techniek tips

Voor vragen over een techniek of je eigen techniek

techniek tips

Post Number:#1  Berichtdoor BroeksmaTeam » 29 maart 2014 20:48

hallo, ik ben 14 jaar en ik schiet nu iets meer dan een jaar (rond de 274 punten op 18m met 40cm blazoen), ik zit bij een NNHF club maar overweeg een overstap naar een NHB club omdat daar toch meer wordt getraind en er meer uitdaging is. Ik ben gister wezen kijken bij een NHB club en daar gelijk al wat tips gekregen. Hebben jullie nog meer tips voor de houding? Gister kreeg ik onder andere de tip dat ik mijn hakken een beetje naar elkaar moest proberen te duwen. Meer van dat soort tips zijn erg welkom!!

alvast bedankt
Nooit geschoten, altijd mis!
BroeksmaTeam
Aspirant Ere Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 12
Heeft bedankjes: 2
Online: 10h 28m 6s
Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Recurve

Re: techniek tips

Post Number:#2  Berichtdoor scarlet » 30 maart 2014 00:09

Ja, probeer met je neus de punt van je schoen te raken. :D

Hoe kun je vragen om tips voor je houding?
We kennen je niet en foto's heb ik nog niet gezien.
Het is meer wat jij kunt doen.
Kijk naar anderen analyseer en pak wat voor jouw kan werken.
Ga voor een spiegel staan, maak foto's , concentreer op je houding ipv het gele rondje.
Praat met mensen en vraag wat voor hun werkt.
Of de standaard oplossing er bij zit betwijfel ik, maar ergens is er iets dat voor jouw werkt.
Het is maatwerk enkel geschikt voor jouw lichaam, jouw emotionele toestand, jouw ding.
Dit is waar mijn onderschrift voor staat, de weg er naar toe is de uitdading.
Boogschieten zit voor 80 % tussen je oren, een viziertje kan helpen maar de basis ben jij.
Veel succes en ik hoop binnen kort eens met je op de baan te staan.
Kan ik misschien wel van jouw wat leren, 274 in een jaar vindt ik zo slecht nog niet.

O ja, als je hieraan gaat werken ga je als eerst een pak minder punten schieten.
Veel oefenen en volhouden dan kom je er beter uit als waar je nu staat.
De roos raken is leuk.
De weg er naar toe de uitdaging.
scarlet
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 11
Online: 1d 17h 44m 26s

Post Number:#3  Berichtdoor Arnold Heemskerk » 30 maart 2014 19:05

Inderdaad ik ben het geheel met Scarlet eens,

de beginnerscurcus zijn in feite de 10 basisstappen, zodat je velig en gericht kunt schieten, echter het fine tunen, is meestal de vervolg curcus of zelf ontplooi-ing.
Wat bij de een werkt hoeft niet altijd te werken bij jouw.
W & W Winact Chroom
Winex 48#
Green hoorn cream elipes 52#
Recureve Barebow schutter.
Hoyt Stiker (1998)
Compound Blanc
Arnold Heemskerk
Kadet C Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 6
Online: 22h 46m 2s
Geslacht: Man
Ik schiet graag: 3D animals

Post Number:#4  Berichtdoor CW1 » 31 maart 2014 15:04

Met een dikke 9 per schot ben je een hele aardige leerling. De meesten halen dit niet in 1 jaar. Mijn tip; zoek een goede persoonlijk trainer waar je mee gaat werken. Bepaal verder je eigen weg en laat je niet van de wijs brengen door, goedbedoelde, aanwijzingen/tips van anderen. (ik bedoel daarmee dat je uit trainingen/wedstrijden dié dingen moet pikken die jou goed liggen en voor je werken) En laat je vooral niet gek maken met opname in b.v. rayon of Jong Oranje selecties. Blijf ook dan jezelf en pik dié dingen uit de aangeboden stof die jou liggen.

Om een goede persoonlijk trainer te vinden kun je natuurlijk bij andere clubs eens rondvragen wat de persoonlijke bevindingen zijn met bepaalde trainers. Ook andere jonge schutters en hun ouders zullen hun ervaringen best willen delen. Verder kun je natuurlijk eens bij het Rayon waar je onder valt informeren (Rayon 1). Ga daarvoor eens naar de NHB-site en ga via de knop "over nhb" naar "rayons" >> rayon 1 en mail eens met Dick Zelvelder.

Voor techniek/houding kun je via de knop "academie" >> "documenten" naar "basischot". Waarschijnlijk heb je de meeste stadia in dit Basisschot al goed doorlopen, maar je weet maar nooit of er nog iets tussen zit waar je wat aan hebt.

En wat je mogelijk nog niet weet omdat je nog geen NHB lid bent?; 17 & 18 mei is er een handboogtrainingsweekeinde op Papendal in Arnhem waar NHB schutters à € 147,50 op in kunnen schrijven. Dit seminar wordt gegeven door bondscoach Ron v.d. Hoff. Vraag er eens naar bij een NHB schutter, die hebben er een foldertje over gehad. Je kunt het ook bekijken via Papendal.nl/handboog
CW1
Senior E Klasse

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 4
Online: 1d 16h 6m 30s

Keer terug naar Techniek