had toch 'nee' gezegd en je bent niet 'direct' gevraagd terwijl je samen met Peter de limieten geschoten had. Dus gingen er twee andere schutters mee, maar nu was/ben je uiteindelijk toch gefrustreerd dat je niet officieel gevraagd bent omdat je te oud zou zijn? Nico, JE BENT GEPOLST MAAR JE HEBT DE BOOT AFGEHOUDEN EN JE HAD TOCH NEE GEZEGD. Het is net of dat ik stukjes lees van Johan Cruijff die altijd commentaar heeft maar de laatste tig jaar geen team meer heeft gecoacht :D.
EmielCusters
Kadet D Klasse

Post Number:#30  Berichtdoor guust » 30 nov 2010 13:32

Ook als bondscoach olympisch succes
28-8-2010

GOENSE, LAURA

SINGAPORE - In de rubriek 'Hoe gaat het met..?' gaat Telesportief wekelijks op bezoek bij een olympische atleet van weleer. Hoe is het hen vergaan na hun topsportcarrière? En wat doen ze nu?
Op de Jeugd Olympische Spelen troffen we Wietse van Alten (31), die als handboogschutter tien jaar geleden in Sydney brons veroverde op het onderdeel recurve en twee jaar geleden zijn topsportcarrière beëindigde. In Singapore leverde hij als bondscoach wederom een topprestatie.

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met de zilveren medaille van Rick van den Oever. Jij begeleidt hem ook op Papendal?
Van Alten: "Ja, sinds september 2008 is daar een fulltime programma voor handboogschutters. Ik had al een trainersopleiding gedaan en vlak daarvoor de Olympische Spelen in Peking gemist, omdat ik kampte met verschillende blessures en vervolgens bij mijn laatste kwalificatiemogelijkheid met een klein verschil verloor van degene die in Peking olympisch kampioen werd. Ik besloot te stoppen en wist niet goed wat ik wilde gaan doen. De aanbieding op Papendal kwam precies op dat moment en ik vind het nog steeds hartstikke leuk. Wat Rick hier heeft gepresteerd is natuurlijk super."
Als je hier op een olympisch toernooi bent, gaat het dan niet weer kriebelen?
Van Alten: "Nee, ik sta nu achter de lijn in plaats van ervoor en ik geniet nog steeds veel van de sport, maar ik heb nooit gedacht 'was ik hier maar met mijn boog'. In deze sport kan je tot een jaar of 35 nog meedoen, dus ik zou qua leeftijd nog niet misstaan op de Olympische Spelen, maar die ambitie heb ik niet meer en dat zou ook niet goed zijn in mijn functie. In 2012 hoop ik er dan ook bij te kunnen zijn als bondscoach. Als ploeg heeft Nederland zowel bij de dames als heren de beste kansen op kwalificatie, maar Rick is pas 18 en ook de andere atleten zijn nog jong, dus misschien wordt het pas in 2016."
Ben jij er in 2016 ook nog bij als bondscoach, of heb je andere toekomstplannen?
Van Alten: "Dat weet ik niet. We hebben de planningen gemaakt tot 2012 en daar werken we naartoe. Natuurlijk zorgen we er ook voor dat ze daarna doorgezet worden, maar of ik er dan nog bij betrokken ben, geen idee. Studeren is in ieder geval niets voor mij, ik heb middelbare school detailhandel gedaan en ben meer van de praktijk en de korte termijn. En verder woon ik gelukkig samen in Oosterhout, maar ook qua gezinsuitbreiding nog geen plannen."
De handboogsport is in Nederland niet erg populair of bekend, is dat iets wat je in de toekomst nog hoopt te kunnen veranderen?
Van Alten: "Nee, dat is een redelijke mission impossible en ik heb me er al lang geleden bij neergelegd dat mensen de sport niet kennen en niet proberen. Alleen als een Nederlander drie keer achter elkaar olympisch kampioen wordt, zou er iets veranderen. En daar zet ik me natuurlijk wel op een bepaalde manier voor in. Maar misschien geeft het ook niet en maakt het de sport juist wel bijzonder."

Met vriendelijke groet,

Janne Dijkman
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V. | Redactie Documentatie

Basisweg 30, 1043 AP AMSTERDAM
Postbus 376, 1000 EB AMSTERDAM
guust
Aspirant E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 33m 45s

Post Number:#31  Berichtdoor Gertve » 30 nov 2010 17:13

Wietse van Alten schreef:Als je hier op een olympisch toernooi bent, gaat het dan niet weer kriebelen?
Van Alten: "Nee, ik sta nu achter de lijn in plaats van ervoor en ik geniet nog steeds veel van de sport, maar ik heb nooit gedacht 'was ik hier maar met mijn boog'. In deze sport kan je tot een jaar of 35 nog meedoen, dus ik zou qua leeftijd nog niet misstaan op de Olympische Spelen, maar die ambitie heb ik niet meer en dat zou ook niet goed zijn in mijn functie.

Nu weet ik ook in welke syntax de leeftijdgrens aangestipt werd. Dit lijkt mij op te gaan voor de recurve schutters en niet zozeer de compound schutters.
Hoyt Vantage Elite Plus Spiral-X, CBE Quad Lite Target standard, Woose, Trophy Taker SS Pro, Fuse Carbonblade SE, Carter Just B-Cuz
Gertve
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 11
Heeft bedankjes: 3
Online: 3d 47m 4s
Ik schiet graag: FITA

Post Number:#32  Berichtdoor Grimlock » 30 nov 2010 21:47

Gertve schreef:
Wietse van Alten schreef:Als je hier op een olympisch toernooi bent, gaat het dan niet weer kriebelen?
Van Alten: "Nee, ik sta nu achter de lijn in plaats van ervoor en ik geniet nog steeds veel van de sport, maar ik heb nooit gedacht 'was ik hier maar met mijn boog'. In deze sport kan je tot een jaar of 35 nog meedoen, dus ik zou qua leeftijd nog niet misstaan op de Olympische Spelen, maar die ambitie heb ik niet meer en dat zou ook niet goed zijn in mijn functie.

Nu weet ik ook in welke syntax de leeftijdgrens aangestipt werd. Dit lijkt mij op te gaan voor de recurve schutters en niet zozeer de compound schutters.

Het gaat wederom inderdaad om de context waarin iets wordt gezegd.
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#33  Berichtdoor Ouwe » 03 dec 2010 14:13

Opvallend bij dit onderwerp is wel dat niemand iets schrijft over Tiny Reniers, die ons land 4 keer vertegenwoordigde bij de Olympische spelen en ook al dik de veertig gepasseerd was tijdens zijn laatste deelname.
In het kranten artikel heeft Wietse het over opgelopen blessures die mede als oorzaak worden aangegeven van het mogelijk niet deelnemen aan de Olympische spelen in Peking.

Als ik het indertijd goed heb begrepen van toenmalig Bondscoach Peter Nieuwenhuisen waren die blessures een gevolg van valpartijen tijdens wielerkoersen, omdat Nieuwenhuis wel iets zag in Wietse als wielrenner.

Persoonlijk heb ik wel veel bewondering gehad voor de prestaties die Wietse op vrij jonge leeftijd wist neer te zetten.
Jammer dat hij gestopt is, omdat hij nog jaren meegekund had.
Het gat met de Koreanen is nu wel erg groot en ons aanbod van talenten erg klein.

gr Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Online: 17h 23m 49s
Ik schiet graag: Zowel Fita Indoor als Fita Outdoor met Recurve en Compound.

Post Number:#34  Berichtdoor EmielCusters » 04 dec 2010 16:11

Ouwe schreef:Als ik het indertijd goed heb begrepen van toenmalig Bondscoach Peter Nieuwenhuisen waren die blessures een gevolg van valpartijen tijdens wielerkoersen, omdat Nieuwenhuis wel iets zag in Wietse als wielrenner.

Als je met wielerkoersen wielrenwedstrijden bedoeld heb je het niet helemaal goed begrepen, hij is namelijk nooit tijdens wedstrijden gevallen. Wietse heeft wel enkele blessures opgelopen tijdens conditietrainingen op de fiets maar die hoorde bij het gewone trainingsprogramma van alle schutters en ongelukken kunnen nu eenmaal gebeuren. Behalve als je thuis op de bank voor de tv blijft zitten maar daar wordt je niet fitter van ;)
EmielCusters
Kadet D Klasse

Post Number:#35  Berichtdoor Sebastiaan » 06 dec 2010 09:26

Het gat met de Koreanen is nu wel erg groot en ons aanbod van talenten erg klein.

gr Ouwe

Tja, Ouwe, de Koreanen..............dat is een heel ander verhaal :schutter_r: Hierbij een paar woordjes van coach Park over hoe de Koreanen in hun "boogwereld" staan ;)

Lets talk about the training system in Korea. One word describes the training system and should be kept in mind at all times focused. Remember this if nothing else, the system has but one interest and that is to produce Olympic Gold Medalist in the sport of archery. Notice I said Gold Medalist, in their system nothing else counts. From the beginning kids are attracted to archery because they want to win Olympic Gold like their idols. All coaching is done by coaches trained and certified by the system. Archers are trained in much the same way as Doctors or other professionals. It does not matter which school or coach a kid goes to he will be required to learn the same skills. Kids start archery at the elementary school level. Everything is provided by the system, all equipment and training expenses are provided for. Kids practice 2-3 hours everyday under the coach. They go through several steps to prepare to shoot a bow with arrows. First as much as 2 months with empty hands, drawing as if they had a bow. Stretch bands are used for another month or so. A bow with out arrows is used to do drawing exercises and finally they get to use arrows with clicker. Its easy to see why boredom is a big problem. At the end of this 4 to 6 month period they get to shoot targets at 20 meters. Many shoot over 300 points out of 360 right away! Half of the kids entering at this level drop out due to the performance demands. These kids cannot continue with archery because no private coaches and facilities exist! The distances shot by school kids are, elementary = 20 to 30 meters, Jr High = 30 to 50 meters, High school FITA distances and OR rounds with one arrow shoot off at the end of every day of practice. In Grade School and Jr.High School the training intensifies with 4-5 and 5-6 hours practice required respectively with roughly the same drop out rate. At the High school level things start to heat up quite a lot. The practice goes to 10 hours a day! A few hours prior to school and the balance after school, going to 9 and 10:pm each day! At first glance this seems excessive but two issues must be understood to appreciate this, one is (remember this?) the system is focused on one thing, Olympic Gold. The other issue is that these archers are all at the 1300 FITA level, and that is the rub. Coach Park correctly pointed out that at this level in order to break through the 1300 barrier a person must shoot a lot of arrows, even more arrows than the 1340 archer! This is reflected in the fact that High School kids practice the most of all the levels, more than even the National Teams. College archery teams try to get the best high school kids for their teams. Company teams are the next level, companies hire individuals as archery team members and their only job is to train and compete for the company. National Teams are at the highest level a person can reach, They are fully funded professionals who train and prepare for one thing (do you remember what that is?). What do all these archers do when training? Nothing surprising at all, just lots of it. Lots of focus on improving scores. One interesting thing they do is shoot a round with empty hands and just visualize the shot. During this round they keep score just as if they were shooting arrows. They score themselves based on how they feel the shot would score. When finished they will shoot and score a round with arrows. Very often the two scores will have just a few points difference. The object is to learn what a 10 feels like. Prior to major tournaments the team does demonstration tournaments at major sporting events such as Baseball. The spectators are encouraged to cheer and shout to simulate tournament conditions. Speaking of spectators, archery is not a big spectator sport in Korea, the same as in the USA. Conditioning is emphasized and the level of this conditioning is reflected by the following fact. The National Sports Organization (I don’t know their correct name) similar to our USOC tested all athletes for lower body strength. Of all the sports tested, archers came in 2nd to only the weight lifters! Think about that the next time you wonder what the Korean secret is. How then does a 17 year old Korean lady end up on the Olympic team? The system of team selection is very democratic. Open team trials are held 6 times through the year to select the best archers for competition in international tournaments. These selection tournaments are the most difficult tournaments the Korean archer will ever face. The qualifying score at these tournaments is 1310 in the last year. These qualification tournaments are held in very high regard and require the highest performance from the competitors. The best must prove them selves over and over, which explains why the team members keep changing. The total number of archers in this system is 1500. The total number of coaches is around 200. Remember I said the system is focused. If you are not on one of these teams you are not shooting FITA style archery. No private coaches or clubs or facilities exist.

Greetz Seb.
Homo sapiens non urinat in ventum.
Sebastiaan
Kadet A Klasse

Afbeeldingen: 2
Heeft bedankjes: 2
Online: 22h 36m 22s
Ik schiet graag: Recurve, indoor, 25m1 en outdoor (FITA)

Post Number:#36  Berichtdoor die-languh » 06 dec 2010 10:38

Dat jij als oud kernploegschutter moeite hebt met mijn mening is de meesten wel bekend, maar ga geen spijkers op laag water zoeken, evenals Sander Dolderman (languh).

Ik zoek zeker geen spijkers op laag water, en je mag best weten dat ik zeer veel respect voor je heb als schutter, echter pak je somige dingen gewoon op een vreemde manier op, en daar heb ik wel wat tegen ja. Het provocerende gedrag dat je niet alleen op het forum uit maar ook in interviews met krant en televisie doet, doet onze sport gewoon geen goed, en daar heb ik een probleem mee.
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery
die-languh
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankjes: 2
Online: 1d 7h 57m 45s
Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Post Number:#37  Berichtdoor ninja » 07 dec 2010 09:27

Tja, soms is de Waarheid hard, en niet altijd passend in je straatje
dan gaan mensen schreeuwen, en afgeven op anderen, heeft echter veel met levens ervaring te maken.
Wees gerust, men wordt vanzelf ouder !

Ninja
ninja
Aspirant A Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 6h 26m 55s

Vorige

Keer terug naar Kritiek en Commentaar