Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum. Het spijt mij dan ook als mijn vraag al vaker is gesteld, ik heb de zoekoptie geprobeerd met meerdere termen, maar ik kan de informatie nergens vinden.
Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe het precies met de wetgeving zit rondom (recurve) bogen.
Mag je in het openbaar schieten met een boog? (Bij mij achter het huis zit een park met een groot grasveld.)
Voor zover dat ik van de wetgeving begrijp mag je met een boog wel in het openbaar, mits de pijlen geen scherpe punt hebben. (Mijn pijlen hebben de volgende punt: http://outdoorpro.nl/index.php?cat=product_detail&pid=269&scid=107&sscid= )
Word dat ook gezien als een scherpe punt? of als botte punt?
Ik twijfel dus of ik inderdaad op het grasveld achter mijn huis mag gaan staan met de boog.
Het stuk park is erg overzichtelijk, als ik daar zou staan heb ik een duidelijk zicht op alles wat er om me heen gebeurd (Bijvoorbeeld mensen die honden uitlaten) De kans dat ik iemand die langsloopt niet zie is dus minimaal.
Zou iemand mij kunnen vertellen, in normaal nederlands (Niet zoals de wetgeving beschreven is) of ik buiten mijn tuin zou mogen schieten? Of moet ik hiervoor naar speciale locaties?

The joy's of Archery can be found anywhere. Far places only offer exotic ways to suffer.