Bondscoaches

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Bondscoaches

Post Number:#1  Berichtdoor CW1 » 05 feb 2009 00:47

IK heb vernomen dat de bondscoach Veld, G. v.d. B., enige tijd geleden gestopt is. Ook de bondscoach Aangepast Sporten, H.J., zou er mee gaan stoppen. Nieuwe problemen voor de NHB? Wrijving met de hoogste baas binnen de coachesgeledingen? Of liggen er gewoon ordinaire bezuinigingen aan ten grondslag? Van de NHB hierover, nog, geen berichtgeving, ook geen wervingsadvertentie voor nieuwe coaches. Wie weet hier iets over?
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 15h 48m 59s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Bondscoaches

Post Number:#2  Berichtdoor Boris » 05 feb 2009 11:12

Hallo CW1.
Er wordt natuurlijk gewerkt aan een nieuw strategisch plan. En in het kader van de voornemens m.b.t. openheid vernemen we daarvan alles vanuit de wandelgangen.
Vwb het Veldschieten kan ik me best voorstellen dat Guido geen weg meer ziet voor een structurele aanpak. Veldschieten heeft geen topsportstatus en ontbeert daardoor centraal beschikbare budgetten voor ontwikkeling. De feitelijke succesvolle ontwikkeling van Veldschieten zit bij de organisatoren van aantrekkelijke wedstrijden. Door het feit dat ze bovendien minder in strakke keurslijven van reglementen, kledingvoorschriften, selectieprocedures en Topsportdictatuur zitten is het sfeertje daar veel attractiever dan bij het Doelschieten.
De twijfels bij Harrie zullen een andere achtergrond hebben. Harrie kennen we als iemand met hart voor de sport en een grote gevoeligheid voor manipulatief gedrag en intriges. En hij kan nu eenmaal zijn werk en zijn sporters niet voldoende afschermen van de NHB-Topsportkliek. Verbaast me dus niets wanneer hij zou besluiten om zijn passie op te geven.
Maar op welke manier is de Topsportkliek af te stoppen c.q. bij te sturen?
De Bondsraad blijft een goedbedoelend (de meeste dan toch) maar onmondig clubje, dat zich keer op keer een rad voor de ogen laat draaien.
Ik zou me kunnen voorstellen, dat het mandaat van het -nog steeds onvoltallige- Bestuur strikt gelimiteerd wordt tot het formuleren van een degelijk strategisch plan. Een plan waarbij de ontwikkeling van de sport in zijn algemeenheid en de beoefening van de sport in breedtesportverband centraal staan. Topsport mag niet (meer) als de motor van de ontwikkelingen worden beschouwd. Het wordt tijd dat een integer Bestuur zich die functie toeeigend. ( En daarmee heb ik inderdaad gesuggereerd dat ik het huidige bestuur die ene kwalificatie niet toedicht ).
Wanneer wordt het voor iedereen duidelijk dat binnen de centrale organisatie m.n. 1 persoon als verantwoordelijk gezien mag worden voor het grootste deel van de malaise, die de laatste 3 jaar is ontstaan. Hij is degene die de voormalige Directeur succesvol naar zijn hand wist te zetten, die de Topsportbestuurder eenmaal in zijn linkerbroekzak en anderzijds in zijn rechterbroekzak heeft zitten. Die de voorzitter van de Bondsraad aan zijn hielen heeft hangen. Maar heeft hij zijn doelstellingen gerealiseerd? Wie spreekt hem daarop aan? Daar wordt een professional toch voor betaald?

Maar we moeten even op de nieuwe plannen wachten. Niet op de zaken vooruit lopen.
En vooral blijven geloven in de inzet en het incasseringsvermogen van de lagere echelons van de organisatie.

Veel sportplezier toegewenst!
Boris
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 1
Online: 9h 4m 9s
Ik schiet graag: Recurve - Doel : 25m1p * 18m3p * FITA / 70m

Post Number:#3  Berichtdoor bhnd » 14 feb 2009 00:27

Beste handboogsporters.

Ga nu aub niet klagen. Iedereen heeft geaccepteerd dat Topsport de dienst uitmaakt. Diegene die o.a. Harry hebben gebruikt voor de bestuurscrisis, om hun eigen baantje en dat van familieleden te waarborgen, hebben jullie toestemming om er een zooitje van te maken. Dat veldschieten, 3d en ja zelfs 25m1P etc bij het oude bestuur in het nieuwe beleidsplan ook zou worden toegevoegd aan Topsport en waar dan dus ook breedtesport een belangrijke plaats zou gaan krijgen, incl de middelen, hebben jullie geaccepteerd dat we weer terug zijn naar 7 jaar geleden. Een paar zelfingenomen heren regelen hun eigen (financiële) toekomst. Laat ze toch. Heb nu geen commentaar over de Bondsraad. Pier heeft dat allemaal, al dan niet met aansturing van Peter N. goed geregeld. Hij heeft tenslotte een eigen bedrijf en weet hoe zaken geregeld moeten worden. Wees blij met dit soort mensen, die niet begrijpen dat het om de handboogsport gaat.

Stop met klagen of neem je verantwoording en stuur vanuit de rayonveragderingen het Bondsbestuur en Bondsraad naar huis. Maak een nieuw start!!

Succes
bhnd
Aspirant C Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 0s

Post Number:#4  Berichtdoor bhnd » 14 feb 2009 00:31

Ps. Liduina heeft nu vanuit het bestuur de mogelijkheid om de puinhopen te vergroten. Daar waar zij eerst als kandidaat werd geweigerd door de Bondsraad, haaft Bas ongetwijfeld zijn charmes in de strijd gegooid en gezorgd dat Liduina toch haar plekje kreeg. Informeer eens bij de regio's en schutters uit het zuiden van ons mooie Nederland over wat de toegevoegde waarde van Liduina zoal was in hun Rayon/Regio en waarom zij uit hun functie zijn gezet als regio bestuurders.
bhnd
Aspirant C Klasse

Post Number:#5  Berichtdoor Boris » 14 feb 2009 10:01

bhnd schreef:Ps. Liduina heeft nu vanuit het bestuur de mogelijkheid om de puinhopen te vergroten.

Het is wel zo dat zij zich tenminste kandidaat heeft gesteld. Men kon dus kiezen uit JA en NEE.

Als je echter naar haar vaardigheidsprofiel kijkt dan zou ik - vanuit de zijlijn - niet verwachten dat zij voldoet aan de gevraagde vaardigheden voor de functie van secretaris. En al helemaal niet wanneer communicatie in het takenveld van een secretaris zit. We zullen dus even moeten afwachten. Misschien komt er wel weer een conceptverslag van een Bondsraadvergadering op de NHB-site. Mogen we weer 3 maanden zoet zijn.

Blijf ik bovendien een raar gevoel houden over het feit dat haar partner zitting heeft in de Bondsraad. Alleen al om de schijn te vermijden zou Bas zijn plaats beschikbaar kunnen stellen. Dan stijgt het percentage stoelwarmhouders in de Bondsraad ook weer. Zou P & P niet slecht uitkomen, denk ik.
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#6  Berichtdoor Boris » 14 feb 2009 10:06

bhnd schreef:Hij heeft tenslotte een eigen bedrijf en weet hoe zaken geregeld moeten worden.

Vind ik best knap voor iemand met zo'n kort lontje
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#7  Berichtdoor CW1 » 14 feb 2009 17:03

Boris schreef:Blijf ik bovendien een raar gevoel houden over het feit dat haar partner zitting heeft in de Bondsraad. Alleen al om de schijn te vermijden zou Bas zijn plaats beschikbaar kunnen stellen. Dan stijgt het percentage stoelwarmhouders in de Bondsraad ook weer. Zou P & P niet slecht uitkomen, denk ik.

Bas Nieuwpoort zit inmiddels al enkele maanden niet meer in de bondsraad. Enkele figuren trokken zijn intergriteit in twijfel waarop hij opgestapt is.
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#8  Berichtdoor Boris » 14 feb 2009 18:32

Hallo CW1,
Ben er kennelijk even niet bij geweest.
Heb de updatevan de Bondsraadsamenstelling gemist. Had ik eigenlijk mogen verwachten hier een vermelding van te lezen?
Jan en Bas dus een onderscheiding. P&P ongetwijfeld blij !
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#9  Berichtdoor Boris » 16 feb 2009 11:49

1e week februari : Bondsraadvergadering

12 Februari : Bericht op NHB-site : Liduina van Neerven gekozen als bestuurslid
13 Februari : Bericht op NHB-site : Twee gouden bondsspelden uitgereikt

16 Februari : Uitslag Interland België-Nederland die op 15-Feb plaatsvond
( Opmerkelijk dat Rob Polman niet aan de interland heeft deelgenomen )

De concept-notulen van de Bondsraadsvergadering dd 29-November op de NHB-site lijkt een try-out zonder opvolging te zijn geweest.

Wanneer een dezer dagen blijkt dat er op de Bondsraad nog een of meer relevante beslissingen werden genomen, dan mogen we definitief concluderen, dat van de beloofde openheid niks terecht is gekomen.

Hoe was het ook al weer ?

Veel beloven en weinig geven, doet een gek in vreugde leven.
Boris
Kadet C Klasse

Re: Bondscoaches& Bondsraad&Bestuur

Post Number:#10  Berichtdoor bhnd » 17 feb 2009 00:10

Heerlijk te weten dat Bas is opgestapt met als reden zijn integriteit. Jammer dat hij de enige is. Het wordt hoog tijd dat we Cees als Bondsdirecteur benoemen,s amen met Peter. Kan Wietse Bondscoach worden en Liduina d wedstrijdzaken doen inclusief marketing en communicatie. Laten we die andere oude man, oh ja die heet geloog ik Willem, voordragen als voorzitter voor de FITA en EMAU, dan komt echt alles goed en hoeven we ons nergens meer zorgen over te maken. Schieten doen we toch wel, ongeacht op welke wijze men met onze vet betaalde contributie omgaat. Onze sport pakken ze niet van ons af.

Misschien is er wel genoeg draagvlak om gewoon onze eigen bod te beginnen!
bhnd
Aspirant C Klasse

Post Number:#11  Berichtdoor DutchToxophilite » 17 feb 2009 09:09

bhnd schreef:Misschien is er wel genoeg draagvlak om gewoon onze eigen bod te beginnen!

En hoe denk je het bestuur daarvan te regelen??

Als je daar bestuurders voor kan vinden, kunnen die ook de NHB wel besturen!!

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#12  Berichtdoor buitenbeentje » 17 feb 2009 09:13

DutchToxophilite schreef:
bhnd schreef:Misschien is er wel genoeg draagvlak om gewoon onze eigen bod te beginnen!

En hoe denk je het bestuur daarvan te regelen??

Als je daar bestuurders voor kan vinden, kunnen die ook de NHB wel besturen!!

grtz,
Twan

En bovendien zijn er al twee alternatieve bonden, kan je net zo goed daar naar toe overstappen. :shock:
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 15h 17m 47s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#13  Berichtdoor bhnd » 20 feb 2009 21:33

ff een paar toevoegingen nog.

Gouden speld. Leuk te lezen dat Bas een gouden speld heeft gekregen. Temeer daar ik vernam dat de integriteit van Bas ondermeer de reden was van vertrek uit de Bondsraad. Ook dit belonen we dus. Willem had vast nog wat van die spelden thuis liggen en niemand anders wil ze hebben.

Tja en de een eigen nieuwe bond. Tuurlijk zijn er bestuurders beschikbaar die en het besturen van een sportbond begrijpen en weten dat Topsport alleen maar kan presteren en continuïteit tonen als breedtesport het goed doet. Tenslotte moeten daar de talenten vandaan komen en de support voor het grote geheel. Daar komt ook de waardering vandaan die het Bondsbureau en bestuurders helpen gemotiveerd hun werk te doen.

Collectief aansluiten bij één van de 2 andere bonden is natuurlijk ook een goed alternatief. Daar kan dan ook direct geput worden uit het arsenaal bestuurders die niet van achterklap houden en in staat zijn zich kwetsbaar op te stellen en maar voor één ding gaan: en dat is de sport ipv eigen belang.

Nogmaals, vorm een collectief en stap met zijn allen over, accepteer een jaar van iets minder goede begeleiding en competities, als investering voor een 'open', gezonde en sportieve toekomst.
bhnd
Aspirant C Klasse

Post Number:#14  Berichtdoor bhnd » 21 feb 2009 20:20

Ps. Neem het Bondsbureau gewoon mee. Daar is maximale integriteit aanwezig en is het motto door en voor de handboogschutter. Helaas moeten ze ook daar het (wan) gedrag van Bondsraad, Bestuur en PN gedogen. Zij hebben geen keus. Wij wel.
bhnd
Aspirant C Klasse

Post Number:#15  Berichtdoor Boris » 23 feb 2009 10:33

bhnd schreef:Gouden speld. Leuk te lezen dat Bas een gouden speld heeft gekregen. Temeer daar ik vernam dat de integriteit van Bas ondermeer de reden was van vertrek uit de Bondsraad. Ook dit belonen we dus.

Bas is kennelijk uit eigener beweging uit de Bondsraad gestapt, nadat enkele personen zijn integriteit ter discussie stelden. Dat is een ander verhaal dan dat door jou wordt gesuggereerd. Ik vind dat hij tenminste blijk geeft van zelfrespect. Zou een aantal personen op andere postjes niet misstaan.

bhnd schreef:Tja en de een eigen nieuwe bond. Tuurlijk zijn er bestuurders beschikbaar die en het besturen van een sportbond begrijpen en weten dat Topsport alleen maar kan presteren en continuïteit tonen als breedtesport het goed doet.
Die personen zijn echter niet bereid om tijd en energie te steken in een groep conservatieve individualisten, waarvan de kijk op de wereld niet verder reikt dan van de bar tot aan het blazoen max. 25m verderop.

bhnd schreef:Collectief aansluiten bij één van de 2 andere bonden is natuurlijk ook een goed alternatief. Daar kan dan ook direct geput worden uit het arsenaal bestuurders die niet van achterklap houden en in staat zijn zich kwetsbaar op te stellen en maar voor één ding gaan: en dat is de sport ipv eigen belang..

Dan heb jij het waarschijnlijk over 2 andere bonden, dan die ik ken.
Nog even los van het feit dat in het handboogwereldje het begrip collectief alleen voorkomt in combinatie met zeuren, dwarsliggen en/of tegenargumenten zoeken.
Collectief ergens voor gaan staan of achter iemand gaan staan of collectief verantwoordelijkheid nemen zijn onbekende begrippen in dit wereldje.

bhnd schreef:Nogmaals, vorm een collectief en stap met zijn allen over, accepteer een jaar van iets minder goede begeleiding en competities, als investering voor een 'open', gezonde en sportieve toekomst.

Overstappen : waar naar toe ?
Een jaar : en daarna ?
Minder goede begeleiding : door / van wie ?
Competities : al 20 jaar hetzelfde, alleen wat ingewikkelder en met meer (kleding-)voorschriften.
Investeren in een open, gezonde en sportieve toekomst : lijkt wel een pay-off in een advertentie van de regering.

Maar de ontevredenheid is (nog) niet groot genoeg. En zolang gebeurt er niks.
Laat in de regio's maar eens een paar verenigingen het heft in handen nemen en voor een paar jaar een eigen regiocompetitie in elkaar steken. Kunnen de liefhebbers/breedtesporters lekker rondom de kerktoren hun ding doen. Kost alleen wat minder. Alleen schutters met nationale / internationale ambities via een administratieve regiovereniging aanmelden bij de NHB. Moet je eens zien hoe snel men in Rosmalen weer weet wie de basis van hun organisatie vormt.

Veel handboogsportplezier.

P.S. Nog iemand iets gehoord van een nieuw strategisch plan ?
Of ben ik de enige die de Nieuwsbrief van Januari en Februari nog niet heeft gezien?
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#16  Berichtdoor Boris » 25 feb 2009 10:25

Hallo Meelezers,
Als ik het goed heb begrepen heeft afgelopen week een bestuurslid zijn pijp aan Maarten gegeven.
Bij gebrek aan communicatie hierover, bouwen we dus maar weer een eigen visie hierover op.
Liduina zal het niet zijn, die zit nog in de Wittebroodsweken en kende de NHB-cultuur al lang genoeg om niet in een shock-situatie te zijn geraakt. Cees van Alten zal het niet zijn, nadat vanwege zijn wens tot aanblijven zelfs de terzake statutaire bepalingen genegeerd werden. Willem heeft lange tijd laten weten dat hij slechts een tijdelijk optreden ambieerde. Om vervolgens de verantwoordelijkheid van het voorzitterschap op zich te nemen. Het pluche van die stoel kan toch niet zo tegenvallen, dat ie nou al de brui er aan geeft? Bovendien stoeit het net zo lekker met Cees en Peter en - niet te vergeten - een makke Bondsraad onder de bezielende leiding van ondernemer Pier.
Dus zal het John zijn, die er achter gekomen is dat Jeugdontwikkeling slechts een vlag is op de sloep, die achter het Piratenschip van Cees en Peter hangt.
Wanneer je telkens maar half wordt geïnformeerd en je krijgt het idee dat je niet echt serieus wordt genomen. dan duurt het een tijd, maar eens breekt het lijntje. Misschien dat het voornemen van zijn collega's om PN naar voren te schuiven voor de functie van Technisch Directeur een stap te ver was.
Nu geloof ik niet dat het al zo ver is, want tenslotte zou die TD ook voor de KNAS moeten gaan functioneren. En daar is het nestje van PN (nog) niet zo warm. En met een KNAS-er op de positie van Directeur in Rosmalen hebben ze een aardig zicht op de werkwijze van deze Captain Hook. Zou me niks verbazen wanneer er reeds aan de stoel van de Bondsdirecteur wordt gezaagd. En met het wegvallen van John in het Bestuur is volgens mij de laatste scrupules ook verdwenen.
Het TD-schap voor PN lijkt op dit moment een van de hoogste doelstellingen van NHB-Topsport. Dan komt er een post vrij van Bondscoach en bovendien zou een andere zoon wellicht wat tijd kunnen besteden aan de talenten in de discipline Compound.
Oh ja, wie gaat dat allemaal betalen ?
Bij de KNAS zijn alle reserves op. Hoeveel zou er bij de NHB nog te halen zijn? Operationeel zijn door het niet halen van Olympische doelstellingen een aantal bronnen aardig aan het opdrogen. Strategisch zijn er geen projecten meer waar ze middels een wollig plan bij NOC*NSF nog naar geld kunnen hengelen. En de reserves zijn de laatste jaren flink aangesproken, o.a. besteedt aan 'eenmalige' personeelskosten. Hoever staat de NHB van een financieel bankroet af?
Het moreel bankroet is naar mijn mening al lang bereikt.

Veel handboogsportplezier. ( Binnenkort alleen nog rond de kerktoren )
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#17  Berichtdoor buitenbeentje » 25 feb 2009 11:02

Ik verwacht momenteel niet al te veel communicatie vanuit de NHB, donderdag op zijn vroegst. Het hoofdkantoor zit in Rosmalen, tegen 's-Hertogenbosch aan, en daar is het momenteel carnaval. Dan ligt het openbare leven zo ongeveer plat. :mrgreen:
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 15h 17m 47s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#18  Berichtdoor Boris » 25 feb 2009 11:19

buitenbeentje schreef: ........en daar is het momenteel carnaval.

ter info : Carnaval duurt normaal tot Dinsdag 24:00h

En communicatie verwacht ik eigenlijk al een hele tijd niet meer ( concept notulen BR 29-nov-2008 )

Dus de berichtgeving is 1-richting :

Die Friese Kruidkoek viert vast geen carnaval!!
Zaandam en Almere hebben ook niks op met Zuidnederlandse tradities!!
Misschien heeft John zich eens lekker laten gaan?
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#19  Berichtdoor CW1 » 25 feb 2009 14:02

Waar gaat het allemaal toch naar toe? Zo gaat onze sport helemaal naar de klote! Van de beloofde openheid komt inderdaad helemaal niets uit. Wel bericht over benoemingen. Alsof dat het belangrijkste is. Ook helemaal niets over de invulling van de andere openstaande bestuursfuncties. En dan nu mogelijk weer een aftreden? Ik vrees het ergste.

Dan toch maar het "rondje rond de kerk" zoals Boris schreef? Liever niet want dat brengt ook niet veel. Ik denk ook niet dat de regio`s daar iets mee kunnen. Formeel bestaan zij nog wel, de bestuursstructuur is immer niet aangepast, maar feitelijk hebben zij niets meer in te brengen. Of zij moeten het allemaal, weer, uit eigen zak willen betalen. De macht en centen liggen wat dat betreft momenteel bij de rayons, en die zijn weer afhankelijk van de welwillendheid van het bondsbestuur. En aansluiten bij andere bonden? Zonder deze tekort te willen doen, ook daar zie ik weinig heil in. Je komt dan in hetzelfde puur recreatieve cirquit terecht met "rondje rond de kerk". Voor wie dat wil, prachtig en maak daar dan ook werk van. Maar voor de sporters die meer willen schiet dit waarschijnlijk ernstig tekort. En die kunnen dan niet verder!

Het wordt hoog tijd dat een aantal bekwame en oprecht bezorgde personen de hoofden eens bij elkaar gaan steken en samen met de bondsraadleden de zaak weer op de rails gaan zetten. (binnen de huidige structuur denk ik dat je niet zonder hun kunt) Het lijkt er op dat dit de enige mogelijkheid is om uit de malaise te geraken. Ik kan begrijpen dat sommigen dat i.v.m. het eerder genoemde conservatisme (Boris) niet zo zien zitten. Maar er ik wil er toch op wijzen dat er nu misschien een kans ligt om dat te doorbreken.
Wellicht dat bij een juiste aanpak een aantal clubs in den lande afhaken, maar beter een kleine(-re) en gezonde bond van waaruit weer tot opbouw gekomen kan worden dan een grote maar verdeelde en rotte bond waar door achterklap en onvrede niets van de grond komt.
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#20  Berichtdoor bhnd » 25 feb 2009 19:44

Tja, waarschijnlijk zit je in de Bondsraad en misschien wel een grote vriend van P&P&C. De droom die ik ooit had dat de Bondsraad wel haar verantwoordelijkheid zou nemen is allang in duigen gevallen. Nu al diegene weg zijn uit het bestuur die eindelijk hadden willen doorpakken, verwacht ik er niet zo heel veel meer van. Dit terwijl ik een rasoptimist ben.

Een kleinere bond met nog steeds dezelfde personen aan het stuur en wie weet Willem weer als directuer/voorzitter, lost het probleem helaas niet op.

Het gaat om het hebben van een Bondsraad en Bestuur die voor de sport(ers) gaan en voor niets anders. Of het dan (ex) handboogschutters zijn of mensen van buiten, maakt mij niets uit. Laat er eindelijk iemand opstaan en de deur openzetten voor een onafhankelijke denktank, zonder huidige bestuurders uit bondsraad of bestuur, die een nieuw beleid neerzetten en daaraan gekoppeld een organisatie waar bijna alle huidige bestuurders uit verdwenen zijn.
bhnd
Aspirant C Klasse

Post Number:#21  Berichtdoor CW1 » 25 feb 2009 21:52

bhnd schreef:Tja, waarschijnlijk zit je in de Bondsraad en misschien wel een grote vriend van P&P&C.

Om je uit je droom te helpen bhnd; ik zit niet in de bondsraad, ook niet in enig ander bestuursorgaan en ben ook niet iemands "vriend". Ik probeer e.e.a. binnen mijn mogelijkheden in sportief perspectief te zien.

bhnd schreef:Een kleinere bond met nog steeds dezelfde personen aan het stuur en wie weet Willem weer als directuer/voorzitter, lost het probleem helaas niet op.

Als je goed leest heb ik dit niet voor ogen. Ik pleit er juist voor om met een groep mensen die het anders willen, kundig en oprecht zijn en betrokken met onze sport, aan de slag te gaan. Een denktank, zonder daar misschien al meteen bondsraadleden in, kan daar een goed middel in zijn. Een, misschien tijdelijk, kleinere gezonde bond zou een van de uitkomsten kunnen zijn waarmee weer aan nieuwe groei gebouwd kan worden met een goed en consistent beleid dat de belangen van alle groepen sporters behartigd.

bhnd schreef:Het gaat om het hebben van een Bondsraad en Bestuur die voor de sport(ers) gaan en voor niets anders. Of het dan (ex) handboogschutters zijn of mensen van buiten, maakt mij niets uit. Laat er eindelijk iemand opstaan en de deur openzetten voor een onafhankelijke denktank, zonder huidige bestuurders uit bondsraad of bestuur, die een nieuw beleid neerzetten en daaraan gekoppeld een organisatie waar bijna alle huidige bestuurders uit verdwenen zijn.

Dit laatste onderschrijf ik en stel ik feitelijk ook voor. Maar er is wel verschil in belangen tussen groepen sporters. Ik heb aan willen geven dat je daar wel naar moet blijven kijken. Alleen zul je verandering denk ik niet zonder de huidige bondsraad kunnen bewerkstelligen. Dat ligt zo verankerd in de bestuursstructuur en het beslissingstraject.
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#22  Berichtdoor Boris » 26 feb 2009 09:49

CW1 schreef:Dan toch maar het "rondje rond de kerk" zoals Boris schreef? Liever niet want dat brengt ook niet veel. Ik denk ook niet dat de regio`s daar iets mee kunnen. Formeel bestaan zij nog wel, de bestuursstructuur is immer niet aangepast, maar feitelijk hebben zij niets meer in te brengen.

Hallo CW1,
Ik heb de term 'regio' niet gebruikt in relatie tot de organisatiestructuur van de NHB. Ik bedoelde dus regio in de betekenis van een gebied met een beperkte omvang. In praktijk zal het in Zuid-Nederland wel ongeveer overeenkomen met de omvang van een NHB-Rayon. De organisatie van zo'n regionale competitie hoeft niet veel geld te kosten en levert langs de weg van de consumpties vanwege het meer klantvriendelijke/recreatieve karakter waarschijnlijk meer op dan de huidige competitie-wedstrijden.
CW1 schreef:Maar voor de sporters die meer willen schiet dit waarschijnlijk ernstig tekort. En die kunnen dan niet verder!

Ben ik met jou eens. Maar de sporter die meer wil, vindt die behoefte waarschijnlijk ook niet gedekt in de huidige bondscompetities.
Wanneer die sporters zich voorzien van een NHB-lidmaatschap via een administratieve vereniging ( zoals HBV Midden-Limburg ) zijn ze gerechtigd om deel te nemen aan de A-wedstrijden. Deze A-wedstrijden zullen naar alle waarschijnlijkheid ook beter bezocht worden omdat de druk (lees: vrijetijdsbeslag) van de bondscompetitie wegvalt. Bovendien zijn er in het grensgebied met Duitsland en België nog vreselijk interessante wedstrijden te beleven.
( De gerechtigdheid om een A-wedstrijd te organiseren is prima te organiseren via de adm. vereniging ).
Wat als problematisch kan worden ervaren : deelname aan NK / BK's. Daarvoor is in de huidige regelgeving immers deelname aan de competitie vereist. Ik zou vermoeden dat dit probleem van erg korte duur is, omdat het werkelijke NK/BK fors zal devalueren en de centrale organisatie inmiddels tot inkeer zal zijn gekomen.
De beoefenaren van Field, Hout & 3-D ervaren de NHB toch al niet als een bijdrage in hun sportbeoefening (met complimenten aan de enthousiaste organisatoren van evenementen waar de sporter en zijn sportbeleving nog centraal staan).
En of we hier in Nederland op een massale belangstelling voor Runarchery kunnen rekenen?
Gezien de prioriteitenvolgorde, die ik me kan voorstellen ( dat is kennelijk een heel ander lijstje dan dat het overgebleven Bestuur voor ogen heeft ), is de energie en middelen die hier aan besteedt worden veel beter aan te wenden.
De gerealiseerde professionalisering van centrale organisatie en (top)sport, die de voormalige Bondsdirecteur zo nadrukkelijk op haar palmares wenste te schrijven kan ik (helaas) niet ontdekken. Een werkelijk ontwikkelingsplan voor de sport heb ik nog niet gezien. Sportmarketing en Communicatie (intern en extern) zijn begrippen, die in Rosmalen nog op Aap-Noot-Mies niveau ervaren worden. Laat staan, dat ze in praktijk worden gebracht.

Tot zo ver.
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#23  Berichtdoor martin » 26 feb 2009 11:57

Wat een geleuter over de Bondsraad en Bondsbestuurders van wat zij doen of in de meeste gevallen NIET doen.
Via de computer je commentaar geven op iemand of meerdere is o zo makkelijk.
\Ik stel daarom voor dat mensen die in de voorgaande berichten negatief hebben gereageerd en uit Rayon 4 komen zich kandidaat stellen voor de diverse opengevallen bestuursfuncties want dan kunnen ze mee praten en hoeven ze zich niet achter de pc te verstoppen en daar hun gal te spuwen.
Je openstellen en beschikbaar stellen en niet achter de rug om van anderen je negatief uitlaten.

Dus mensen stel je kandidaat. :?

ps Bas en Liduina worden behoorlijk negatief afgeschilderd, en ja er zijn momenten dat ik dat ook denk, maar je moet het maar wel doen en zij doen het tenminste. ;)

mf
martin
Aspirant E Klasse

Afbeeldingen: 0
Online: 2h 34m 51s
Ik schiet graag: Mijn interreses liggen bij 25 meter, Indoor en animals ofwel 3D maar dan alleen met hout

Post Number:#24  Berichtdoor robinhood » 26 feb 2009 15:12

Ik ben geen voorstander van het 'niet kritiek geven, omdat zij de taak tenminste doen', maar veel kritiek die hier geuit wordt, is ook weinig constructief.

Ik ben ervan overtuigd dat alles goed opgepakt kan worden als er juiste mensen voor de overgebleven functies bijkomen en het nieuwe bestuur tijd krijgt om haar beleid uit te voeren.
De FITA wordt al gerund door een iemand die nog nooit een pijl heeft aangeraakt, we mogen blij zijn dat er oprechte mensen uit het hart van de handboogsport in ons bestuur zitten die tijd en moeite in onze sport steken.

Maar help ze door goede mensen uit je Rayon te vinden die zich kandidaat willen stellen voor de verschillende functies, of zoals Martin hierboven zegt, stel jezelf kandidaat. Zo ontstaat er weer een goede afspiegeling van mensen uit onze handboogsport in het bestuur en kunnen er weer doelen bereikt gaan worden de komende tijd.

Robin
robinhood
Beginner

Post Number:#25  Berichtdoor robinhood » 26 feb 2009 15:45

ps: en als je een gegrond betoog hebt over verbeteringen in het beleid en de uitvoering ervan, ga dan eens rond de tafel met een lid van de Bondsraad of Bondsbestuur of ander orgaan, een goed raads- en/of bestuurslid zal altijd openstaan voor verbeteringen in het beleid/uitvoering.
robinhood
Beginner

Volgende

Keer terug naar Kritiek en Commentaar