Wellicht ter inspiratie...
De Franse uitgever geeft twee glossy tijdschriften uit. Tir a l'Arc Magazine is m.i. een aardig voorbeeld van wat jij voor ogen lijkt te hebben. Het verschijnt 4 x per jaar, bevat verhalen over verenigingen, bogenbouwers, grote evenementen, traditionele technieken en moderne spullen. Plus nog wat organisatorisch gedoe waar alleen de Fransen zelf een boodschap aan hebben, maar daar is het dan ook een Frans blad voor. Verder geven ze Charc uit, dat gaat over alles wat met de jacht met pijl en boog te maken heeft. (Iedereen heeft het in dit kader altijd over de USA maar Frankrijk is de grote nummer 2 op dit gebied). Charc verschijnt 12 x per jaar. Btw, ze hebben ook nog een tijdschrift Excalibur in de aanbieding, dat gaat over messen en zwaarden en dat soort ongein. Ik heb het wel eens doorgebladerd maar nooit een exemplaar gekocht. Charc koop ik af en toe op vakantie, op TAM ben ik geabonneerd. Het zijn allemaal zeer fraaie uitgaven, die perfect passen in de rijtjes met luxe sport- danwel vaktijdschriften.
In Engeland wordt het blad uitgegeven, de uitgever heet ook zo. Helaas heb ik nog nooit een exemplaar in handen gehad.
Er zijn ongetwijfeld zat Amerikaanse tijdschriften op dit gebied, die ter inspiratie kunnen dienen. Ik heb er een keer eentje aangetroffen bij het in Breda, daar lag ook een exemplaar van TAM. Bij de sportafdeling van heb ik nooit iets gezien maar misschien is daar wel wat te bestellen.
Het kan nog gelikter, bv het Zuid-Afrikaanse (online) om eens wat te noemen. Nog even en je loopt een 3D-ronde met je pijlen in een miniatuurversie van zo'n golfkarretje... Het blad ziet er ook wel aardig uit.
Kortom, inspiratie te over. Als je een aantal van die bladen bekijkt, dan zie je altijd weer wat vaste thema's terugkeren. Denk goed na over welke rubrieken je wilt vullen. Iets over schiettechniek, iets over materialen, iets over zelfbouw(ers), iets over wedstrijden en evenementen, boekbesprekingen, reisverslagen, etc. Ook zaken uit de marge kunnen voor lezers interessant zijn. Bijvoorbeeld goede informatie over outdoor-kleding en rugzakken, relevante informatie over wetgeving, etc. Als je goed naar andere tijdschriften kijkt, dan zie je dat er vrijwel altijd vaste rubrieken zijn. En smeer af en toe een groot artikel over meerdere edities uit. Met hier en daar een goede cliff-hanger, net als bij GTST of ONM, dat houdt de lezers vast.
Kijk ook goed naar andere tijdschriften, daar zie je min of meer het zelfde. Of het nu over computers, watersport, koken, new age, motorfietsen, huisdieren, opvoeding, luxe horloges, paardrijden of tuinieren gaat, er zit altijd een logische opbouw in. En een opmaak die bij het thema past. Vergelijk eens de layout van voetbaltijdschriften met die van Bres of Prana (nee ik lees die bladen niet, het is maar een voorbeeld), daar is vanaf de omslag tot en met de ingevouwen poster zorgvuldig over nagedacht.
Als je concept goed in elkaar zit, dan zal het geen moeite kosten om adverteerders te vinden. Van beide kanten is dat een win-win-situatie. Veel succes.