gemiddelde spelden alleen tegen betaling

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

gemiddelde spelden alleen tegen betaling

Post Number:#1  Berichtdoor boomnick » 10 apr 2009 17:58

Gisteren kreeg ik tot mijn verbazing een brief van de NHB waarin gemeld wordt dat de Gemiddelde spelden nu 2,50 EURO per stuk kosten.

dit betreft de spelden die door de vereniging bij de NHB kunnen worden aangevraagd voor schutters die aan een bondscompetitie hebben meegedaan.
De afgelopen jaren waren aan deze spelden geen kosten verbonden. Vanaf nu dus wel.

Ik vind dit bijzonder jammer (de brief is helaas niet op de NHB site te vinden, ook geen bericht nog aan gewijd)
Niet echt de methode om je breedtesporters enthousiast te maken :-(
boomnick
Kadet D Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 2
Online: 8h 53m 42s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve freestyle #34, flatbow 30#, target indoor/outdoor(fita)

Re: gemiddelde spelden alleen tegen betaling

Post Number:#2  Berichtdoor buitenbeentje » 10 apr 2009 18:18

Gaat lekker daar bij het hoofdbureau; eerst de contributies verhogen en vervolgens dit soort dingen laten betalen. Ik ben benieuwd hoe lang nu de arrowhead en FITA spelden nog gratis blijven. :?

Of werden die nou door de FITA gesponsord?
Handboogsport: ook op facebook

Nu ook Start Handboogsport, uiteraard ook op Facebook en Twitter.
buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Heeft bedankt: 25
Heeft bedankjes: 46
Online: 116d 15h 17m 47s
Ik schiet graag: Indoor, veld, 3D, Short Metric, funwedstrijden.
Zowel Recurve als compound.

Post Number:#3  Berichtdoor Sebastiaan » 10 apr 2009 19:30

Tja, gemiddelden speldjes.............

Vlgs. mij waren de speldjes nog het enige wat we gratis kregen :( En laat nu de breedtesport de peiler zijn waarop topsport kan steunen ;) Dus wij (breedtesporters) moeten nog meer geld in het "bondslaatje" brengen. Het is inderdaad een kleine geste zo'n speldje, dus dit kan zelfs al niet meer........treurig :cry: :cry:

Greetz Seb.

P.S. Kan iemand mij opnoemen wat de bond wel voor een breedtesporter doet :?:
Homo sapiens non urinat in ventum.
Sebastiaan
Kadet A Klasse

Afbeeldingen: 2
Heeft bedankt: 3
Online: 22h 36m 22s
Ik schiet graag: Recurve, indoor, 25m1 en outdoor (FITA)

Post Number:#4  Berichtdoor Grimlock » 10 apr 2009 20:04

Als we ervoor betalen krijgen we ze dan wel op tijd? We kregen die van de competitie van eind 2007 pas binnen in september 2008... :lol:
Grimlock
Senior D Klasse

Heeft bedankjes: 14
Online: 5d 14h 48m 14s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Compound (Indoor/Veld/3D/Outdoor) en Ruiterboog

OGIO Eindhoven

Post Number:#5  Berichtdoor Boris » 11 apr 2009 01:30

Sebastiaan schreef:Tja, gemiddelden speldjes.............

Vlgs. mij waren de speldjes nog het enige wat we gratis kregen :( En laat nu de breedtesport de peiler zijn waarop topsport kan steunen ;) Dus wij (breedtesporters) moeten nog meer geld in het "bondslaatje" brengen. Het is inderdaad een kleine geste zo'n speldje, dus dit kan zelfs al niet meer........treurig :cry: :cry:

Greetz Seb.

Beste Sebastiaan,
Die gemiddeldespeldjes zijn een aantal jaren geleden in het leven geroepen o.b.v. een NOC*NSF budget te bevordering van de Breedtesport.
Kennelijk is dat budget dus niet meer beschikbaar.
Vraag : zijn de Breedtesporters echt geinteresseerd in dat gemiddelde speldje?
Het antwoord op die vraag graag gebaseerd op 'een algemeen oordeel'. Dus niet de mening van jezelf of een aantal sporters in jouw omgeving. Ik heb een aantal speldjes in mijn koffer en eerlijk gezegd : ze interesseren mijn geen fuck want wat zegt zo'n speldje? Tenzij je van mening bent dat de kosten van dat speldje voor jou een tegenprestatie vertegenwoordigen voor je lidgeld.
Jouw stelling dat 'de breedtesport de peiler is waar de topsport op steunt' verdient enige toelichting. Doe eens een poging a.u.b.
Wees eens reeel : er zijn minder middelen beschikbaar. dan wordt er gesneden in de uitgaven.
Maar onze afgevaardigden in de Bondsraad ( dus ook jouw afgevaardigden ) mogen binnenkort een uitspraak doen over de komende begroting. Hebben jouw afgevaardigden de capaciteiten om een begroting te beoordelen/toetsen? Een begroting dient m.i. tenminste een afspiegeling te zijn van de te volgen strategie. Welke strategie? Volgens mij is er opnieuw weer een schijnvertoning in de Bondsraad waarbij zaken, die met elkaar verbonden zijn, los van elkaar beoordeeld worden.
Het zittende bestuur komt volgens mij 'van het lachen niet in slaap'.
Ik ben alleen maar benieuwd naar de strategie die MIJN landelijke sportorganisatie met MIJN lidgeld wil gaan uitvoeren.
En voor een GOEDE strategie wil ik ook MEER geld beschikbaar stellen. Wie wil mij echter waarover overtuigen?
Groeten.
"Boris"
Boris
Kadet C Klasse

Heeft bedankjes: 1
Online: 9h 4m 9s
Ik schiet graag: Recurve - Doel : 25m1p * 18m3p * FITA / 70m

Post Number:#6  Berichtdoor Trykon » 11 apr 2009 10:25

Om dit te peilen zou men een poll kunnen starten op het forum.
Dan kunnen we in ieder geval weten wat de leden van het forum hier van vinden.
M.vr.gr.
Trykon
Trykon
Aspirant Ere Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 43m 37s
Ik schiet graag: Compound

Post Number:#7  Berichtdoor VinZ » 11 apr 2009 11:54

Persoonlijk vind ik de sprong van 'niets kosten' naar 2,50 nogal groot. Vooral wanneer je nagaat dat 'pins' in kleine oplages nog geen euro kosten (en dan praat ik over de duurste versie). Aangezien hier om een grote oplage gaat van boven de 5000 stuks kom je op een prijs van iets onder de 60 ct en daar komt het 'graveren' nog bij (en 65 euro voor de matrijs).

Ik kan begrijpen dat de NHB zijn gaten in het budget wil dichten. Ik begrijp ook dat de subsidiekraan op dit moment dicht gedraaid word. Het probleem is dat WIJ alles moeten gaan betalen en dit niet alleen geld voor de NHB maar dat ik/wij ook meer moeten gaan betalen aan ziektekosten/gemeentebelasting/wegenbelasting etc etc. Het is weer een paar euro hier...dan een paar euro daar. In totaal ben ik nu per maand 50 euro meer kwijt aan dit geneuzel, 2 euro daar, 'het is maar een euro'-hier. Ik ken schutters die niet zitten te wachten op een gemiddelde speldje en toch een krijgen (beetje raar want ze moeten worden aangevraagd). Voor die groep maakt het niet uit, ze wilden het al niet en nu hebben deze schutters een extra reden om er geen te willen.

Bottom-line:
Wil ik gemiddeldespeltje? ja :) ben poll voor :)
Heb ik er 2,50 voor over? mmm....weet ik nog niet. Ik vind het veel voor zo'n klein ding.
Heb ik er 1,- voor over? ja. wordt er nog 20~25 cent aan verdient per speldje. (Zo niet dan zou ik als NHB zijnde een andere supplier zoeken. Tip: Google is your best friend.)
Het was een 10 toen ik de pijl schoot
VinZ
Aspirant Ere Klasse

Online: 3h 47m 5s

Post Number:#8  Berichtdoor CorZelluf » 11 apr 2009 23:00

ik vind zo'n speldje best leuk,.. maar op de club hoor ik ook andere geluiden,..
varierend van ; dat moet dan maar.... tot, ze steken het maar op een heel donkere plek..
dus denk ik zo dat de verkoop van de speldjes wel eens kon gaan tegenvallen. :mrgreen:
CorZelluf
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 1
Online: 1d 21h 13m 6s
Ik schiet graag: Compound recurve ( indoor , fun. )
ruiterboog , longbow( beroerd, maar wel leuk )

Post Number:#9  Berichtdoor DutchToxophilite » 12 apr 2009 10:13

VinZ schreef:Wil ik gemiddeldespeltje? ja :) ben poll voor :)
Heb ik er 2,50 voor over? mmm....weet ik nog niet. Ik vind het veel voor zo'n klein ding.
Heb ik er 1,- voor over? ja. wordt er nog 20~25 cent aan verdient per speldje. (Zo niet dan zou ik als NHB zijnde een andere supplier zoeken. Tip: Google is your best friend.)

U vraagt, wij draaien.
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#10  Berichtdoor Gertve » 14 apr 2009 12:39

Ik vind het op zich een plausible idee. Niet iedereen wenst er 1 te ontvangen dus werd op dit punt geld verspilt.
Nu moet er bijgehouden worden wie er wel een speltje wilt ontvangen hetgeen meer administratieve handelingen met zich mee zal brengen en dus de kosten zal opjagen. Mogelijk dat het speltje zelf nog steeds gratis is en dat de bijdrage nodig is voor deze administratie. Just my 2 cents.
Hoyt Vantage Elite Plus Spiral-X, CBE Quad Lite Target standard, Woose, Trophy Taker SS Pro, Fuse Carbonblade SE, Carter Just B-Cuz
Gertve
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 11
Heeft bedankjes: 3
Online: 3d 47m 4s
Ik schiet graag: FITA

Post Number:#11  Berichtdoor Sebastiaan » 14 apr 2009 17:51

Boris schreef:

Greetz Seb.

Beste Sebastiaan,
Die gemiddeldespeldjes zijn een aantal jaren geleden in het leven geroepen o.b.v. een NOC*NSF budget te bevordering van de Breedtesport.
Kennelijk is dat budget dus niet meer beschikbaar.
Het antwoord op die vraag graag gebaseerd op 'een algemeen oordeel'. Dus niet de mening van jezelf of een aantal sporters in jouw omgeving. Ik heb een aantal speldjes in mijn koffer en eerlijk gezegd : ze interesseren mijn geen fuck want wat zegt zo'n speldje? Tenzij je van mening bent dat de kosten van dat speldje voor jou een tegenprestatie vertegenwoordigen voor je lidgeld.
Jouw stelling dat 'de breedtesport de peiler is waar de topsport op steunt' verdient enige toelichting. Doe eens een poging a.u.b.Wees eens reeel : er zijn minder middelen beschikbaar. dan wordt er gesneden in de uitgaven.
Maar onze afgevaardigden in de Bondsraad ( dus ook jouw afgevaardigden ) mogen binnenkort een uitspraak doen over de komende begroting. Hebben jouw afgevaardigden de capaciteiten om een begroting te beoordelen/toetsen? Een begroting dient m.i. tenminste een afspiegeling te zijn van de te volgen strategie. Welke strategie? Volgens mij is er opnieuw weer een schijnvertoning in de Bondsraad waarbij zaken, die met elkaar verbonden zijn, los van elkaar beoordeeld worden.
Het zittende bestuur komt volgens mij 'van het lachen niet in slaap'.
Ik ben alleen maar benieuwd naar de strategie die MIJN landelijke sportorganisatie met MIJN lidgeld wil gaan uitvoeren.
En voor een GOEDE strategie wil ik ook MEER geld beschikbaar stellen. Wie wil mij echter waarover overtuigen?
Groeten.
"Boris"

Boris schreef:Waarom staan er vanochtend geen uitslagen van de NK Indoor Teams bovenaan de prioriteitenlijst van de NHB nieuwsverstrekking?
Of is het topsport-gehalte niet hoog genoeg?
Op een of andere manier wil het daar in Rosmalen niet duidelijk worden, wie de echte stakeholders zijn?
Of vergissen wij ons misschien, en is het toch alleen maar NHB-Topsport, waarvoor wij vrijwillig ons ledengeld doneren.

Wat jij hierboven schreef bedoelde ik hiermee (stakeholders zijn dus de peilers), dus ik hoef geen poging te doen je eigen text uit te leggen.

Greetz Seb.
Sebastiaan
Kadet A Klasse

Post Number:#12  Berichtdoor CorZelluf » 15 apr 2009 20:23

ehm,... een competitie opzetten, scheidsrechters regelen, kampioenschappen organiseren,... enz...
en vast nog een aantal dingen die niet zo voor de hand liggen en waar ik dus ff niet meteen aan denk ?
CorZelluf
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 1
Online: 1d 21h 13m 6s
Ik schiet graag: Compound recurve ( indoor , fun. )
ruiterboog , longbow( beroerd, maar wel leuk )

Post Number:#13  Berichtdoor Sebastiaan » 16 apr 2009 12:36

CorZelluf schreef:

ehm,... een competitie opzetten, scheidsrechters regelen, kampioenschappen organiseren,... enz...
en vast nog een aantal dingen die niet zo voor de hand liggen en waar ik dus ff niet meteen aan denk ?

Hallo CorZelluf,

Zo'n competitie zet je eens in de "zoveel" jaar op (daarom is het zo gemakkelijk een meerjarenkalender te maken), scheidsrechters zie je fifty-fifty (soms wel, soms niet) en een kampioenschap wordt georganiseerd bij de vereniging (dus die vereniging organiseerd dan ook alles) waar het kanpioenschap verschoten wordt. Volgens mij blijft er van enzovoort niet veel meer over.

Greetz Seb.
Sebastiaan
Kadet A Klasse

Post Number:#14  Berichtdoor ghent » 16 apr 2009 16:34

Sebastiaan schreef:
Hallo CorZelluf,

Zo'n competitie zet je eens in de "zoveel" jaar op (daarom is het zo gemakkelijk een meerjarenkalender te maken), scheidsrechters zie je fifty-fifty (soms wel, soms niet) en een kampioenschap wordt georganiseerd bij de vereniging (dus die vereniging organiseerd dan ook alles) waar het kanpioenschap verschoten wordt. Volgens mij blijft er van enzovoort niet veel meer over.

Greetz Seb.

Euhm, die is te makkelijk: De competitie wordt (bijna) jaarlijks bijgesteld (zie bijvoorbeeld de reglementswijzigingen die bij de komende bondsraad op de agenda staan). Het maken van een meerjaren kalender is (helaas) niet makkelijk, het programma is nl. vrij vol (let wel, er zijn 4, 5 of 6 "stromingen" (hangt er van af of je 3D en Runarchery ook mee wil tellen) en alles moet maar net passen.

Op > 95% van de A-statuswedstrijden was het afgelopen jaar een (of meer) scheidsrechter(s) aanwezig, met uitzondering van de RK's in (meestal) de lagere klassen. Dit laatste omdat er simpelweg te weinig scheidsrechters zijn.

"De NHB" organiseerd verder wel degelijk de kampioenschappen, de "organiserende vereniging" faciliteerd, die zorgen dus voor de accomodatie, catering en wedstrijdleiding (en dergelijke), de administratie en overige zaken worden door "de NHB" gedaan (het bondsburo of de Rayon mensen).

Bij "enzovoort" komen overigens ook nog: bondsblad, kaderscholing (trainers, wedstrijdleiders, scheidsrechters) en (ik weet het; controversieel) topsport... Goede topsportprestaties zijn ook goed voor de breedtesport.

Gr,
Ghent
ghent
Kadet E Klasse

Online: 8h 45m 13s
Ik schiet graag: Recurve - Field en Indoor

Post Number:#15  Berichtdoor Jan E » 16 apr 2009 22:50

Ik kom wel eens op een wedstrijd, en ik ken ook aardig wat schutters. De meesten hebben al gauw voor een paar honderd euro aan materiaal en dan schat ik het laag in. Om dan moeilijk te doen over €2,50 voor een speldje :o . Kom op zeg als je over die €2,50 valt dan neem je toch geen speldje.

Mvg Jan Enthoven
Het gaat niet om het raken van de roos maar om het maken van het schot
Jan E
Aspirant C Klasse

Online: 4h 22m 1s
Ik schiet graag: Compound Veld en Doel zowel Indoor als Outdoor

Post Number:#16  Berichtdoor Yorick » 16 apr 2009 22:58

2,50 is op zich nog wel een koopje. Als je naar een wedstrijd gaat betaal je al gauw 10euro en dan blijft het de vraag of je aan het eind van de dag nog wat mee naar huis kan nemen. Nu betaal je 2,50 en krijg je zeker weten een speldje. ;)
Monky 48# 31", Monky 40# 31,5", Bickerstaffe 35# 28", Kassai Bear 50# 28", Hoyt Matrix 25" 2005 met Hoyt CRX 36# 70", Mathews Q2XL 65# en nog wat kruisbogen.
Yorick
Kadet Ere Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 4
Online: 3d 5h 54m 39s
Ik schiet graag: Met alles wat pijlen afschiet.

Post Number:#17  Berichtdoor buitenbeentje » 16 apr 2009 23:26

Ik zie net in mijn kist dat ik al een aantal jaar die dingen niet heb gehad en ik heb het niet eens gemist. :lol:

buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Post Number:#18  Berichtdoor Kees » 17 apr 2009 16:35

Gertve schreef:Ik vind het op zich een plausible idee. Niet iedereen wenst er 1 te ontvangen dus werd op dit punt geld verspilt.
Nu moet er bijgehouden worden wie er wel een speltje wilt ontvangen hetgeen meer administratieve handelingen met zich mee zal brengen en dus de kosten zal opjagen. Mogelijk dat het speltje zelf nog steeds gratis is en dat de bijdrage nodig is voor deze administratie. Just my 2 cents.

Gevolg is dat 'bijna niemand' wil betalen.
(Hollanders he?)
Dus geen aanvraag, = met hoop speldjes overblijven.
Das ook niet alles.
Kees
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 4
Online: 15h 2m 30s
Ik schiet graag: Ruiterboog, Longbow.

Post Number:#19  Berichtdoor Yorick » 17 apr 2009 19:13

Kees schreef:Gevolg is dat 'bijna niemand' wil betalen.
(Hollanders he?)
Dus geen aanvraag, = met hoop speldjes overblijven.
Das ook niet alles.

Haast hetzelfde als in een pretpark, wanneer ze foto's van je maken in een atractie oid. Niemand wil die foto's hebben omdat ze te duur zijn en wordt het aan het eind van de dag ook weg gegooid. ;)
Monky 48# 31", Monky 40# 31,5", Bickerstaffe 35# 28", Kassai Bear 50# 28", Hoyt Matrix 25" 2005 met Hoyt CRX 36# 70", Mathews Q2XL 65# en nog wat kruisbogen.
Yorick
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 4
Online: 3d 5h 54m 39s
Ik schiet graag: Met alles wat pijlen afschiet.

Post Number:#20  Berichtdoor boomnick » 17 apr 2009 19:25

Op dit moment zijn de speldjes ook op aanvraag.
de (wedstrijd)secretaris van de vereniging geeft namelijk aan hoeveel spelden ze van welk gemiddelde willen ontvangen.

De administratie (en handelingen) met betrekking tot wie welk speldje moet krijgen ligt op dit moment grotendeels bij de vereniging.

de vereniging geeft aan de regio secretaris door wie en hoeveel van welk gemiddelde, hij/zij geeft dit door aan de NHB.

het is dus niet zo dat iedereen altijd een speldje krijgt.
Bij onze vereniging hanteren we zelf ook de regel dat er een minimaal aantal wedstrijden geschoten moet zijn.

de aflevering van spelden gaat vaak persoonlijk/post (alle speldjes van 1 vereniging in 1 envelop)

vandaar dat ik even raar keek bij het woord portokosten in de brief (kan nooit veel zijn)
over materiaalkosten weet ik weinig. ik schrok vooral van het bedrag.

natuurlijk kunnen we aan de schutters vragen of ze een speldje willen hebben, dat verminderd het aantal spelden en dus de kosten.
(misschien wel naar aantal 0, dat scheelt ook weer administratie ;)

aangepast: nog even een aanvulling, spelden zijn verkrijgbaar vanaf 0,0 tot 9,9 met een tiende oplopend.
boomnick
Kadet D Klasse

Online: 8h 53m 42s
Ik schiet graag: Recurve freestyle #34, flatbow 30#, target indoor/outdoor(fita)

Post Number:#21  Berichtdoor buitenbeentje » 17 apr 2009 19:56

En niet te vergeten ieder jaar een andere kleur. ;)

buitenbeentje
Veteraan D Klasse

Keer terug naar Kritiek en Commentaar