Halle allemaal.
Ik heb een beetje een rare probleem. Ik ben sinds een maand of 3 begonnen met boogschieten en ben nu sinds een paar weken overgestapt op een traditionele longbow. Ik heb me een beetje verkeken op het gewicht maar ondanks dat gaat het schieten redelijk goed en schiet ik nu aardig op het blazoen op 18 meter.
Het rare is echter dat ik met mijn pijlpunt heel erg naar linksonder moet richten, als in op de baan ernaast helemaal onder aan de muur. Ik ben rechtshandig, maar links is mijn dominante oog, dus ik schiet links. Normaal gesproken schiet ik met twee ogen open, maar zelfs als ik mijn rechter oog dicht doe blijft het probleem bestaan.
De docenten op mijn vereniging hebben er samen met me naar gekeken en vinden m'n houding goed. Het rare is alleen dus dat ik als ik goed sta, m'n pijlpunt dus heel ver naar links onder zie en dat is vooral onhandig als ik verschillende (bewegende) doelen moet schieten, omdat ik dan geen goed punt heb om op te focussen.
Heeft iemand een vergelijkbaar probleem of weet iemand waar dit door zou kunnen komen?