De november maand samengevat...

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

De november maand samengevat...

Post Number:#1  Berichtdoor BrennuS » 23 nov 2012 12:47

Ik lees zojuist dat we van 5 naar 3 bondsbladen gaan... dus laten we de novembermaand eens samenvatten.

- het aantal medewerkers bij het bondsbureau neemt toe
- de bondscontributie gaat weer omhoog
- het aantal bondsleden neemt af
- deelname aan de competities neemt af
- het aantal bondsbladen neemt af

Als er een discussie is op facebook wordt er snel een artikel op de site gezet om de kritische geluiden te bezweren http://www.handboogsport.nl/nhb/taken-nhb/ notitie: dat het moeilijk is geworden om voor de ecotaks in aanmerking te komen wordt niet gemeld. gelukkig werden de reacties in dit geval niet verwijderd (wat ook nog wel eens gebeurd).

Maar als ik deze lijst deze lijst naast het artikel op de website leg vraag ik mij iets af van ... kosten / baten?

sorry maar ik moest mijn gal even kwijt voor dit jaar
BrennuS
Aspirant E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 5h 24m 54s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: De november maand samengevat...

Post Number:#2  Berichtdoor DutchToxophilite » 24 nov 2012 00:22

Moet toch het bondsblad maar uit de folie trekken....

Nog geen tijd voor gehad... Alhoewel het er dit weekend niet van gaat komen....

Maar ik mag aannemen dat het bondsblad 40% dikker gaat worden......
Aan de kwaliteit van Mary en haar team is weinig aan te merken.

Over de rest zal ik me eerst maar eens inlezen.

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#3  Berichtdoor Soundwave » 27 nov 2012 16:37

Mja, ik vind het ook niet gek dat er steeds minder leden zijn.

De bond lijkt namelijk al hun aandacht aan de pro's te geven. Prima hoor, die mogen / moeten er ook zijn, maar als schutter die niet meer zo nodig mee hoeft te doen op dat niveau vraag ik me eigenlijk wel eens af waarom ik lid ben. Alsof ik een soort belasting betaal voor het (Olympisch) talent omdat ik toevallig dezelfde sport doe. Bondswedstrijden kom ik ook niet zo veel meer tegen inderdaad. Ik denk dat ik voor het laatst in 2009 heb meegedaan?

Daarnaast ligt er wel erg veel focus van activiteiten in het zuid oosten van Nederland. Eigenlijk net als de winkels lijkt het wel eens of alleen daar aan boogschieten gedaan mag worden.

Wat resteert is inderdaad dat tijdschriftje, dat dus nu €20 per nummer gaat kosten... Misschien tijd om een recreanten vereniging te gaan kiezen, "wij" worden allemaal netjes ingeschreven bij de bond, tijd voor verandering denk ik.
PSE Vendetta Custom w/ UF cams! 74# 28.8 -> 3D held!
PSE Full Throttle 29/70 -> 368 fps (thuis in de VS)
Soundwave
Kadet A Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 20
Online: 1d 12h 54m 58s
Ik schiet graag: Heel hard raak.

Post Number:#4  Berichtdoor Soundwave » 28 nov 2012 15:04

Misschien weet ik niet genoeg van de bond hoor, maar even hierover:

http://www.handboogsport.nl/nhb/taken-nhb/
De taken van de NHB voor de sport:

Promotie en informatie over de Handboogsport
De lobby en het netwerk met lokale, provinciale en nationale overheden
Collectieve belangenbehartiging nationaal en internationaal
Beheer van de handbooginfrastructuur in Nederland
Historie en archivering
Ontwikkeling van een -collectieve- toekomstvisie

Belangen behartigen... Netwerken met de overheden, infrastructuur... Waar gaat dit over? Ik snap dat wedstrijden organiseren en leden bijhouden belangrijk is, maar ik heb toch het idee dat het visie gedeelte en het promoten / informatie verstrekken niet helemaal lukt. Ik vind deze omschrijving van de taken dan ook ietwat onvolledig / repetetief overkomt.

Wat doen ze nu werkelijk hiervoor? Ik merk het namelijk niet. En wat dat betreft:
Voor de sporter:

Nationale en internationale wedstrijden, competitie en trainingen
Kaderopleidingen (NHB Academy: sporttechnisch, arbitrage, bestuurlijk)
5 maal per jaar gratis het NHB bondsmagazine
Aansprakelijkheidsverzekering
NHB kortingsacties (artikelen, evenementen, etc.)

Kortingsacties? Opleidingen? Ja voor trainerschap, maar die zijn nog behoorlijk aan de prijs. Moet daar nog de contributie bij? Daarnaast begreep ik dat de verzekering vooral voor de niet-deelnemende partijen is. Als je jezelf iets aandoet, materiaal beschadigd raakt, of je je mede-deelnemers iets aandoet, is er helemaal niets verzekerd.
Ook bondstrainingen heb ik nog nooit van gehoord. Puur allemaal voor de toppers neem ik aan dus? Volgens mij zijn er namelijk voor "het doorsnee lid" amper voordelen van het lidmaatschap, naast aan wedstrijden mee mogen doen (en het blad).

Voor de vereniging, wat promo materiaal (jaarlijks?), competitie organisatie? (jongens, kom op, dat is één taak, die hoeft toch niet onder 3 bullets) Wat bestuurlijke ondersteuning, goed vooruit.
Wederom eigenlijk alleen ondersteuning voor recordpogingen / topsporters.

Ik hoop echt dat ik dingen over het hoofd zie, maar kan iemand mij misschien eens goed informeren over wat de bond nu werkelijk doet en bereikt voor de "normale" schutter?
Soundwave
Kadet A Klasse

Post Number:#5  Berichtdoor Handboogsport » 28 nov 2012 16:05

Aangezien er hier een aantal aannames en misvattingen naar voren komen moeten er even een aantal dingen rechtgezet worden.

- De extra medewerkers op het bondsbureau worden betaald uit extra subsidies die de bond heeft weten binnen te halen, niet uit een hogere contributie.

- Die contributie gaat met 1,50 omhoog, dat is enkel een inflatiecorrectie.

- Volgend jaar verschijnt het blad inderdaad nog maar 3 keer, maar het totale aantal pagina's blijft gelijk ten opzichte van dit jaar. We besparen daarmee flink op de kosten. Tegelijkertijd willen we een mooier, dikker blad maken wat het voor zowel leden als adverteerders weer interessanter moet maken. Veel leden gooien het blad in de huidige vorm vaak grotendeels ongezien bij het oud papier. We willen toe naar iets wat ze graag nog enige tijd bewaren.

- Pas in januari hebben we de definitieve cijfers, maar het aantal leden lijkt dit jaar toe te nemen.

- De deelname aan de competitie neemt inderdaad af; om die reden hebben we dan ook een wedstrijd/enquete uitgeschreven om een nieuwe competitie te bedenken.

- BrennuS, je opmerking over de ecotaks wordt door het bondsbureau niet onderschreven, als je ervaring anders is zouden we het op prijs stellen als je daarover contact opneemt met marinavanzon@handboogsport.nl.
Overigens is de ecotaks een goed voorbeeld van het profijt dat clubs hebben van hun lidmaatschap van de NHB. Veel van je contributiegeld vloeit daarmee indirekt terug naar je club in de vorm van subsidies, regelingen en opleidingen.

- Met betrekking tot "aandacht voor de pro's"... ik neem aan dat je daarmee topsporters bedoelt Soundwave? Daar ben ik het niet mee eens. Neem bijvoorbeeld het laatste bondsblad, daarin staat nagenoeg niets over topsport. Wij ondersteunen de sport in de hele breedte. Vergeet daarbij bovendien niet dat de topsporters naar de buitenwereld toe wel degelijk ons visitekaartje zijn. Daar profiteert de hele sport van. Rick van der Ven heeft in 1 dag meer gedaan voor de promotie van de sport dan al onze andere inspanningen bij elkaar; zo werkt het nou eenmaal. Het heeft bij veel verenigingen tot een toeloop van leden geleid; daarmee profiteert iedereen dus van de topsport-tak. Die tak wordt overigens voor het overgrote deel gefinancierd door extern geld, slechts een heel klein deel van het contributiegeld wordt daarvoor ingezet.

- Focus op het zuid-oosten? Het is een historisch gegeven dat in Brabant en Limburg verreweg de meeste clubs en leden zitten. Maar dat wil niet zeggen dat wij als bond ons alleen daarop richten, integendeel. Wij zouden graag zien dat er meer spreiding komt.

Het enige wat afsplitsing en versnippering doet is de sport schaden. Want van de inspanningen van de NHB op het gebied van promotie van de sport profiteren óók de clubs die niet bij ons aangesloten zijn. Of dat eerlijk is mag ieder voor zich bepalen. Wij zijn een ledenorganisatie, voor iedereen en vanuit de clubs.
Handboogsport
Beginner

Heeft bedankjes: 1
Online: 3h 36m 52s

Post Number:#6  Berichtdoor Handboogsport » 28 nov 2012 16:19

Onze berichten kruisten elkaar Soundwave. Ik hoop dat ik hierboven al een iets beter beeld geschetst heb. Concreet: het meeste effect van de NHB merk jij als individueel lid door je club. De inspanningen die we doen op promotioneel vlak helpen je club hopelijk aan meer leden. We geven je club handvatten om met je gemeente in overleg te gaan over regelingen en subsidies. We zorgen dat het kader van de club goed opgeleid is (niet alleen de trainers maar ook de bestuurders), dat er goed omgegaan wordt met veiligheid (bijvoorbeeld ook door de gratis VOG voor iedereen die met minderjarigen werkt). Daarnaast organiseren we de NK's en de competitie en stellen we de wedstrijdkalender samen. We zorgen dat de sport een sport blijft. 90-95% Van de tijd en aandacht op het bondskantoor gaat naar de breedtesport, de clubs en de leden. En ja, we werken daar echt keihard voor.
Handboogsport
Beginner

Heeft bedankjes: 1
Online: 3h 36m 52s

Post Number:#7  Berichtdoor Soundwave » 28 nov 2012 17:19

Ik vind het al heel erg mooi dat er reactie komt! :thumbsup:

Natuurlijk is het ook alleen maar eerlijk dat ik nog even reageer.

De inflatie correctie is natuurlijk vanzelfsprekend. Alleen daar wordt van nature altijd over geklaagd, zeker als er aan de andere kant dingen verdwijnen, of lijken te verdwijnen.

Over de focus op de "topschutters" doel ik niet zo zeer op het tijdschrift. Daar is juist de mix tussen recreant / wedstrijden / ervaringen / topsport eigenlijk altijd wel prettig. Maar dus in contrast met hoe ik de inspanning ervaar. Kan aan mij liggen natuurlijk. Als ik alleen andere schutters, met name uit het "Zuid Oosten" spreek leeft daar "de bondswedstrijd" veel meer. Ik heb hier (Z-W) zelf veel meer moeten zoeken zeg maar. Ik heb eigenlijk de meeste lol uiteindelijk aan de "non-bonds" 3D en "recreant"-indoor verschietingen.

Nou moet ik zeggen dat de focussen ook gewoon anders lijken te liggen wat betreft disciplines in de verschillende delen van het land.

Ik ben erg benieuwd naar wat de nieuwe competitievorm zal worden, maar eerlijk gezegd is de uitgeschreven wedstrijd mij toch compleet ontgaan. Het tevredenheidsonderzoek van de bond overigens niet.
Het feit dat de Olympiërs en andere NL-topschutters het visitekaartje zijn heb ik inderdaad niet voldoende erkend in mijn voorgaande punt, dat is een valide punt. Ik zeg ook niet dat ik ze niet wil steunen, ik heb alleen het idee, de indruk, dat relatief meer aandacht van de bond geniet. Dat hoeft niet feitelijk zo te zijn, maar dat is toch mijn sentiment momenteel en dat speelt bij andere schutters van mijn en andere verenigingen nog veel sterker.

Afsplitsing en versnippering is natuurlijk niet mijn doel / wens. Dat is inderdaad niet goed voor de sport. Aan de andere kant is het de "ontevredenheid" over de afgelopen jaren toch wel een beetje gegroeid bij diverse schutters die ik spreek in mijn directe omgeving op eigen en aangrenzende verenigingen in de regio. Ieder lid tevreden stellen is natuurlijk een onmogelijke opgave, maar het is goed te merken dat de bond als ledenorganisatie in ieder geval de communicatie niet uit de weg gaat.
Soundwave
Kadet A Klasse

Post Number:#8  Berichtdoor BrennuS » 28 nov 2012 21:22

Ik stel deze vragen natuurlijk omdat enkele zaken mij onbekend waren en de communicatie zo rauw op mijn dak valt.

Het is natuurlijk niet zo dat ik kritiek lever omdat het maar 1,5 euro omhoog gaat, het gaat al jaren omhoog van 48 euro in 2009 tot 55 in 2013. Wat we krijgen is alleen niet op gelijk niveau van 2009 maar lager omdat we van 6 bladen in 2009 naar 3 in 2013 gaan. Zijn we dan minder effectief gaan werken? De sociale media zouden juist de kosten moeten drukken maar ik zie de artikelen uit het bondsblad niet verschijnen op de site, maar in een PDF van het blad. Ik ben trouwens erg benieuwd naar de resultaten uit de enquete. Ik heb hier nooit iets over teruggelezen, ook niet op hoog niveau?

Ik startte dit topic om de communicatie van November even kort samen te vatten. Het is zeker geen pleidooi tegen het bondsbureau of tegen de bond. Ik denk alleen dat er wel wat aandacht mag worden besteed aan de manier en volgorde van communicatie. Soms is achtergrond informatie belangrijker dan de bullets op een pagina. Door het inrichten van z'n pagina ben je er niet en zet je jezelf niet op de kaart.

Wat ik opmerkelijk vind is dat de pagina die is ingericht om discussie te verminderen, nl http://www.handboogsport.nl/nhb/taken-nhb/. in bullets zaken probeert te verhelderen, maar ook heel veel vragen oproept.
hierbij het voorbeeld van de ecotaks: De regels van het VWS zijn aangescherpt waardoor het moeilijk wordt om in aanmerking te komen en de subsidie bedragen nemen af (hierdoor valt onze vereniging nu buiten de boot). Toch wordt de ecotaks gepresenteerd als belangrijk winstpunt voor de verenigingen, maar slechts een klein gedeelte kan hier gebruik van maken 102 verenigingen voor een bedrag van 50k (Volgens mij beide minderen dan de voorgaande jaren). Natuurlijk is die 500 euro mooi meegenomen maar in een begroting van een vereniging is dit slechts een heel klein geheel van datgene wat we afdragen. Ik hoop niet dat verenigingen zich bij de bond aansluiten om mogelijk in aanmerking te komen voor 500 euro. Waarom is er gekozen voor deze bullet en niet voor alle mooie communicatie materialen die voor verenigingen beschikbaar worden gesteld om nieuwe leden te werven ondersteunen? liefst met een linkje waar we het kunnen vinden.

voor de fun, het doet mij hier aan denken http://www.nytimes.com/2010/04/27/world/27powerpoint.html

Misschien moet ik de vraag stellen: Hoe verkopen we de NHB aan een nieuw lid en leggen we uit waarom dit 55 euro waard is. Af en toe heb ik het idee dat de bond zich aan het verkopen is aan de verenigingen in plaats van de leden en natuurlijk bestaat de vereniging uit leden, maar de tools om dat laatste over te brengen ontbreken.

Afsplitsing is het laatste wat wenselijk is maar het is ook wel van belang alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.
BrennuS
Aspirant E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 5h 24m 54s

Post Number:#9  Berichtdoor Grimlock » 29 nov 2012 00:58

Ik ben in het verleden regelmatig kritisch geweest over de NHB, maar wil nu ook eens een tegengeluid geven. Er gebeurt de laatste tijd heel wat, ook op het gebied van de breedtessport. Enkele voorbeelden:

1. Meer aandacht voor ondersteuning van verenigingen. Initiatieven als besturen met een visie en sportief coachen (voor meer info, zie het bondsblad en deze link: http://www.handboogsport.nl/academie/veilig-sportklimaat/). Dit zijn trajecten die recent zijn gestart. Mijn eigen club doet hier (tot nu toe naar tevredenheid) aan mee. Je wordt door een kundig persoon met de nodige ervaring geholpen om zowel het bestuur als de trainingen binnen je club te verbeteren. Dit is geen model waarbij iemand éénmalig een mooi verhaaltje komt vertellen, er wordt meegedacht met de besturen en trainers. Je wordt geholpen bij het vormen van een visie, het opstellen van doelstellingen en beleid en advies hoe één en ander uit kan worden gevoerd. Werkt dat? Jazeker. Mijn club heeft dit enkele jaren geleden op eigen initiatief al eens gedaan en daardoor vele ambitieuze doelstellingen weten te behalen. Nu krijgen we daar hulp bij en we hopen een en ander daarmee naar een nog hoger plan te kunnen brengen. Dat daarbij ook zaken als een veilig sportklimaat, VOG etc. worden meegenomen is ook een goede zaak. Hoewel dit op de korte termijn weinig zichtbaar is voor schutters, zullen schutters bij clubs die dit op een goede manier toepassen hier uiteindelijk veel baat bij hebben.

2. Meer aandacht én gelegenheid voor het opleiden van trainers en wedstrijdleiders (en naar ik nu begrijp gaat ook meer aandacht voor het opleiden en bijspijkeren van scheidsrechters). Een goede zaak.

3. Het feit dat de bond in de afgelopen 2 jaar steeds meer om input van de leden vraagt, direct of via de regio's en rayons, waarvan per definitie het grootste gedeelte onder de breedtesport kan worden geschaard.

4. De communicatie richting de leden toe is de afgelopen jaren verbeterd. Begrijp me niet verkeerd, er is nog heel wat ruimte voor verbetering, maar de communicatie is simpelweg beter. Dat varieert van het eerdergenoemde vragen van input tot het feit dat men 'het land in trekt'.

Zijn er nog veel zaken die verbeterd kunnen worden? Ja. Er worden in de uitvoering m.i. nog (te) veel onnodige fouten gemaakt, al is dat zeker niet allemaal toe te schrijven aan de bond (hoeveel clubs laten bijvoorbeeld na om informatie van de bond door te geven aan hun leden)? En de communicatie kan nog stukken beter. Maar in tegenstelling tot eerdere jaren wordt er m.i. nu veel duidelijker gewerkt aan de hand van een visie en een beleid, en dat begint zich nu ook af te tekenen. Men is de breedtesport duidelijk niet vergeten.

Ik vond de huidige editie van het bondsblad een (voor)teken van die omslag. De laatste tijd bestond het bondsblad veelal uit wedstrijdverslagen, vaak afgewisseld met een historisch verhaal of een 'special interest' artikel over een schutter of club. Niks mis mee, maar het begon wat eentonig te worden. Ik vond de laatste editie van het bondsblad echter zeer informatief, voor alle geledingen van onze sport. Er wordt aandacht besteed aan de meest uiteenlopende onderwerpen, die veelal ook betrekking hebben op de breedtesport. Zaken als een veiliger sportklimaat en de bovengenoemde zaken getuigen in ieder geval van een visie op de breedtesport en een duidelijk aanzet om hier uitvoering aan te geven. Het hele alcohol- en dopingverhaal is ook zoiets; Dat lijkt misschien een 'ver van mijn bed show' voor veel sporters, maar wie had nu gedacht dat het simpelweg schenken van alcohol tijdens een wedstrijd onder bepaalde omstandigheden strafbaar kan zijn? Dat was voor mij ook nieuws.

En dat bondsblad? Het aantal keren per jaar dat men een bondsblad uitbrengt interesseert me niet, het gaat me om de inhoud. Ik ontvang liever drie keer per jaar een bondsblad met nuttige, inhoudelijke informatie, dan 10 keer per jaar een serie wedstrijdverslagen (dat laatste slaat overigens niét op het huidige bondsblad, ik wil het punt alleen even maken door het wat sterker aan te zetten).
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#10  Berichtdoor Soundwave » 03 dec 2012 11:29

BrennuS schreef:Ik stel deze vragen natuurlijk omdat enkele zaken mij onbekend waren en de communicatie zo rauw op mijn dak valt.

[...]
Ik startte dit topic om de communicatie van November even kort samen te vatten. Het is zeker geen pleidooi tegen het bondsbureau of tegen de bond. Ik denk alleen dat er wel wat aandacht mag worden besteed aan de manier en volgorde van communicatie. Soms is achtergrond informatie belangrijker dan de bullets op een pagina. Door het inrichten van z'n pagina ben je er niet en zet je jezelf niet op de kaart.
[...]

Misschien moet ik de vraag stellen: Hoe verkopen we de NHB aan een nieuw lid en leggen we uit waarom dit 55 euro waard is. Af en toe heb ik het idee dat de bond zich aan het verkopen is aan de verenigingen in plaats van de leden en natuurlijk bestaat de vereniging uit leden, maar de tools om dat laatste over te brengen ontbreken.

Afsplitsing is het laatste wat wenselijk is maar het is ook wel van belang alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.

Inderdaad, de communicatie is verbeterd, maar (zoals altijd) misschien toch voor velen niet snel genoeg. De pagina van de bond zou eigenlijk ieders startpagina moeten zijn met leuk nieuws over clubs, wedstrijd reglementen, acties en aanbiedingen, vergelijkende testen en een community. Eigenlijk zou dit forum (niet precies deze, maar een dergelijke) in handen van de bond moeten zijn! Prima als iemand anders het beheert en de bond er actief is, maar hoe dan ook, de communicatie kan nog steeds beter.

Het "nut" van de bond is niet alleen aan nieuwe leden lastig te verkopen, eigenlijk is dat het geval voor iedereen die niet aan bondswedstrijden mee doet het geval. Op 3D's / non-bonds indoors kan je gewoon zonder lidmaatschap toe. De NK 3d in 2009 (of toch 2010?) was denk ik de laatste keer dat ik m'n pas erbij heb hoeven pakken. Als je lid bent, zou het fijn zijn als je gewoon actiever betrokken werd als lid door de bond. Dat je het gevoel hebt hoe dan ook ergens lid voor te zijn. Zorg dat de leden zich welkome klanten voelen!

Wat er namelijk niet helemaal lekker gaat is dat de bond wat "log" overkomt. De competitie moet eerst sterk teruglopen voordat er een grote aanpassing wordt gestart. Te snel zou natuurlijk ook niet goed zijn, maar het komt iets te passief over. Ik hoop dat de verandering hierin die nu te bespeuren valt in 2013 nog sterker naar voren komt.
Soundwave
Kadet A Klasse

Post Number:#11  Berichtdoor DutchToxophilite » 03 dec 2012 11:59

Soundwave schreef:Eigenlijk zou dit forum (niet precies deze, maar een dergelijke) in handen van de bond moeten zijn! Prima als iemand anders het beheert en de bond er actief is, maar hoe dan ook, de communicatie kan nog steeds beter.

Soundwave, kijk eens bij de geschiedenis van dit forum......

Er is dus ooit een forum geweest op de website van de NHB.... Dat was niet helemaal een succes.....

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#12  Berichtdoor Soundwave » 03 dec 2012 12:16

Haha, ik heb geen tijd het nu even helemaal door te nemen, maar Hoofdstuk 2 zegt inderdaad al heel wat.

Goed, ik had eigenlijk nooit de "officiële" status van dit forum helemaal begrepen, ondanks dat ik hier al wat langer lees. (maar kennelijk ook weer niet zo lang)

Maar iets dat jaren terug geen succes was, hoeft natuurlijk niet nog eens te mislukken. Ik stel niet voor dat de NHB het forum terug neemt (hier hoeft niet veel te veranderen lijkt mij, wat meer activiteit is wellicht leuk, maar goed), maar de NHB site wat meer als portaal gebruiken zou leuk zijn. Dat is nu recentelijk al een stuk meer het geval, de voorpagina is echt al tweemaal beter dan voorheen!

Het zou op den duur leuk zijn als dit forum en de handboogsport pagina weer wat meer onderlinge uitwisseling van discussie / nieuws met elkaar kregen, maar goed we zullen zien waar het heen gaat.
Soundwave
Kadet A Klasse

Keer terug naar Kritiek en Commentaar