[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_content.php on line 673: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Nederlands(talig) HandBoog Forum • Toon onderwerp - Training voor een 3d

Training voor een 3d

Schieten op nagemaakte dieren

Training voor een 3d

Post Number:#1  Berichtdoor Robinhood204 » 22 feb 2014 11:32

Hallo,

Ik wil me graag beter voorbereiden op een 3D.
Heeft een van jullie een trainingsprogramma of lessenpakket die ik op de vereniging zou kunnen uitvoeren????
Het zou me enorm helpen als iemand ideeën heeft.

mvg Robin :D
Robinhood204
Beginner

Heeft bedankt: 0
Heeft bedankjes: 0
Online: 7m 27s
Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Training voor een 3d

Post Number:#2  Berichtdoor scarlet » 24 feb 2014 09:37

Als instinctief schutter heb ik het nodig om veel verschillende afstanden te schieten.
Bij de training gebruik ik een "dobbelsteen" van Rinehart welk ik op diverse afstanden kan neerleggen.
Verder plaats ik op verschillende (willekeurige) afstanden pijlkokers en loop dan al series schietend achteruit van het doel af.
Tevens heb ik er baad bij als ik hele kleine doel gebieden gebruik waardoor ik verplicht wordt me beter te concentreren.
Op Youtube staan filmpjes van "Greyarcher" in mijn belevening een man met goede ideeën.
Tijdens clubavonden worden mijn ideeën niet begrepen door de 85% vizier schutters welk er dan rondlopen.
Dus dan schiet ik braaf 18 en 25 meter met de voetjes aan weerzijde van de lijn.
Maar we hebben een sleutel van het buiten terrein. ;)
De roos raken is leuk.
De weg er naar toe de uitdaging.
scarlet
Kadet Ere Klasse

Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 11
Online: 1d 17h 44m 26s

Post Number:#3  Berichtdoor Robinhood204 » 24 feb 2014 15:16

Hahahahaha herkenbaar.

ik zal de You tube film bekijken.

Scarlet, bedankt voor de tip
Robinhood204
Beginner

Heeft bedankjes: 0
Online: 7m 27s

Post Number:#4  Berichtdoor legolas » 24 feb 2014 18:50

Hoi Robinhood

Welkom bij het 3D gebeuren.

Voor 3D schieten zijn een paar dingen belangrijk.
Een goede schiet techniek, en het schatten van de afstand.
Pure schiet techniek kan je ook op 18 meter trainen.
Bij het afstand schatten heb je nog al eens te maken met gezichts-bedrog.
Het zelfde doel lijkt in een grasveld heet anders te staan als in een donker bospaadje.
Dit kan je oefenen door voor je zelf afstanden naar bomen, vuinisbakken of andere zaken te schatten en dan met uitstappen kijken of je schatting goed was.
Dan ga je trainen op afstanden tussen de 5 en ongeveer 60 meter.
Eerst steeds een serie pijlen schieten en dan de volgende serie steeds 5 meter verder.
Zo krijg je gevoel hoe je met de verschillende afstanden om moet gaan.
Daarna ga je bij het doelpak staan een loop een stuk weg, draai je om en schiet 1 pijl, loop weer verder zonder je stappen te tellen en schiet weer een pijl.
Bijf zo heen en weer lopen en schiet steeds op willekeurige afstanden.

Doe dit regelmatig en je zal een topschutter worden.

Groet Legolas
legolas
Aspirant D Klasse

Heeft bedankjes: 2
Online: 3h 40m 26s

Post Number:#5  Berichtdoor pokodada » 25 feb 2014 18:20

De beste 3D-training is natuurlijk 3D schieten. En daarmee wil ik niet een doelschot voor een open deur intrappen (laat ik ook 's een uitdrukking verhaspelen...). Het is al eerder in dit forum genoemd: met name in Duitsland en Oostenrijk zijn er flink wat terreinen waar je van een permanente 3D-opstelling kunt profiteren. Om met de schrijvers van Michelin's restaurantgids te spreken: een omreis waard. Met andere woorden, als je kans ziet je vakantie in dat thema te gieten, dan kom je al een heel eind. En de dagprijzen zijn meestal vrij schappelijk. Ook in de buurlanden zoals Der Schweiz of La France zijn er mogelijkheden.

Als dat er niet in zit dat zul je ergens een veilig terrein moeten vinden. Dat klinkt alsof je een half natuurgebied moet claimen, maar dat valt nog wel mee. Als je ergens een heuvel of een dijkje hebt, liefst met wat bomen en of struikgewas, dan kom je al een heel eind. Dan kun je heuvel-op en heuvel-af schieten, of links/rechts langs de schuine helling. Op verschillende tijden van de dag heb je andere effecten van het zonlicht. Okee, als je op de hoek van, zeg maar, de Derde Tuindwarsgracht woont, dan heb je zelfs zo'n stukje landschap niet direct voor het oprapen, ik weet het.

ARTHUR: Well, what is it you want?
HEAD KNIGHT: We want... a shrubbery!
ARTHUR: A what?
HEAD KNIGHT: Nee! Nee!
ARTHUR and PARTY: Oh, ow!
ARTHUR: Please, please! No more! We shall find a shrubbery.
HEAD KNIGHT: You must return here with a shrubbery or else you will never pass through this wood alive!
ARTHUR: O Knights of Nee, you are just and fair, and we will return with a shrubbery.
HEAD KNIGHT: One that looks nice.
ARTHUR: Of course.
HEAD KNIGHT: And not too expensive.
ARTHUR: Yes.
HEAD KNIGHTS: Now... go!

En dan: afstanden schatten. Daar zijn nogal wat systemen voor, vaak gebaseerd op het schatten van een gedeelte van die afstand. Maar als je dat fout hebt dan kan je totale schatting ook flink afwijken. Soms kun je regelmatigheden van het landschap benutten. Voorbeeld: sommige Nederlandse bossen zijn eigenlijk een park; de onderlinge afstand van de bomen is steevast 5 meter. Een niet onaardige methode hoorde ik van een andere schutter, maar helaas vergeet ik te vaak om die truc toe te passen. Je strekt je arm naar voren, steekt je duim omhoog, doet één oog dicht en "dekt het doel af". Daarna doe je dat oog dicht en het andere oog open. Het "dinges" wat dan is afgedekt staat uiteraard op enige afstand naast het doel. DIE afstand is doorgaans makkelijker te schatten dan de afstand van jou TOT het doel. Vermenigvuldig de dwars-afstand met 10 en je hebt een vrij aardige benadering van de schietafstand.
pokodada
Senior E Klasse

Afbeeldingen: 0
Heeft bedankt: 2
Heeft bedankjes: 28
Online: 3d 13h 44m 32s
Geslacht: Man
Ik schiet graag:

Keer terug naar 3D