Ik heb een Kinetic Rave gekocht omdat ik graag compound wil schieten en niet veel pounds kan trekken. De boog is standaard afgesteld op 34# max en 8# let-of en ik schiet met een release. Voor controle heb ik een paar ongeveerde pijlen en op 18 meter groeperen die mooi met de geveerde. Staan allebei recht en door mekaar in het doelpak.
Als ik echter een eenvoudige stabilisator-stang op de compound schroef, vallen de ongeveerde pijlen allemaal rechts naast de geveerde. Ze staan dan ook nog eens schuin in het doelpak terwijl de geveerde er nog steeds wel recht instaan. Dat is ook met zijdelings verstellen van de oplegger niet te corrigeren, dan wordt het alleen maar erger. Stabilisator eraf en alle pijlen staan weer recht en bij elkaar.
Nou heb ik begrepen dat een compound die je met een release schiet daardoor alleen een hoog/laag fout kent. Dat je de oplegger met een stabilisator eventueel een beetje in hoogte moet corrigeren snap ik nog wel maar waar komt die links/rechts fout dan vandaan?