Fita ulvenhout

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Fita ulvenhout

Post Number:#1  Berichtdoor die-languh » 11 mei 2008 23:22

Ik heb ongeveer een jaar geleden een topic aangezwengeld op het oude nhb forum mbt. een hele hoop pijlen kapot geschoten op de fita van ulvenhout.

voor de gene die niet bekend zijn met het geval even een korte samenvatting:

een jaar geleden ben ik in ulvenhout de fita gaan schieten en heb in de eerste 5 series 3 pijlen en een tungsten punt kapot geschoten op de doelen in ulvenhout.
de doelen waren voorzien van een extra stuk stramiet wat vast gezet was tussen een aantal hardhouten balken, ik had daar dus 3 pijlen opgepeerd, op die dag waren er zon 15 pijlen gesneuveld zowel afgebroken in de 10 als terhoogte van de 7 op een 70 mtr kaart.

er werdt mij toen schriftelijk toegezegt dat ik mijn pijlen vergoed kreeg als gevolg van een niet deugelijke constructie van de pakken, tot nu toe nog geen geld gezien, als reden gaven ze aan dat de nieuw pijl de X10 protour gewoon een slechte pijl was om met wind te schieten, ( daarom schiet ik ook een punt kapot en 3 maal op de zelfde plaats).

maar goed ik heb dit toen naast mij neergelegd en mij er niet meer druk over gemaakt.

Tot mijn grote verbazing hoor ik van enkele schutters dat er ook dit jaar weer een aantal pijlen gesneuveld zijn met dezelfde reden, zijn er mensen hier op het forum die daar ervaring mee hebben gehad ?

zou het geen goede reclame vinden voor deze a-status fita.

Edit: Ben zelf dit weekend in Weert geweest schieten, deze hadden allemaal foam pakken staan, het was gewoon perfect !
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery
die-languh
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 2
Online: 1d 7h 57m 45s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Re: Fita ulvenhout

Post Number:#2  Berichtdoor Scottie » 12 mei 2008 14:08

Wat ik hoorde was dat het er meer dan of 20 waren afgelopen zaterdag. (Zelf heb ik er 13 geteld bij een paar schutters langs mij op de banen)
Zelf heb ik geen schade ondervonden. (X10 met Tungsten)
Wel gezien dat de meeste pijlen die kapot gingen waren X10 Protours. (ook met Tungsten)
NBA Cyborg - samurai edition, Sureloc Supreme + Black Eagle, Arctec pro-XXL stabilisation
<< Staff shooter for New Breed Archery, H&M Bowstrings and Archerycentre.com, sponsored by Strukton & Borduurdesign.nl >>
Scottie
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 4
Online: 3d 3h 38m 4s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Compound.

Post Number:#3  Berichtdoor die-languh » 12 mei 2008 15:37

hoe waren de schiet omstandigheden daar ? vorig jaar was namelijk de grote reden volgens "hun" dat het veelste hard waaide en dat de pijlen daar niet tegen konde.
Hoyt - CBE - Scott - Fuse Archery - CustomMadeWraps - Pro Points - Elzinga Archery - Woosh Archery
die-languh
Kadet Ere Klasse

Ik schiet graag: met Hoyt, Custommadewraps, Axcel, Truball, Fuse Archery, ProPoints en Woosh

Post Number:#4  Berichtdoor Scottie » 12 mei 2008 17:40

Op de 90 en 70 meter nauwelijks wind.
Op de 50 en 30 een klein beetje.
Temperatuur ergens boven de 25 graden.

Kortom, prima weertje..

Probleem is niet de wind, maar de 2 verschillende doelpakken achterelkaar.
De eerste pak vangt de pijl op, de tweede (nog strakker) stopt de pijl, maar ondertussen is deze pijl wel gaan "zoeken" in deze pak.
Dus de schacht krijgt een oplawaai en bij het trekken is de pijl dus gebroken, of hij breekt in het volgende schot.
NBA Cyborg - samurai edition, Sureloc Supreme + Black Eagle, Arctec pro-XXL stabilisation
<< Staff shooter for New Breed Archery, H&M Bowstrings and Archerycentre.com, sponsored by Strukton & Borduurdesign.nl >>
Scottie
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 4
Online: 3d 3h 38m 4s
Ik schiet graag: Compound.

Post Number:#5  Berichtdoor Terence » 12 mei 2008 20:41

bij 2 stramiet lagen achter elkaar (zeker als er lucht tussen zit) is vooral de richting van het stramiet gevaarlijk voor de pijlen. Als de platen allebei in een andere richting geperst zijn krijgt het voorste deel van de pijl opeens een andere richting als hij in het doelpak gaat
You're only as good as you can aim
Terence
Aspirant A Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 0s

Post Number:#6  Berichtdoor Zuiderling » 12 mei 2008 23:34

Gewoon niet meer naar toe gaan. Mij zullen ze er dus nooit meer zien. Zelfs als ze pakken veranderen.Hun stugge wijze van vorig jaar heeft mij dusdanig geirriteerd dat ik er nooit meer naar toe ga.
Mij hadden ze vorig jaar beloofd dat mijn materiaal vergoed zou worden (NB geen protour) heb zelfs mijn bankrekening moeten achterlaten zodat alles geregeld zou worden.
Ik heb nog niet eens een mailtje van hun gehad met een uitleg waarom ze niet zouden betalen, of op ze minst een verontschuldiging. Is toch wel het minste wat je zou moeten doen.
En het feit dat ook dit jaar er niets gewijzigd is sterkt mij alleen nog maar in het gevoel, bekijk het.  :evil:  :evil:  :evil:  :evil:
Zuiderling
Aspirant Ere Klasse

Online: 20h 58m 27s
Ik schiet graag: Outdoor

Post Number:#7  Berichtdoor die-languh » 12 mei 2008 23:51

Gewoon niet meer naar toe gaan. Mij zullen ze er dus nooit meer zien. Zelfs als ze pakken veranderen.Hun stugge wijze van vorig jaar heeft mij dusdanig geirriteerd dat ik er nooit meer naar toe ga.

dat is mijn instelling na vorig jaar ook.
vind het alleen jammer dat ondanks het voorval van vorig jaar er bij de organiserende vereniging geen maatregelen getroffen zijn om zoiets te voorkomen.
die-languh
Kadet Ere Klasse

Post Number:#8  Berichtdoor Zuiderling » 15 mei 2008 09:57

FF een vraagje aan de mensen met schade, hebben jullie gereclameerd bij de organisatie en zo ja wat was hun reactie :?:
Zuiderling
Aspirant Ere Klasse

Post Number:#9  Berichtdoor Bertus B » 20 mei 2008 23:14

Ook ik had vorig jaar eenvervelende Fita in Ulvenhout en heb door de al eerder genoemde lakse houding dit jaar niet mee gedaan. Drie nieuwe pijlen gebroken, geen excuses, niks vergoed, alleen maar slappe smoezen.
(o.a. "Dat is nog nooit eerder gebeurd..." Nou én??? Het gebeurt NU wel!!)

In een poging om ze wakker te schudden - tegen beter weten in waarschijnlijk- heb ik onderstaande mail gestuurd aan de webmaster, de wedstrijdleider en de secretaris. Van één van hen kreeg ik een dankbericht. Verder bleef het stil... Vandaar plaatsing op dit forum. Het helpt kennelijk niet, maar mocht je nog twijfels hebben of je er volgend jaar naar toe moet....

Hallo Alliance,

Het lijkt mij zinvol voor jullie als vereniging onderstaande link naar een topic op het handboogforum eens te bekijken. Het gaat over de door jullie georganiseerde Fita, waar ook dit jaar kennelijk pijlen zijn gesneuveld op de door jullie opgestelde pakken.

In het wedstrijdverslag op jullie site geen woord daar over. Jan Jansen schrijft onder meer het volgende:
"Zonder twijfel mag gesteld worden dat de vakantieperiode een negatief effect heeft gehad op het aantal deelnemers. ..... Natuurlijke kenmerken lagen er aan te grondslag. ......."

Op het forum een aantal meningen van iets andere strekking:
viewtopic.php?f=9&t=279

Het lijkt me zinvol om na dit jaar wél actie te ondernemen!!
Mocht het zelfs zover komen (heaven forbid..) dat jullie de constructie van de doelen besluiten aan te passen, schroom dan niet dit te vermelden op de uitnodiging van volgend jaar!
Bertus B
Beginner

Post Number:#10  Berichtdoor Voorzitter_Alliance » 25 mei 2008 14:19

Beste deelnemers aan Fita Ulvenhout,
Een aanal deelnemers aan onze Fita zijn zeer ontevreden en dat etreurt ons zeer. Wij begrijpen de ontevredenheid wel.
Wanneer er teveel pijlen sneuvelen is dat niet goed. Sinds 2 jaar hebben wij kleinere blokken geplaatst achter de stramietplaten.
Het eerste jaar ging dat zonder problemen. Vorig jaar echter niet. Als gevolg daarvan hebben we dit jaar grotere blokken geplaatst
achter de sramietplaten. Het blijktdat ook dit niet afdoende is geweest om te voorkomen dat pijlen sneuvelen. Kennelijk hebben wij nog niet het juiste
antwoord gevonden op de ontwikkeling van de pijl. Uiteindelijk schieten we al 10 jaar op deze opstelling en hebben we sinds 2 jaar nu problemen met de nieuwe pijlen.
Inmiddels is door de vereniging de bond aangeschreven om te bezien wat de verzekering van de NHB kan betekenen.
Vorig jaar hebben een aantal schutters melding gemaakt van kapotte pijlen en die zijn mogelijk niet allemaal bij het bestuur terecht gekomen.
Wij zijn nadrukkelijk bezig een antwoord te vinden op dit probleem en willen eenieder zoveel mogelijk tegemoet komen.
Ik vind het dan ook jammer dat dit forum publiveert dat de vereniging er niets aan doet. Dat is niet juist. Dat het niet afdoende was is meer dan duidelijk.
Bij Alliance d'Amitie staat de kwaliteit van een wedstrijd altijd voorop. Dat ons dat niet gelukt is de afgelopen 2 jaar betreurt ons zeer.
Ook zijn wij bezig te onderzoeken wat voor andere mogelijkheden er voor ons zijn om de doelen te verbeteren dan wel te vernieuwen voor wedstrijden
in de toekomst.
Uw klachten worden door ons wel degelijk serieus genomen.
Groet.
Voorzitter_Alliance
Beginner

Post Number:#11  Berichtdoor die-languh » 25 mei 2008 15:27

Vorig jaar hebben een aantal schutters melding gemaakt van kapotte pijlen en die zijn mogelijk niet allemaal bij het bestuur terecht gekomen.
Wij zijn nadrukkelijk bezig een antwoord te vinden op dit probleem en willen eenieder zoveel mogelijk tegemoet komen.

Beste meneer voorzitter,

uit jou post begrijp dat jullie toegeven dat jullie constructie van de doelpakken niet van dusdanige kwaliteit is om iedere schutter er op te laten schieten.
toen ik bij jullie fita 3 pijlen en een tungsten punt kapot schoot is mij toegezegd dat de pijle vergoed werden als mede de punt, na tientallen telefoontjes richting jullie, gaven jullie nog steeds de schuld aan de pijlen, en moest ik maar eens met de leverancier van de pijlen gaan praten. een kort maar krachtig antwoord dat ik wellicht van u kreeg ( voorzitter van ulvenhout) wij vergoeden niks, het ligt aan de wind in combinatie met de slechte kwaliteit van de nieuwe pijlsoort.

wat ik ook vreemd vind is dat het "eerste" jaar er "geen" klachten waren ( toen waren die nieuwe pijlen nog niet op de markt ) toch heb ik van een aantal goede schutters vernomen dat er ook dat jaar een x aantal normale x10 gesneuveld zijn op de doelpakken, hoe verklaard u dat dan??

gegroet,
die-languh
Kadet Ere Klasse

Post Number:#12  Berichtdoor Zuiderling » 25 mei 2008 22:25

Nog een voor de voorzitter,

Als het aan de pro tour zou liggen waarom schoot ik mij dan een niet pro tour kapot op Uw pakken? :evil: :evil:
Zuiderling
Aspirant Ere Klasse

Post Number:#13  Berichtdoor boomnick » 22 maart 2009 11:23

Beste sportvrienden,
Op zaterdag 9 mei 2009 organiseert Alliance d'Amitié een FITA Ster ronde, waarvoor wij u van harte uitnodigen.

Lokatie: Sportpark Jeugdland te Ulvenhout

Route: A58 Rotterdam-Tilburg, neem afslag 14 Ulvenhout,
daarna aangegeven door blazoenen
2
Aanvang: 9.00 uur
(materiaalcontrole ½ uur voor aanvang)

Schietvolgorde: AB-CD met 6 proefpijlen
Afstanden: 90-70-60 m 6 pijlen in 4 minuten
50-30 m 3 pijlen in 2 minuten
Aspiranten schieten 40-30-20 m.

Blazoenen: 120 cm en 80 cm

Aantal doelen: 20 Foam pakken doelen

Aanmeldingen: Bij Jan Jansen (secretaris), voor adres en telefoonnummer, zie boven.
Of per e-mail: secretaris@alliancedamitie.nl

Inschrijfgeld: Senioren € 9,50
Junioren € 8,50
Aspiranten € 6,00

Betaling: Contant of door overmaking op Rabobank 11.67.18.919,
t.n.v.Alliance d’Amitié met duidelijke vermelding van je volledige naam, bondsnummer, categorie/sterklasse en vereniging.

Kleding: Volgens kledingvoorschriften NHB

Hopend U op 9 mei te mogen begroeten,

deze uitnodiging ontving ik, er zijn nu FOAM pakken aanwezig, blijkbaar heeft de vereniging de feedback opgepakt.
boomnick
Kadet D Klasse

Online: 8h 53m 42s
Ik schiet graag: Recurve freestyle #34, flatbow 30#, target indoor/outdoor(fita)

Post Number:#14  Berichtdoor infinite » 25 maart 2009 10:23

Dat is goed nieuws :)
seek and you will find
infinite
Senior D Klasse

Heeft bedankt: 16
Heeft bedankjes: 8
Online: 2d 9h 21m 3s
Geslacht: Vrouw
Ik schiet graag: W&W infinite

Keer terug naar Kritiek en Commentaar