Bondscoaches

Geef hier uw commentaar of uit uw onvrede...

Bondscoaches

Berichtdoor CW1 » wo feb 04, 2009 11:47 pm

IK heb vernomen dat de bondscoach Veld, G. v.d. B., enige tijd geleden gestopt is. Ook de bondscoach Aangepast Sporten, H.J., zou er mee gaan stoppen. Nieuwe problemen voor de NHB? Wrijving met de hoogste baas binnen de coachesgeledingen? Of liggen er gewoon ordinaire bezuinigingen aan ten grondslag? Van de NHB hierover, nog, geen berichtgeving, ook geen wervingsadvertentie voor nieuwe coaches. Wie weet hier iets over?
CW1
Kadet D Klasse

Geslacht: Niet gespecificeerd

Re: Bondscoaches

Berichtdoor Boris » do feb 05, 2009 10:12 am

Hallo CW1.
Er wordt natuurlijk gewerkt aan een nieuw strategisch plan. En in het kader van de voornemens m.b.t. openheid vernemen we daarvan alles vanuit de wandelgangen.
Vwb het Veldschieten kan ik me best voorstellen dat Guido geen weg meer ziet voor een structurele aanpak. Veldschieten heeft geen topsportstatus en ontbeert daardoor centraal beschikbare budgetten voor ontwikkeling. De feitelijke succesvolle ontwikkeling van Veldschieten zit bij de organisatoren van aantrekkelijke wedstrijden. Door het feit dat ze bovendien minder in strakke keurslijven van reglementen, kledingvoorschriften, selectieprocedures en Topsportdictatuur zitten is het sfeertje daar veel attractiever dan bij het Doelschieten.
De twijfels bij Harrie zullen een andere achtergrond hebben. Harrie kennen we als iemand met hart voor de sport en een grote gevoeligheid voor manipulatief gedrag en intriges. En hij kan nu eenmaal zijn werk en zijn sporters niet voldoende afschermen van de NHB-Topsportkliek. Verbaast me dus niets wanneer hij zou besluiten om zijn passie op te geven.
Maar op welke manier is de Topsportkliek af te stoppen c.q. bij te sturen?
De Bondsraad blijft een goedbedoelend (de meeste dan toch) maar onmondig clubje, dat zich keer op keer een rad voor de ogen laat draaien.
Ik zou me kunnen voorstellen, dat het mandaat van het -nog steeds onvoltallige- Bestuur strikt gelimiteerd wordt tot het formuleren van een degelijk strategisch plan. Een plan waarbij de ontwikkeling van de sport in zijn algemeenheid en de beoefening van de sport in breedtesportverband centraal staan. Topsport mag niet (meer) als de motor van de ontwikkelingen worden beschouwd. Het wordt tijd dat een integer Bestuur zich die functie toeeigend. ( En daarmee heb ik inderdaad gesuggereerd dat ik het huidige bestuur die ene kwalificatie niet toedicht ).
Wanneer wordt het voor iedereen duidelijk dat binnen de centrale organisatie m.n. 1 persoon als verantwoordelijk gezien mag worden voor het grootste deel van de malaise, die de laatste 3 jaar is ontstaan. Hij is degene die de voormalige Directeur succesvol naar zijn hand wist te zetten, die de Topsportbestuurder eenmaal in zijn linkerbroekzak en anderzijds in zijn rechterbroekzak heeft zitten. Die de voorzitter van de Bondsraad aan zijn hielen heeft hangen. Maar heeft hij zijn doelstellingen gerealiseerd? Wie spreekt hem daarop aan? Daar wordt een professional toch voor betaald?

Maar we moeten even op de nieuwe plannen wachten. Niet op de zaken vooruit lopen.
En vooral blijven geloven in de inzet en het incasseringsvermogen van de lagere echelons van de organisatie.

Veel sportplezier toegewenst!
Boris
Kadet E Klasse

Geslacht: Niet gespecificeerd
Ik schiet graag: Recurve - Doel : 25m1p * 18m3p * FITA / 70m

Keer terug naar Kritiek en Commentaar