NHB website

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

NHB website

Post Number:#1  Berichtdoor CW1 » 28 sep 2012 19:34

Wie vind de nieuwe website van de NHB een verbetering?

Sinds de introducering van de nieuwe NHB website blijft deze behoorlijk onvolledig. Prestaties van onze topschutters worden vlot gepubliceerd. Mooi, want zij zijn het uithangbordje van de handboogsport. En cursussen en handboogcongres worden netjes gemeld, de NHB is dus toch wel ergens mee bezig. Alleen, een aantal subpagina`s, hoe heten ze officieel?, geven verwijzigingen of links aan die er vervolgens niet zijn of niet reageren. Het gebruik van de wedstrijdkalender, die op verschillende manieren opgeroepen kan worden maar je krijgt toch iets anders, is een beetje een crime. Rayonpagina`s ontbreken, uitgezonderd Rayon 1 maar daar is vervolgens ook niets te vinden. En laat ik dan maar zwijgen over bondsraadverslagen e.d. die de bond behoort te publiceren.

Bij mij is het beeld opgeroepen dat de communicatie met de leden alleen maar slechter is geworden. Een nieuwe website o.k., maar breng die dan pas als deze compleet is en goed functioneert.
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 15h 48m 59s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: NHB website

Post Number:#2  Berichtdoor Grimlock » 30 sep 2012 11:24

Het grootste probleem wat ik er tot nu toe mee heb is dat meer dan de helft van de inschrijvingen die ik probeerde te doen op wedstrijden nooit bij de verenigingen zijn gearriveerd. Moest er dus met de hand achteraan mailen...

Verder mis ik her en der informatie die op de oude site wel aanwezig was.
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#3  Berichtdoor Pompiedom » 30 sep 2012 18:53

Wat ons in ieder geval opviel is hoe ontzettend lastig het bleek om het NK 3D op de agenda te krijgen. Na heel veel moeite is het uiteindelijk gelukt om de volgende mededeling in de agenda te krijgen: 'NK3D 15 september, Vlissingen'.
Los van het feit dat het NK een tweedaagse wedstrijd is, hebben we het niet hier over een bijeenkomst met enkele tientallen schutters.
Ik blijf me er over verbazen dat je een navigatie in elkaar steekt waar 3D-wedstrijden een aparte knop krijgen maar dat er vervolgens alleen een heel minimale vermelding van één wedstrijd in staat.
Er zijn door het jaar vele 3D-wedstrijden met maar al te vaak bijna 200 deelnemers. Wat laat de NHB hier veel liggen en waarom?
Omdat er maar één officieel NHB-erkende 3D-wedstrijd is? Namelijk het NK?
Tja, dan rent inderdaad een heel grote groep schutters gillend weg omdat die geen interesse heeft in geneuzel over dat handjevol topschutters.
Pompiedom
Beginner

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 1
Online: 59m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Longbow Bodnik Cayuga 66#, 50 lbs
Jachtboog Kar 69# 50 lbs
Ik schiet op alles. 3D, blazoen, binnen of buiten. Dierlijk, plantaardig of mineraal.
Levende nachtmerrie van bezemstelen.

Post Number:#4  Berichtdoor CW1 » 04 okt 2012 09:33

Ik heb inmiddels enkele schutters uit mijn regio gesproken die ook niet zo enthousiast waren over de vernieuwde NHB site. Hopelijk brengt de NHB er op korte termijn flink wat verbetering in aan.
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#5  Berichtdoor CW1 » 09 okt 2012 12:05

Verder niemand die suggesties heeft ter aanvulling c.q. verbetering van de NHB-website? Zijn we in meerderheid tevreden met het neergezette resultaat tot nu toe?
Let wel; het gaat mij niet om het afkraken van de website, zeker niet. Maar naar mijn oordeel moet er toch wel nog het e.e.a. aan gedaan worden en ik zie daar geen vorderingen in.
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#6  Berichtdoor ThomVis » 09 okt 2012 14:15

Wat ik mis aan de site is waarom handboogschieten leuk is. Op de oude site stond bijvoorbeeld de 10 basisstappen en inleidende verhaaltjes over boogschieten en 3d. Voor een aankomend boogschutter die op het web aan het zoeken is naar zijn/haar volgende stap zal op de huidige site geen leidraad of motivatie vinden, alleen een link op zoek naar verenigingen zonder verdere uitleg. De site begint voor de rest meteen met bondwerk en agenda’s, wat voor een beginnend schutter/ster zou kunnen afschrikken ("ik wil alleen maar pijlen schieten").
Plus wat er geplaatst is, is nog niet compleet. Bijvoorbeeld onder Wedstrijdsport -> Gezondheid -> Warming Up staat "Hieronder zie je een aantal oefeningen die je kunt doen", ik zie ze niet.
ThomVis
Kadet D Klasse

Heeft bedankjes: 10
Online: 2d 13h 58m 36s
Ik schiet graag: Recurve target

Post Number:#7  Berichtdoor Handboogsport » 15 okt 2012 14:47

De website is inderdaad nog verre van compleet en we werken er hard aan om die achterstand weg te werken. We zijn ons zeer goed bewust wat er nog moet verbeteren. Sinds een aantal weken ben ik bij de NHB aangesteld om alle algemene communicatie te verzorgen en de website valt daar uiteraard onder. Veel content van de oude site moet nog overgezet worden, aparte gedeeltes voor de Rayons komen er zeker (maar we zijn nog niet uit over de vorm waarin), de kalender werkt nog niet zoals we graag zouden willen en zo zijn er nog heel veel punten. Doordat we zijn overgestapt op een ander CMS moeten sommige dingen opnieuw bedacht en opgezet worden; dat heeft tijd nodig. Ook de opmerking van ThomVis herkennen we en we komen dit najaar met iets nieuws op dat gebied. We werken dus keihard en er ligt nog heel veel werk op ons te wachten. Hopelijk hebben jullie nog een beetje geduld.

Neem intussen gerust contact op als je fouten tegenkomt of dingen niet werken: marc@handboogsport.nl

Marc van Wijk
Medewerker Communicatie
NHB

Voor dit bericht heeft Handboogsport dankbaarheid ontvangen van :
infinite
Handboogsport
Beginner

Heeft bedankjes: 1
Online: 3h 36m 52s

Post Number:#8  Berichtdoor CW1 » 16 okt 2012 11:08

Beste Marc,

Mooi dat jij, namens de NHB?, reageert. Jou antwoordt geeft tenminste duidelijkheid, en ik wens je succes met de verdere uitbouw van de website. Ik hoop dat e.e.a. vlot gaat lopen zodat tenminste informatie die voor de schutters van belang is (algemene beginnersinformatie - rayonpagina`s - wedstr.kal. - bondsraad e.d.) snel beschikbaar is.

Uit jouw antwoordt blijkt maar weer eens, en daar kun jij niets aan doen, dat er vooraf niet goed is nagedacht over het tijdstip van brengen van de nieuwe website en de te stellen prioriteiten in de berichtgeving. Ik hoop dat dit vanaf nu, en mag ik misschien namens velen spreken?, beter zal gaan.
CW1
Senior E Klasse

Keer terug naar Kritiek en Commentaar