Schiet mij maar lek!

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Schiet mij maar lek!

Post Number:#1  Berichtdoor guust » 11 nov 2010 17:54

Kreeg net in mijn mailbox dat het Congres op papendal van 6 november een succes was. Dat is mooi. Kan alleen iemand mij uit leggen waarom Wietse (die ook sprak), in de Telegraaf van weken geleden in een kort interview doodleuk vermeld; 'dat als je de 30 ben gepasseerd' je niet meer mee telt in de topsport! Is dit de manier om sporters positief te stimuleren of goede tools te geven in hun sport. Of ligt volgens hem die 'magische' grens van 30 hem zelf zwaar op de maag? Een leuke klap in het gezicht van de schutters/sters die al jaren hun sport beoefenen op zowel hoog - en laag Nederlands en internationaal niveau. Om maar te zwijgen van hen die net die grens naderen of net gepasseerd zijn! Is dit de manier van 'van Rossums' betoog in de praktijk brengen? Of heeft hij nog 'een blik' jonge toppers die hij morgen optrekt/ :euh:

Toch een sportieve groet aan jullie.

Guust
guust
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 33m 45s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Schiet mij maar lek!

Post Number:#2  Berichtdoor ninja » 12 nov 2010 10:17

Triest zo,n uitlating, neemt de ouderen dus niet serieus, fijn als je daar door geholpen wordt in de winkel waar hij werkt(te).!!

hij moet eens kijken naar Ouwe, dacht dat die 65 of zo was, deze man geeft iedere over het paard getilde bonds sporter het nakijken met zowel recurve als compound.
Hoezo individuele trainer, dieet,sport masage,bijdrage noc-nsf.

gewoon hard trainen.

Ninja
ninja
Aspirant A Klasse

Online: 6h 26m 55s

Post Number:#3  Berichtdoor jan gerits » 12 nov 2010 13:17

Och ja Wietse is nooit mijn favoriet geweest :lol:
jan gerits
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 2
Online: 1d 11h 20m 33s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: 25mtr 1 pijl en zoveel mogelijk rozen

Post Number:#4  Berichtdoor buitenbeentje » 12 nov 2010 14:21

Is het hier gebruikte citaat niet nogal uit zijn verband gerukt? Wietse is misschien niet jullie favoriet, maar hij is wel iemand die hard werkt om de Nederlandse handboogsport naar een hoger plan te helpen. Zo is hij is zes dagen per week op Papendal te vinden.
Overigens had je op het handboogcongres hierover met hem in discussie kunnen gaan, dan had hij er zeker op gereageerd.

Mocht iemand een scan van het artikel hebben, dan zou ik daar graag een scan van hebben.
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 15h 17m 47s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#5  Berichtdoor knorretje » 12 nov 2010 15:46

Dat zal hem geraden zijn dat hij 6 dagen op papendal is dat is zijn werk.
Ik ben ook 5 dagen ergens in Nederland voor mijn werk.
:field: Wesley
knorretje
Aspirant Ere Klasse

Afbeeldingen: 0
Online: 17h 22m 55s

Post Number:#6  Berichtdoor joost » 12 nov 2010 18:14

Of het uit zijn verband gerukt is weet ik niet, wat ik wel weet is dat er na de zomer sporters weg zijn gegaan uit papendal. Deze sporters zijn daar waarschijnlijk niet weg gegaan omdat ze het er erg naar hun zin hadden. Dus hij zal wel hard moeten werken, om überhaupt zijn doelstellingen te halen! Of heeft hij, zoals Guust suggereert nog een “blik” jong talent? Ik betwijfel het….
joost
Aspirant E Klasse

Online: 1h 11m 21s

Post Number:#7  Berichtdoor buitenbeentje » 13 nov 2010 11:09

Groepen veranderen nou eenmaal van samenstelling. Wie zit er meerdere jaren in een klas met de zelfde mensen, of heeft al een aantal jaren de zelfde groep collega's? Of het nou komt doordat iemand het gewenste niveau niet haalt, niet met de trainer / coach overweg kan, heimwee heeft, het financieel niet rond krijgt of nog andere reden, dat is nou eenmaal niet tegen te houden.
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 15h 17m 47s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#8  Berichtdoor joost » 13 nov 2010 14:39

Klopt daar heb je gelijk in. maar de vraag is hoe groot is dat “natuurlijk”verval? Als ik me niet vergis zitten er momenteel 4 a 5 mensen bij het papendal team. Na wat mij ter oren is gekomen zijn er deze zomer 3 sporters afgevallen. Dit is een verlies ( in het meest gunstige opzicht ) van 37% voor de groep’s totaliteit, wat veel te groot is .En dus in mijn ogen ook geen “natuurlijk”en stabiel verloopt van een groep is. Wij als leden investeren indirect ook in deze groep, en hope natuurlijk op een goede en verdienstelijke afloop, zaak is dan natuurlijk wel dat er ook mensen binnen deze ploeg blijven! Het roept bij mij ook meteen de vraag op of het budget ( nu er minder sporters zijn ) ook is ( naar benden ) aangepast? of word dit ergens onder weg “geschreven”….
joost
Aspirant E Klasse

Post Number:#9  Berichtdoor Ouwe » 16 nov 2010 13:54

Joost,verbaast zich dat er een grens wordt genoemd van 30 jaar.
Buitenbeentje, denkt dat dit mogelijk uit zijn verband gerukt is, maar dat is niet zo.
Buitenbeentje geeft wel heel correct aan wat de mogelijke oorzaken zijn van vertrek uit Papendal en Jong Oranje.

De doelstelling is, dat alleen schutters uit de opleidingschool van de NHB, lees Papendal, de nationale kernploeg gaan vormen. Als je nu in de kernploeg zit heb je nog kansen om hiervan deel te blijven uitmaken.
Andere toppers ( Breedte sport)hebben vrijwel geen enkele kans meer, vanwege het aanwijsbeleid dat is ingesteld circa 5 jaar geleden toen tijdens een selectie wedstrijd alleen Peter Elzinga en Ouwe de limiet schoten in de Compoundklasse.
Ouwe kwam niet uit de opleiding, maakte geen deel uit van de kernploeg en paste mogelijk niet in de groep met jonge schutters. Verder zou hij conditioneel niet kunnen deelnemen aan conditietrainingen.
Prestatie werd dus ondergeschikt.
Het afgelopen outdoorseizoen na een wedstrijd in Almere liet Hans Schoofs ( 27 jaar ???)mij weten dat men hem eigenlijk al te oud vond voor de kernploeg Recurve.
Dus de uitlating van Wietse is niet uit zijn verband gerukt, het is beleid/strategie.
Het houdt in dat een breedtesporter van middelbare leeftijd, hoe goed ook, geen kans meer maakt om internationaal nog aan de bak te komen, nu de normale selectie wedstrijden vanuit het verleden, niet meer plaatsvinden.

gr, Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Heeft bedankjes: 1
Online: 17h 23m 49s
Ik schiet graag: Zowel Fita Indoor als Fita Outdoor met Recurve en Compound.

Post Number:#10  Berichtdoor die-languh » 16 nov 2010 17:58

Ik vind het wel leuk om te lezen eigenlijk, de uitlatingen van wietse zijn bij mij niet bekend daar kan ik ook niet over oordelen.
Maar wat ik wel grappig vind is dat er vorig jaar en het jaar daarvoor nog geklaagd werdt dat Henny van den Boogaard en Fred van Zutphen volgens velen wel aan vervangen toe waren omdat ze zo oud waren!!! En nu zegt Wietse, zoals ik hier boven lees dat "'dat als je de 30 ben gepasseerd' je niet meer mee telt in de topsport!'" en nu wordt er door velen gezegt dat dit schandalig is en hij dit niet mag zeggen... omdat je de ouderen hier mee benadeeld, nee nu zijn we lekker bezig...

Ik denk persoonlijk dat bij boogschieten de leeftijd er niet echt toe doet, we zien zoveel verschillen in de schietsport kwa leeftijd. en dit is niet alleen binnen de compound klasse.
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery

Voor dit bericht heeft die-languh dankbaarheid ontvangen van :
geertdv
die-languh
Kadet Ere Klasse

Online: 1d 7h 57m 45s
Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Post Number:#11  Berichtdoor Grimlock » 16 nov 2010 19:23

die-languh schreef:Ik vind het wel leuk om te lezen eigenlijk, de uitlatingen van wietse zijn bij mij niet bekend daar kan ik ook niet over oordelen.
Maar wat ik wel grappig vind is dat er vorig jaar en het jaar daarvoor nog geklaagd werdt dat Henny van den Boogaard en Fred van Zutphen volgens velen wel aan vervangen toe waren omdat ze zo oud waren!!! En nu zegt Wietse, zoals ik hier boven lees dat "'dat als je de 30 ben gepasseerd' je niet meer mee telt in de topsport!'" en nu wordt er door velen gezegt dat dit schandalig is en hij dit niet mag zeggen... omdat je de ouderen hier mee benadeeld, nee nu zijn we lekker bezig...

Vorige keer klaagde de ene helft, nu de andere helft... Het is maar zelden goed. ;)

Belangrijk is echter wel dat een selectie eerlijk (lees: volgens duidelijke vooraf vastgestelde regels) en vooral ook transparant verloopt; Openheid en inzicht in dit soort besluitvorming leidt tot begrip onder de mensen. Ik ken de betreffende uitspraak verder niet en zou hem dan wel graag in context van het hele interview/artikel/gesprek bezien. Wat is er nog meer gezegd, zat er motivatie bij etc. etc. Heeft de Telegraaf wat 'weggelaten'? Dat zou ook niet de eerste keer zijn...

Persoonlijk ben ik geneigd te zeggen dat iedereen die bereid is zich in te zetten en consistent (dus niet op basis van een eenmalig resultaat of een enkele kwalificatie) aantoont dat hij of zij op topniveau kan presteren en aan de voorwaarden kan voldoen, een kans zou moeten krijgen, ongeacht leeftijd. Dat gezegd hebbende, ik ben geen topschutter dus ik kan me er niet bepaald druk om maken. :lol:
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#12  Berichtdoor straat » 17 nov 2010 00:41

Ik kan heel goed begrijpen dat de NHB graag wil investeren in jong talent, daar lijkt me niets mis mee. Dat ze voor 100% inzetten op de jeugd is een keuze waar je over kan twisten, maar dat moeten we overlaten aan de bondsraad, dat zijn de vertegenwoordigers van de vertegenwoordigers van de vertegenwoordigers van ons als lid van NHB (bekijk de organisatiestructuur van de bond eens, dan zou je na lang kijken erachter kunnen komen wie jou vertegenwoordigt in het bestuur en bij wie je dus terecht zou moeten kunnen als je iets aan te merken hebt).

Maar ik vind het verkeerd dat selectieprocedures voor belangrijke wedstrijden (Olympische Spelen/EK's/WK's/World Cups) bij voorbaat al mensen uitsluiten. Het doel lijk mij om zo hoog mogelijk te eindigen. Dat doe je toch met de beste schutters? Dat je een groep schutters geen training en ondersteuning wil geven omdat ze 'te oud' zijn is één ding maar dat je ze, zelfs als ze beter presteren, compleet negeert voor deelname aan competitie op het hoogste niveau is een tweede. Ik denk dat niemand er op zit te wachten dat betere schutters thuis gelaten worden.

Als we even naar de top 10 van de wereldranglijst recurve heren kijken dan zien we dat 20% ouder is dan 30. Dit percentage stijgt als we naar de beste 20 kijken. Bij de dames is dit wel lager maar toch nog 10%, niet niks.
Code: Selecteer alles
1   Dong-Hyun IM          1986
2   Brady ELLISON         1988
3   Michele FRANGILLI     1976
4   Chang-Hwan LEE        1982
5   Jayanta TALUKDAR      1986
6   Jin Hyek OH           1981
7   Romain GIROUILLE      1988
8   Simon TERRY           1974
9   Viktor RUBAN          1981
10   Marco GALIAZZO       1983

Als we naar compound kijken dan zijn 6 van de 10 beste mannen 30+ en 3 van de 10 vrouwen.
Kijken we naar de Nederlanders in deze top-10 rijtjes, dan staan daar Irina Markovic en Peter Elzinga tussen. De één is 30+ en de ander is dat over 2,5 maanden ook. Je zou hieruit kunnen afleiden dat het juist de 'ouderen' zijn die het op mondiaal niveau voor Nederland goed doen. Bij de heren compound zijn er 3 Nederlanders die in de hele lijst voorkomen, warvan er 1 30+ is en een ander dus bijna. Bij de dames compound: 3 van de 4 zijn 30+. Kijken we naar recurve, dan staan er voor Nederland geen 'oudjes' op de lijst. Zou dat komen doordat zij niet meer mee mogen doen namens Nederland? Gelukkig kunnen we erg trots zijn op de plaatsen van onze jongere vertegenwoordigers: 67, 75, 208, 339, 335 en 455. Plaatsen die uitstekend passen bij de ambitie van sport in Nederland, meedraaien in de top.

Nu ben ik even uitgegaan van 30, zoals hier geroepen werd. Maar feit is dat de NHB niets aan talentontwikkeling wil doen voor mensen ouder dan junioren. Voor de NHB is 21 al te oud. In het meerjarenplan 'Pijlen op 2012' werd nog melding gemaakt van werkgroepen voor talentontwikkeling van niet-junioren. Navraag bij de NHB leverde een reactie van bestuurder Cess van Alten op:
De werkgroepen 'noord' en 'zuid' zijn inmiddels opgeheven.
Het doel van deze groepen was om zoveel mogelijk sporters de mogelijkheid te bieden zich te ontwikkelen, na het bereiken van de 18-jarige leeftijd werd men immers al als senior bestempeld.
Zoals je weet zijn met ingang van dit jaar de leeftijdsgroepen verschoven.
Hierdoor vindt deze doelgroep nu aansluiting binnen de bestaande trainingsfaciliteiten van Rayon en JO.

Kijk even terug naar het rijtje hierboven en tel het aantal jonger dan 21. Of bespaar je de moeite, er zijn er geen.

Op de site van de NHB lees ik kreten als "Handboogsport: Voor iedereen! ... Handboogsport is een sport die nog goed te leren is op oudere leeftijd. Het is geen ingewikkelde sport."
Daar staat dan niet bij dat je niet al te goed mag presteren. Dat je bijvoorbeeld zelfs als Nederlands kampioen zijnde niet wordt uitgenodigd voor de selectieprocedure om naar het EK voor die discipline te kunnen gaan. Een procedure waar overigens verder niet over gecommuniceerd wordt, waarvan uitslagen niet worden gepubliceerd. Openheid en transparantie? haha :dag:

Maar hierover klagen op dit forum heeft weinig zin ben ik bang. Wat je wel kan doen is je vertegenwoordiging in de bondsraad vertellen waar je het niet mee eens bent of wat je graag anders zou zien. Voor een (helaas niet actueel) overzicht van bondsraadleden kijk je op http://www.handboogsport.nl/organisatie/info.php?t=br Zij vergaderen zaterdag as als ik het goed heb en zij zijn in theorie de hoogste macht.

Het kan natuurlijk dat de vertegenwoordiging van jou rayon niet naar jou direct wil luisteren, je bent tenslotte maar gewoon een betalend lid. Dan moet je zorgen dat je verenigingsbestuur het met je eens is en je opmerking wil overbrengen in een rayonvergadering. Als de andere verenigingen uit het rayon het nou ook met je vereniging eens zijn, en ook nog eens aanwezig op deze vergadering, zouden de rayonvertegenwoordigers in de bondsraad dit op nationaal niveau ter sprake kunnen brengen. Mochten de andere rayons het nou met jou rayon eens zijn, dan is het slechts een kwestie van weer een paar organisatielagen naar beneden om de verandering door te voeren. Dit is natuurlijk ook het proces dat je moet doorlopen als je van mening bent dat het proces niet goed functioneert en moet veranderen omdat jou stem maar moeilijk gehoord kan worden. In tegenstelling tot je stem volgt je bondsbijdrage jaarlijks een wat meer directe en aanzienlijk snellere route, zo lijkt het.
straat
Aspirant Ere Klasse

Online: 144d 22h 50m 47s

Post Number:#13  Berichtdoor straat » 17 nov 2010 01:53

Ik hoop dat ik bovenstaand verhaal gebaseerd heb op verkeerde of onvolledige informatie. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat niet onze hoogst scorende schutters uitgezonden worden om ons op de belangrijkste evenementen te representeren.
Laatst bijgewerkt door straat op 17 nov 2010 01:54, in het totaal 1 keer bewerkt
straat
Aspirant Ere Klasse

Post Number:#14  Berichtdoor Grimlock » 17 nov 2010 10:47

straat schreef:Een procedure waar overigens verder niet over gecommuniceerd wordt, waarvan uitslagen niet worden gepubliceerd. Openheid en transparantie? haha :dag:

En dat is inderdaad niet goed... Ik wilde het alleen niet zo scherp stellen om de discussie niet weer te laten verzanden in 'NHB-bashing' zoals dat op zijn engels wordt gezegd. Maar er is veel ruimte voor verbetering.

Overigens heb ik weinig vertrouwen in het bewandelen van de weg naar de bondsraad. In het verleden heb ik zo wel eens dingen aangekaart (zoals kledingvoorschriften en wat andere zaken) via de rayonvergadering. Ik denk dat zij het wel hebben doorgegeven, maar ik heb op geen enkele manier enige reactie ontvangen of gezien, ook niet in notulen etc (voor zover beschikbaar)..... :thumbdown:
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#15  Berichtdoor Ouwe » 17 nov 2010 12:04

De statistiek die "straat" heeft weergegeven klopt volgens mij wel.
Het is echter geen juiste afspiegeling van de prestaties.
Als je niet wordt geselecteerd om uitgezonden te worden vanwege je leeftijd of anders, kun je nooit op die lijst voorkomen.
Het is niet alleen in Nederland dat je vanwege leeftijd niet meer in aanmerking komt, België heeft om die reden ook Philippe Prieels aan de kant geschoven, die tot voor twee jaar terug nog wel internationaal actief was.
Het is misschien wat kortaf gezegd, maar als je niet uit de opleidingschool komt kan er sier met je gemaakt worden.
Er zijn in ons land voldoende talenten, zo wel jong als oud, die niet de mogelijkheid krijgen zich te ontwikkelen of al vroegtijdig om zeep worden geholpen, door de wijze waarmee er wordt omgesprongen.
Persoonlijk pleit ik voor jaarlijks vier selectiewedstrijden die open staan voor iedereen en waarvan de drie beste resultaten tellen om aangewezen te worden voor uitzending.
Mochten er dan schutters zijn van buiten jong oranje of de huidige kernploeg die zich weten te plaatsen, kan alleen Topsport zich achter de oren krabben.
Het is dan altijd nog zo dat een sporter kan bedanken, als dat niet zijn doelstelling is.

gr, Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Post Number:#16  Berichtdoor ninja » 17 nov 2010 12:31

Wijze woorden ......!
:klappen: :klappen: :klappen:
zou goed zijn als oude, de bonds garde eens een paar dagen zou mogen onderwijzen.
ninja
Aspirant A Klasse

Post Number:#17  Berichtdoor Trisser » 17 nov 2010 12:53

Hallo

Ik wil het eigenlijk maar kort houden.
Uit mijn verleden als amateurwielrenner ( tot 36 jaar) en daarna langeafstandsloper ( tot 67 jaar) is er maar een definitie van topsport. Je probeert de beste te worden. En om dat te worden moet je de beste op één na verslaan. Als ik in aanmerking zou komen om uitgezonden te worden terwijl ik 3e sta op de ranglijst en de anderen worden gepasseerd omdat ze te oud zijn en dus niet voor een andere reden dan zou ik niet eens gaan. Maar misschien ben ik wel te sportief. Tevens vraag ik mij af wat de NHB zou doen als er een ( prof) schutter zou zijn van pak weg 40 jaar die alle wereldbeker en andere belangrijke wedstrijden schiet en daarin aan de leiding gaat???. Ze zoeken het maar uit .

Houdoe, Leo NHB trainer 3 :(
Trisser
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 5
Online: 5d 14h 7m 52s
Ik schiet graag: Indoor, 25 mtr 1 pijl, wintercompetitie en 3D.
Recurve Yahama YTSL en Jachtboog.

Post Number:#18  Berichtdoor die-languh » 17 nov 2010 15:06

vanwege het aanwijsbeleid dat is ingesteld circa 5 jaar geleden toen tijdens een selectie wedstrijd alleen Peter Elzinga en Ouwe de limiet schoten in de Compoundklasse.

Ouwe, Heb jij destijds zelf niet aangegeven dat je niet mee wou, kan me herrineren dat de bondscoach destijds daar iets over had gezegt.

Ook als we jou spelletjes zien op de omroep flevoland dan maak je je zelf natuurlijk totaal niet geliefd, en sta ik er niet van te kijken dat ze jou niet mee nemen als teamlid.

Verder vind ik dat de procedure zoals die nu gaat met de EK indoor prima, iedereen heeft in mijn ogen gelijke kansen op een plek in het EK team, zoals er nu al 5 of 6 man de scores hebben geschoten bij de compound heren. de beste moet gaan..
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery
die-languh
Kadet Ere Klasse

Online: 1d 7h 57m 45s
Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Post Number:#19  Berichtdoor straat » 17 nov 2010 19:50

De eisen voor de EK indoor zien er vrij helder uit, maar dan nog zijn ze erg subjectief in het geval er meer dan drie mensen de limieten halen.
In het geval van een coulanceregeling, en wanneer er meer dan 3 sporters in een categorie voldoen aan de selectienorm, zal de keuze afhankelijk zijn van de volgende criteria:

Behaalde prestatie op NK Indoor 2011
Commitment aan het programma
Geleverde prestaties in het verleden
Inpasbaarheid in het team
Scores van de (inter)nationale selectiewedstrijden

Niet duidelijk is vooraf hoe zwaar elk van deze criteria meeweegt noch wat elk van deze punten precies betekent. Als je zegt: "De drie hoogst geklasseerden op het NK die de limieten geschoten hebben mogen naar het EK" of je maakt een ingewikkelde formule waarin deze criteria als variabelen zijn opgenomen, dan weet iedereen vantevoren waar hij/zij aan toe is en houd je elke schijn van discriminatie/belangenverstrengeling/etc tegen.

Je zegt zelf al dat er al 5 of 6 man de limietscores geschoten hebben. Dan is het een subjectieve keuze wie er wel en wie er niet gaan, terwijl dat niet nodig is. Een selectie op basis van scores en klasseringen alleen is objectief en transparant. Een selectie op basis van de genoemde criteria achteraf is dat niet. Er is altijd wel een criterium in het lijstje om iemand niet te laten gaan. Als schutter A (leeftijd 18), B (19), C (26) en D (58) de limieten hebben gehaald en de coach wil D niet meehebben vanwege zijn 30+ leeftijd dan is er met de voorgenoemde selectiecriteria wel een mooi verhaal van te maken waar de leeftijdsdiscriminatie niet in voor komt. Of van de andere kant bekeken, schutter D kan denken dat er duistere redenen zijn om hem/haar niet te selecteren, zoals leeftijd of het niet deel uit maken van dezelfde trainingsgroep als A, B en C, terwijl het toch echt aan de prestaties ligt.

Het voorkomt gewoon een hoop gezeur zoals deze discussie als procedures open (voor iedereen toegankelijk) en transparant zijn.

Ik vraag me wel af, zijn er in het verleden problemen geweest met de selectie van mensen die niet inpasbaar bleken te zijn in een team of niet comitted waren aan het programma? Of is zoiets een standaard voorbehoud wat elke sportbond uit voorzorg maakt? Ik draai nog maar kort mee in deze sport.
Laatst bijgewerkt door straat op 17 nov 2010 20:06, in het totaal 2 keer bewerkt
straat
Aspirant Ere Klasse

Post Number:#20  Berichtdoor Ouwe » 17 nov 2010 20:01

die-languh, schrijft dat ik in het verleden heb gezegd, dat ik geen deel wilde uitmaken van de kernploeg.
Ik ben indertijd wel gepolst of ik eventueel in de kernploeg zou willen als er een beroep op mij gedaan werd.
Daarop heb ik ontwijkend geantwoord( dat weet ik nog niet) omdat ik nog niet gevraagd was.
Ik zat daar ook niet op te wachten en het antwoord zou ook "nee"geweest zijn, maar het is mij nooit direct gevraagd.

Als je graag wilt dat ik nog even die z.g spelletjes bij omroep Flevoland, onder de aandacht breng, dan doe ik dat.
Ik denk niet dat een aantal sporters daar blij mee is, als er weer oude koeien uit de sloot gehaald worden.
De laatste keer heeft het wel geleid tot opheffing van het Compoundteam van Emmeloord, met uitsluitend veteranen.
Het team van Emmeloord nam zes keer deel aan het NK en stond zes keer op het podium.

gr, Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Post Number:#21  Berichtdoor Ouwe » 24 nov 2010 17:16

In het jaarplan 2011 dat openbaar is gemaakt, staat in, dat men de kernploeg doel nog meer wil verjongen, als ik het goed heb gelezen. Dus geen 30 jaar maar nog jonger.
Straat, geeft aan dat er altijd wel onduidelijke redenen kunnen worden gevonden om iemand te weigeren, ongeacht zijn prestaties en of leeftijd. Hij heeft daar volkomen gelijk in.

Inmiddels heb ik van verschillende kanten de vraag gekregen waarom ik niet op de deelnemerslijst van F 2 F sta.
Daar wil wel antwoord opgeven.
Op de eerste plaats was ik niet gevraagd, in tegenstelling tot eerdere toernooien toen ik vooraf persoonlijk werd benaderd door de organisatie.
Daarbij kwam dat mijn wedstrijdboog het begaf na de eerste Regiowedstrijd ( 594 punten)
Heb daarna niet meer getraind en alleen nog een A- wedstrijd en een Regiowedstrijd geschoten met mijn reserveboog om voldoende punten te vergaren voor mogelijke deelname aan het N K.
Wel heb ik de organisatie van F2F per mail gevraagd om op basis van hoog Nationaal niveau ( criteria voor rechtstreekse toelating ) te worden toegelaten. Twee keer achtereen 2e op NK, wereldrecord over 12 pijlen en 594 in de eerste wedstrijd.
Per mail kreeg ik het antwoord dat men dat niet wilde doen en ik me twee dagen later maar via de openronde in Amsterdam moest zien te plaatsen.
Daar ben ik niet op ingegaan.
Vandaag kreeg ik bericht uit Loenen dat mijn oude wedstrijdboog ( 10 jaar)weer klaar is.
Mathews heeft gratis een nieuw middenstuk toegestuurd.

gr, Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Post Number:#22  Berichtdoor joost » 24 nov 2010 18:11

Verjonging lijkt me een ambitieus streven. Maar hoe groot is de groep vandaag de dag met potentiële jonge talenten? En wat is er in de loop der jaren afgevallen? Oftewel wat gaan we overhouden in 2012?
joost
Aspirant E Klasse

Post Number:#23  Berichtdoor straat » 24 nov 2010 19:13

Ouwe schreef:In het jaarplan 2011 dat openbaar is gemaakt, staat in, dat men de kernploeg doel nog meer wil verjongen, als ik het goed heb gelezen. Dus geen 30 jaar maar nog jonger.
Straat, geeft aan dat er altijd wel onduidelijke redenen kunnen worden gevonden om iemand te weigeren, ongeacht zijn prestaties en of leeftijd. Hij heeft daar volkomen gelijk in.

Inmiddels heb ik van verschillende kanten de vraag gekregen waarom ik niet op de deelnemerslijst van F 2 F sta.
Daar wil wel antwoord opgeven.
Op de eerste plaats was ik niet gevraagd, in tegenstelling tot eerdere toernooien toen ik vooraf persoonlijk werd benaderd door de organisatie.
Daarbij kwam dat mijn wedstrijdboog het begaf na de eerste Regiowedstrijd ( 594 punten)
Heb daarna niet meer getraind en alleen nog een A- wedstrijd en een Regiowedstrijd geschoten met mijn reserveboog om voldoende punten te vergaren voor mogelijke deelname aan het N K.
Wel heb ik de organisatie van F2F per mail gevraagd om op basis van hoog Nationaal niveau ( criteria voor rechtstreekse toelating ) te worden toegelaten. Twee keer achtereen 2e op NK, wereldrecord over 12 pijlen en 594 in de eerste wedstrijd.
Per mail kreeg ik het antwoord dat men dat niet wilde doen en ik me twee dagen later maar via de openronde in Amsterdam moest zien te plaatsen.
Daar ben ik niet op ingegaan.
Vandaag kreeg ik bericht uit Loenen dat mijn oude wedstrijdboog ( 10 jaar)weer klaar is.
Mathews heeft gratis een nieuw middenstuk toegestuurd.

gr, Ouwe

Ouwe, het is wel zo dat op het moment van contact met de F2F-organisatie, blijkbaar 2 dagen voor de open selectie rondes, het toernooi voor de compound heren al overvol zat. Dus begrijpelijk dat je naar de selectiewedstrijd werd verwezen. Ben je niet in een veel eerder stadium door de bond benaderd voor een van hun gereserveerde plekken?

Goed om te horen dat je boog weer gerepareerd is. Ben benieuwd wat je er weer mee kan laten zien!

Heb ook even het jaarplan doorgenomen, moet zeggen dat ik het jammer vind dat er geen concrete plannen in staan wat betreft outdoor wedstrijden.
Belangrijkste streven van de DCO in 2011 is dan ook om losse evenementen aan elkaar te verbinden en samen te (doen) werken.

Moet ik hierbij denken aan zoiets als de Archery GB National Series? Het zou heel mooi zijn als dat topprioriteit is. Een nationale ranglijst?
straat
Aspirant Ere Klasse

Post Number:#24  Berichtdoor ninja » 24 nov 2010 23:13

wederom blijkt dat ,,de bond,, weinig op heeft met mensen die erg hoog presteren, maar van oudere leeftijd zijn, en niet in het gareel lopen van hen die bestaan van onze gelden.
schandalig dat je niet door de organisatie F2F bent benaderd Oude ,als Nationale Topper om ons als sporters hier in Ned. te vertegenwordigen.
Waarschijnlijk Hoogmoed, maar kwam dat niet ten val ....!

De tijd zal het leren.

Ninja.
ninja
Aspirant A Klasse

Post Number:#25  Berichtdoor Ouwe » 25 nov 2010 16:52

Ik vind dat het nu teveel op mij wordt toegespitst, dat is niet terecht.
Ik probeer op te komen voor het algemeen belang en ben gewoon van mening dat de beste prestaties moeten tellen.
Zo als ik al eerder aangaf, dat er een viertal selectie wedstrijden moeten komen waarvan de beste drie resultaten bepalend zijn voor uitverkiezing, ongeacht leeftijd, kernploeg of jong oranje.
Laat iedereen er maar voor knokken.
Straat, gaf aan dat het F2F toernooi al vol zat, maar toen ik mijn verzoek deed stonden er 92 sporters op de deelnemerslijst, vandaar mijn verzoek aan de organisatie.
Verder wil ik duidelijk aangeven dat ik nooit door de bond ben benaderd om Nederland te vertegewoordigen, ook niet bij eerdere toernooien van F2F.
In 2004 werd ik uitgedaagd door de bondscoach toen ik daar zat te kijken en hij dacht dat ik dat niet aan zou kunnen.
In 2005 wilde ik laten zien dat ik mentaal sterk genoeg was en miste ik de halve finale op 1 matchpunt na, nadat ik ook de laatst overgebleven Nederlander had uitgeschakeld, op mezelf na natuurlijk.

gr, Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Volgende

Keer terug naar Kritiek en Commentaar