Communicatie voor Dummies

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Communicatie voor Dummies

Post Number:#1  Berichtdoor Boris » 01 dec 2009 10:26

Of zou het moeten zijn : communicatie door Dummies?
Vorige week woensdag hebben we op de NHB-site mogen lezen dat de Bondsraad een kleine aanpassing van de contributie heeft goedgekeurd. En dat Marco Hollebrandse is verkozen tot Bestuurslid.
Op zondag kunnen we lezen dat Sacha Janssen en Herbert Hoogers afscheid moeten nemen van de NHB.

Wat we NIET op de startpagina kunnen lezen is het feit dat in de tussentijd het goedgekeurd Jaarplan 2010 is gepubliceerd onder organisatie>wet- en regelgeving handboogsport.
Waarom wordt dit gegeven niet vermeldt op de Startpagina onder ‘Wat is nieuw?’.
Waarom is de bijbehorende begroting weggelaten?

In dat Jaarplan is te lezen dat Deskundigheidsbevordering en Communicatie& Marketing niet langer tot de kernactiviteiten van het Bondsbureau behoort. Een paar dagen later lezen we dus waarom. De NHB neemt afscheid van de 2 betaalde medewerkers op deze werkgebieden.

Hoe ongeloofwaardig kan je zijn, wanneer je in de gegeven situatie een Jaarplan het motto ‘Minder middelen, niet minder ambitie’ gaat geven? Om vervolgens met wat -politiek correcte- algemeenheden een plan te vullen.

De ambities in het traject Topsport blijven onverminderd hoog. En het bestuur zal zich bezighouden met de voortzetting van de organisatie van het EK Outdoor.

‘De samenwerking met de KNAS heeft tot op heden nog niet het beoogde rendement opgeleverd’ En om dat wel te laten plaatsvinden ‘moet er nog het nodige veranderen’.

Mijn mening over Bestuur en Bondsraad en een aantal (nog aanwezige)betaalde krachten mag op dit Forum bekend worden verondersteld. In de afgelopen week is deze mening nog maar eens bevestigd.

Waarom geen duidelijke stellingnames? Waarom geen duidelijk actieplan richting breedtesport? Als dat geld kost, dan moet de contributie maar dienovereenkomstig worden aangepast. Wat kunnen we lezen over een noodzakelijke rigide budgetbewaking? Of is dat niet (meer) nodig?
Eigenlijk was ik erg benieuwd naar de reden van het feit dat Rosé-Marie Schoutrop niet verkozen is op de portefeuille Financiën?
Communicatie & Marketing wordt niet meer op het Bondsbureau bedreven. Maar waar/door wie dan wel ?

Wat een (slechte) soap !!
Boris
Kadet C Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 1
Online: 9h 4m 9s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Recurve - Doel : 25m1p * 18m3p * FITA / 70m

Re: Communicatie voor Dummies

Post Number:#2  Berichtdoor joost » 02 dec 2009 18:20

Boris, waarschijnlijk vind je alle "ins en outs" in de vijfde editie van de handboogsporter, als we het dan toch over communicatie voor/door dummies hebben..
joost
Aspirant E Klasse

Heeft bedankjes: 0
Online: 1h 11m 21s

Post Number:#3  Berichtdoor boomnick » 02 dec 2009 19:33

ik vind de communicatie juist beter worden.
op 29 november kreeg ik een digitale nieuwsbrief waar ook het goedgekeurde jaarplan 2010 werd genoemd.
ook op handboogbond.nl is het plan genoemd (op 1 dec 2009)

de meeste invloed is via regie/rayon uit te oefenen, volgens mij wordt ook dat meer actief de laatste tijd. helaas zijn de rayonvergadering niet heel druk bezocht.

commentaar in een forum uiten is soms terecht (feitelijk is er ook wel wat aan te merken), voelt ook goed (frustraties van je afschrijven), maar is niet heel constructief/effectief.
de kans dat iemand iets doet met het commentaar in bestaande (overleg)organen is niet heel groot.

de juiste manier vinden om iets duidelijk te maken staat waarschijnlijk in het genoemde boek...
boomnick
Kadet D Klasse

Heeft bedankjes: 2
Online: 8h 53m 42s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: Recurve freestyle #34, flatbow 30#, target indoor/outdoor(fita)

Post Number:#4  Berichtdoor SchutterX » 09 dec 2009 11:55

het word tijd dat je je eens aanmeld op handboogbond.nl dan kan je tenminste weer zeiken over actuele zaken boris!
SchutterX
Aspirant B Klasse

Online: 1h 40m 18s

Post Number:#5  Berichtdoor Boris » 09 dec 2009 13:58

SchutterX schreef:het word tijd dat je je eens aanmeld op handboogbond.nl dan kan je tenminste weer zeiken over actuele zaken boris!

Beste Schutter X,
Noem mij de actuele zaken, die ik daar kan vinden?
( Het stuk over het Jaarplan 2010 verscheen daar pas NA mijn posting hier, of mss wel DANKZIJ )
In de digitale Nieuwsbrief heb ik ook niets anders dan oud nieuws aangetroffen.
En als je dan toch wil reageren op mijn bericht, geef dan eens aan op welk punt ik ongelijk heb of een onwaarheid schrijf.
Groet.
"Boris"
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#6  Berichtdoor DutchToxophilite » 09 dec 2009 15:03

Boris schreef:( Het stuk over het Jaarplan 2010 verscheen daar pas NA mijn posting hier, of mss wel DANKZIJ )

Dat ben ik niet helemaal met jou eens.
Ik heb het jaarplan 2010 al op 29 november gedownload en gelezen.
Dat is 2 dagen voor jouw 1e post op dit onderwerp.

De nieuwsbrief is namelijk keurig in November verstuurd, en wel op de 29e.

grtz,
Twan
:FF The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer. :FF
DutchToxophilite
Senior Ere Klasse

Afbeeldingen: 40
Heeft bedankt: 17
Heeft bedankjes: 17
Online: 93d 7h 5m 3s
Ik schiet graag: Recurve - indoor en field

Post Number:#7  Berichtdoor Ouwe » 09 dec 2009 16:08

Zo zie je maar dat Boris ook niet altijd gelijk op de hoogte is, blijkbaar ook een mens !
Het neemt niet weg dat ik het in grote lijnen eens ben met zijn commentaar.
Volgens de informatie hebben we een nieuwe bestuurder Sport.
Heb ik de taakomschrijving gemist of zijn de overige bestuurders niet met sport bezig?
Bij organisatie, zie ik trouwens maar drie bestuurders en twee kandidaat bestuurders, verder slechts 9 bondraadsleden.
Ik ben zelf erg kritisch maar dat komt omdat ik me zorgen maak over de toekomst van het handboogschieten.
Zo zie ik ook geen begroting in het jaarplan 2010 en vindt dat wel een tekortkoming.
Volgens mij is er dit jaar zo'n 500.000 Euro uitgegeven aan Topsport waarvan naar mijn vermoeden een te groot bedrag naar Papendal is gegaan. Dan reken ik niet de 10.000 Euro die de individuele sporter ( lees ouders of studie toelage) zelf jaarlijks bijdrage. Een flinke financiéle kater mochten zij niet slagen.
Kom s v p met bewijzen als ik het mis mocht hebben, dan kan ik mijn mening hier omtrent bijstellen.
Het niveau van onze topsporters zal naar mijn mening sneller stijgen als er een topcompetitie komt met flinke bedragen aan prijzengeld. "Geld doet wonderen en zonder is het donderen en dat weet men inmiddels bij de NHB".
Van het veel te hoge bedrag dat er nu aan topsport wordt uitgegeven kan wel een 100.000 Euro af aan een topcompetitie.
Je snapt niet waar het talent dan vandaan komt!

gr.Ouwe
Ouwe
Kadet A Klasse

Online: 17h 23m 49s
Ik schiet graag: Zowel Fita Indoor als Fita Outdoor met Recurve en Compound.

Post Number:#8  Berichtdoor Trisser » 09 dec 2009 16:30

Beste Boris

Ik vind het jammer dat er niet inhoudelijk wordt ingegaan op de opmerkingen die je "wel of niet terecht " stelt. Of men kan het niet of men durft het niet. Misschien bang dat men de NHB in de toekomst nodig heeft. Wie zal het zeggen. Ik zelf heb niet de ambitie om de zaak op de spits te drijven. Niet omdat ik bang ben, of misschien ook wel, want ik kan nog scherper uit de hoek komen. Laat ik dat maar niet doen en mij zelf maar bezig houden met mijn ambitie. Ik ga voor de trainingstechnische kant en jij voor de bestuurstechnische.

@ de anderen. Blijkbaar heeft niemand gelezen dat hij het heeft over de NHB site. behalve schutter X maar met zulk een commentaar wil ik mij niet bezig houden.

@ ouwe. Onder tussen dat ik dit commentaar tik zie ik dat jij wel op de goeie manier omgaat met de vraagstellingen van Boris. Blijkbaar zijn "wij ouderen" toch nog nodig.
Groet en houdoe , Leo, NHB trainer 3 :(
Trisser
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 5
Online: 5d 14h 7m 52s
Ik schiet graag: Indoor, 25 mtr 1 pijl, wintercompetitie en 3D.
Recurve Yahama YTSL en Jachtboog.

Post Number:#9  Berichtdoor Vincent » 09 dec 2009 17:12

Ik denk dat we met de NHB wel degelijk een probleem hebben.
Tevens denk ik dat Boris in best een hoop gevallen nog gelijk heeft ook.
Er is in ieder geval nog een hoop te doen voordat er structureel van verandering gesproken kan worden.

Wel ben ik van mening dat de manier van aanpak van Boris niet juist is.
Het lijkt alleen maar als doel te hebben mensen tegen de haren in te strijken (of dit exct zo is kan Boris het beste beoordelen).
Dit is wel erg jammer vind ik persoonlijk.
Het heftige reageren van andere mensen hierop brengt in dat geval ook niet echt veel goeds.
Heftige reacties lokken nog heftigere van anderen uit.

Maken mensen zich met recht zorgen en willen ze echt wat oplossen is er een betere weg te bewandelen.
Kaart deze zaken op een dusdanige manier aan bij de bond dat het wat toevoegd.
Geef de problemen aan en probeer met verbeter voorstellen te komen.
Als dit op een constructieve en opbouwende manier gebeurd kan hier best wel wat mee gebeuren.
Mocht de bond hier niet eens het fatsoen voor hebben om op te reageren zijn er altijd nog andere manieren om wel invloed uit te oefenen.

Groeten.

Vincent
Vincent
Kadet E Klasse

Heeft bedankt: 1
Heeft bedankjes: 2
Online: 4d 5h 42m 58s
Ik schiet graag: Indoor en outdoor Target.

Post Number:#10  Berichtdoor Boris » 09 dec 2009 23:02

DutchToxophilite schreef:Ik heb het jaarplan 2010 al op 29 november gedownload en gelezen.

Wellicht 'toevallig' gevonden op de NHB-site.

De post op handboog.nl over het Jaarplan kwam eind van de dag op 1 Nov
Dat is na mijn 1e post op dit onderwerp.

DutchToxophilite schreef:De nieuwsbrief is namelijk keurig in November verstuurd, en wel op de 29e.

Bij mij kwam de Digitale Nieuwsbrief later.
En hierin stond NIETS over het Jaarplan.
Nagenoeg de complete inhoud was al te lezen geweest op de NHB-site: oud nieuws dus.
En dat heb ik over de Nieuwsbrief geschreven
Boris
Kadet C Klasse

Post Number:#11  Berichtdoor CW1 » 11 dec 2009 13:39

Ouwe schreef: Het niveau van onze topsporters zal naar mijn mening sneller stijgen als er een topcompetitie komt met flinke bedragen aan prijzengeld. "Geld doet wonderen en zonder is het donderen en dat weet men inmiddels bij de NHB".
Van het veel te hoge bedrag dat er nu aan topsport wordt uitgegeven kan wel een 100.000 Euro af aan een topcompetitie.
Je snapt niet waar het talent dan vandaan komt!

gr.Ouwe

Deze gedachte sluit heel goed aan bij het topic "competitie - afscheiding van junf2f".
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 15h 48m 59s

Post Number:#12  Berichtdoor CW1 » 11 jun 2010 13:39

Communicatie over de laatste bondsraad is nog uiterst beperkt. Op de rayonvergadering een beknopt verslag. Meer niet. Geen publicatie op de bondssite. Wanneer komt dat? :thumbdown:
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#13  Berichtdoor CW1 » 16 jul 2010 21:30

Het bondsbestuur zou meer en beter gaan communiceren met haar leden en opener worden. Over de laatste bondsraad echter nog steeds geen openbare berichtgeving, niet op de bondssite en ook niets in de laatste Handboogsporter. Is het dan toch allemaal geheim en is deze toezegging maar een dooddoener geweest? Schandalig gewoon. Is dit bestuur nog serieus te nemen? :evil:
CW1
Senior E Klasse

Post Number:#14  Berichtdoor CW1 » 23 jul 2011 14:00

Een jaar verder en is het verslag van de laatste bondsraad weer onder in een lade op het bondsbureau terecht gekomen?
CW1
Senior E Klasse

Keer terug naar Kritiek en Commentaar